31.01.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
AYLİN RANA AYDİN
Yemekmatik’in çok bakiyeli sistemi olduğunu belirten Yavuz, yerli olması, bankacılık sisteminde geçmesi, üye işyerlerini ilave masraflardan koruması gibi avantajları nedeniyle hızla yayıldığını söyledi.
Toplamda 65 milyar liralık yeme-içme sektörünün 7 milyar lirasını yemek kartlarının oluşturduğunu söyleyen Yavuz, sözlerine şöyle devam etti:
“Sektörde elde edilen gelirin büyük miktarı da yurtdışına aktarılıyor. Yemekmatik’le harcanan para yurtiçinde kalıyor. Türkiye’nin yerlileşme hamlesinin gerçekleştirildiği, döviz kaynaklarının verimli kullanılmasının şart olduğu bir dönemde Yemekmatik, tek başına ekonomik bir mücadele gerçekleştiriyor.”
Türkiye’nin ödeme yöntemi Troy’u kullanan Yemekmatik’in bankacılık kartları gibi kullanılabildiğini de anlatan Yavuz, altyapı sistemi olarak da e-para iş ortağı Turkpara’nın geliştirdiği sistemi kullandığını açıkladı.
Çift bakiyeli kart
Üç ayda 20 bin işyerine ulaşan Yemekmatik, bu yıl sonuna kadar Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu üyesi 130 bin işyerine ulaşmayı hedefliyor. Çift bakiyeye de sahip olan kart ile kullanıcılar yemek yemenin dışında ikinci bakiye ile alışveriş de yapabilecek. Kullanıcılar, ikinci bakiyeye kendi banka hesabından ya da kredi kartından para yükleyebilecek.