10.05.2011 - 14:11 | Son Güncellenme:
Vodafone ile akıllı telefon pazarı şirketlerinden HTC Corporation’un global işbirliği anlaşmalarının Türkiye tanıtımında konuşan Timuray, dünyada mobil geniş bant kullanımında bugün 3G aboneliğinin çok önemli bir eşiği aşarak 1 milyar abonelik sayısını geçtiğini kaydetti.
Uluslararası telekomünikasyon verilerine göre dünyada yaklaşık 5 milyar mobil iletişim kullanıcısı içinde 3G kullanımının yüzde 20’ye geldiğini ifade eden Timuray, 2014 yılı sonu itibariyle 3G kullanıcılarının sayısının 2 milyar 770 milyon seviyesine ulaşacağını ve toplam penetrasyonda da yüzde 43 seviyesine çıkacağının öngörüldüğünü bildirdi.
Türkiye’de 3G teknolojisinin yaklaşık 2 yıldır kullanıma açıldığını anımsatan Timuray, "Bugün itibariyle 3G aboneliğinin yüzde 31 penetrasyona ulaştığını görmekteyiz. AB ortalamasının da yüzde 30 olduğunu düşünürsek, Türkiye’de gerçekten hızlı bir büyüme oldu" dedi.
Timuray, abonelerin 3G servislerine olan ilgisinde akıllı telefon kullanımının da önemli etkisi olacağına işaret ederek, şöyle konuştu: "Akıllı telefonun penetrasyonu bakıldığında Türkiye’de yüzde 16 seviyesinde olduğunu görüyoruz. Mobil internet kullanımında ciddi bir sıçrama söz konusudur. 2010 yılı son çeyreğinde mobil internet kullanımında yüzde 25 artış olduğunu görmekteyiz. Bütün bu veriler ışığında biz Türkiye’nin önümüzdeki dönemde mobil internet kullanımında büyük bir potansiyeli olduğuna inanıyoruz.
Bu potansiyeli daha da hızlandırmak üzere ’süper internet’ adı verilen stratejiyle 2011 yılında Türkiye’de mobil veri kullanımının daha da artmasına yönelik bir kampanya yürütmekteyiz. Süper internet stratejimizle; herkesin, her an, bulundukları her yerden mobil internete erişebilmeleri ve bilgiye anında gerekli olduğu yerde ve zamanda erişebilmelerini sağlamak istiyoruz. Bu stratejimizin 3 tane önemli unsuru var. Birincisi 3G teknolojisini giderek daha da yaygınlaştırmak, dünyanın en ileri teknolojik bilgisi ile 3G alt yapısını desteklemek. İkincisi veri hizmetlerini toplumun her kesimindeki sosyoekonomik grubun erişebileceği tarife yapısıyla desteklemek. Üçüncüsü akıllı teknolojileri Türkiye’ye getirerek tüketici ile buluşturmak." HTC ile yapılan anlaşmanın önemli bir kilometre taşını oluşturduğunu belirten Timuray, HTC’nin dünyanın en hızlı büyüyen ikinci akıllı telefon üreticisi olduğuna işaret etti.
-"MAĞAZA SAYISI 1003’E ULAŞTI"-
Serpil Timuray, bir soru üzerine, Türkiye genelinde telefon satışları içinde akıllı telefonlarının satış payının ilk çeyrek itibariyle yüzde 30 olduğunu belirterek, "Geçen aylarda Vodafone markalı cihazların satışında önemli bir yükseliş vardı, şubat ayında iki numaralı konuma geldik. Yeni dönemde de portföyü daha da genişleterek, satışları devam ettireceğiz" dedi.
Bugün itibariyle Vodafone Türkiye’nin, 81 ildeki mağaza sayısının 1003’e ulaştığını bildiren Timuray, "2009 yılı başında bu rakam 700 civarındaydı.
Sadece salt bir artış yapmadık, aynı zamanda pek çok mağazanın da adresi değişti.
Tüketiciyle daha yakın buluşabileceğimiz, il merkezlerindeki en önemli adreslere taşındık. Yaklaşık 500 mağazanın da yeri değişti. Yeni bir görünüm ve müşteriye yakın olmayı tasarlayan bir ’cep merkezi’ konsepti, dünyada örnek gösterilen bir konsepttir" diye konuştu.
-"AKILLI TELEFONLAR İLETİŞİM TARZINI DEĞİŞTİRECEK"-
HTC’nin kurucularından ve İcra Kurulu Başkanı Peter Chou da, artık ses veya kısa mesajların yerini akıllı telefonların aldığını ifade ederek, "Geçen yıl HTC için önemli bir yıldı. Geçen yıl 25 milyon akıllı telefon satmıştık, bu yılın ilk çeyreğinde ise 10 milyon cihaz sattık. Geçen yılın neredeyse üç katına ulaştık. Geçen yıl 9 milyar dolar da gelirimiz oldu" dedi.
Vodafone ile olan işbirliğinin önemine işaret eden Chou, Türkiye’nin gelişmekte olan bir pazar olduğunu söyledi.
Akıllı telefonların notebook satışlarını geçtiğini, önümüzdeki dönemde de akıllı telefon satışlarının sıradan telefonların satışlarını aşacağının düşünüldüğünü belirten Chou, "Akıllı telefonlar insanların yaşayışlarını, çalışma şekillerini ve iletişim tarzını da değiştirecek. Akıllı telefonlar oturma odasındaki gezinti merkezi, mobil ev cüzdanı, kredi kartı, kişisel işlerin, gündem maddelerinin yapıldığı ortam, güvenlik aleti, gelecekteki eğitim araçları olacak" dedi.
-"200 FACEBOOK KULLANICISI MOBİL"-
HTC Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan Sorumlu Bölge Başkanı Florian Seiche ise dünya genelinde 600 milyon facebook kullanıcısı olduğunu belirterek, "200 milyon facebook kullanıcısı da mobil. Bu daha da hızlanacak. Biz de sosyal paylaşımı merkeze alan HTC ChaCha’yı piyasaya sunduk" dedi.
Vodafone Terminal Bölümü Grup Direktörü Patrick Chomet, Vodafone grubunda 60 milyon veri hizmeti kullanıcısı bulunduğunu, veri gelirlerinin geçen yıl 5 milyar poundu aştığını ifade ederek, "İlk defa mobil veri gelirimiz, kısa mesaj gelirini aştı ve bu önemli bir mihenk taşıdır" diye konuştu.
Yeni satışların yüzde 50’sini akıllı telefonların oluşturduğunu kaydeden Chomet, 2 yıl içinde Avrupa’da satılan telefonların yüzde 70’ten fazlasının akıllı telefon olacağını söyledi.
Chomet, Türkiye’de yeniliği seven, internete açık ve genç bir nüfus bulunduğunu ifade ederek, Türkiye’de çok büyük bir pazar olduğunu vurguladı.
Konuşmaların ardından, Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ile HTC İcra Kurulu Başkanı Peter Chou, iki firmanın global ölçekte gerçekleştirdiği uzun dönemli stratejik işbirliğinin lokal anlaşmasını imzaladı. Timuray ve Chou, imzalarını HTC Flyer tablet bilgisayara attı.
İşbirliği sayesinde HTC’nin birçok yeni modeli ve HTC Sense 3.0, Türkiye’de ilk kez Vodafone tarafından kullanıma sunulacak.
Basın toplantısında, HTC’nin yeni akıllı telefonları HTC Sensation, HTC Desire S, HTC ChaCha, HTC’nin yenilenmiş kullanıcı arayüzü HTC Sense’in Türkiye tanıtımı da gerçekleştirildi.