22.04.2008 - 16:33 | Son Güncellenme:
Yahoo’nun ABD, Almanya, İngiltere, Fransa,
Hollanda, İspanya, İtalya ve İsrail’deki sitelerinde Türkiye reklamları
yer alacak.
Kültür ve Turizm Bakanlığı yapılan yazılı açıklamada, Newyork Tanıtma
Müşavirliğinin Yahoo firması yetkilileriyle anlaşması çerçevesinde,
Yahoo’nun ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda, İspanya, İtalya ve
İsrail’deki sitelerinde Türkiye reklamlarının yer alacağı belirtildi.
Ayrıca, 55 milyon kullanıcıya sahip, dünyanın en yaygın online seyahat
sitelerinden "Expedia"da, "Site İçerisinde Site" adlı proje
kapsamında 4 sayfalık bir Türkiye sitesi oluşturulduğu ifade edildi.
Expedia’nın ilk defa Türkiye’yle bir proje gerçekleştirdiği bildirilen
açıklamada, sitede Türkiye’nin tarihi, kültürü, şehirleri, Ege ve Güney
sahillerinin tanıtılacağı, festivaller ve spor karşılaşmaları gibi
duyuruların verileceği ve otellere rezervasyon imkanının sunulacağı
kaydedildi.
OCAK-MART DÖNEMİNDE YÜZDE 14,73 ARTIŞ
Bu arada, Kültür ve Turizm Bakanlığının verilerine göre, Martta, geçen
yılın aynı dönemine oranla yüzde 18,67’lik artışla Türkiye’yi 1 milyon
305 bin 297 turist ziyaret etti.
Türkiye’ye gelen ziyaretçilerin 693 bin 643’ü OECD ülkelerinden, 350 bin
256’sı da Doğu Avrupa ülkelerinden oldu.
Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler arasında da Almanya yüzde
20,53 ile birinci, İran yüzde 8,64 ile ikinci, Bulgaristan yüzde 6,41
ile üçüncü sırada yer aldı. Bulgaristan’ı Rusya Federasyonu, İngiltere,
Gürcistan, Yunanistan, Fransa, Azerbaycan ve Hollanda takip etti.
Ocak-Mart döneminde de yüzde 14,73’lük bir artışla, Türkiye’ye 2 milyon
984 bin 565 turist geldi. Ziyaretçilerin yüzde 49,56’sı OECD
ülkelerinden, yüzde 31,85’i de Doğu Avrupa ülkelerinden olurken,
Ocak-Mart döneminde Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler
arasında Almanya yüzde 18,86 ile birinci, Bulgaristan yüzde 7,58 ile
ikinci, İran yüzde 6,15 ile üçüncü sırada yer aldı.
Bunları, sırasıyla Rusya Federasyonu, Gürcistan, İngiltere, Azerbaycan,
Yunanistan, Fransa ve Hollanda izledi.