EkonomiYarım milyonu bulvara topladı yabancılar peşine düştü

Yarım milyonu bulvara topladı yabancılar peşine düştü

08.04.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yüksek kaliteli ev dekorasyon ürünleri ve gurme lezzetlerin satıldığı perabulvari.com her hafta belirli ürünlerde yaptığı yüzde 70’e varan indirimlerle kısa sürede üye sayısını 500 binin üzerine çıkardı. Bir yılda üye sayısının milyonu geçmesi beklenen siteye aralarında yabancıların da olduğu çeşitli gruplardan ortaklık teklifleri geliyor

Yarım milyonu bulvara topladı yabancılar peşine düştü

Türklerin kişi başına gelir düzeyi arttıkça ev ve yaşam üzerine alışveriş hacmi artıyor. Şehirleşme, yaşam gustosunun artışı, misafirlerini evinde ağırlamaktan hoşlanan bir millet oluşumuz da artışta etkili. Eve misafir geldiğinde bin bir türlü yiyeceğin olduğu masa görüntülerinin yansıdığı instagrama yüklenen fotolara bakmak bu özelliğimizi anlamak için yeterli. e-perakendede hacim artarken ev ve yaşam üzerine satış yapan sitelerin sayısı da arttı. Bu sitelerden birisi de www.perabulvari.com.
Sitede aksesuar, ev tekstili, dekorasyon ve mobilyanın yanı sıra gurme lezzetler de satılıyor.
Siteye, gurme lezzetlerin tariflerini de koymuşlar. Hem de Jamie Oliver gibi ünlü şeflerin hazırladığı videolarla.
Siteyi benzerlerinden farklı kılansa kısa süre içerisinde yakaladığı başarı ve ulaştığı ziyaretçi sayısıyla yabancıların da ilgi alanına girmesi...
Pera Bulvarı’nın kurucusu bir zamanların başarılı finansçısı Emre Kızıl... Kurucu ortaklardan Tunç Özcan yıllarca Koç markasını ve pazarlama birimini yönetmiş, Amerikalı ortakları Jason Graham ünlü dekorasyon markası Pottery Barn ve Williams Sonamo’da 15 yıl tasarım departmanını yönetmiş.
Gurme bölümünden sorumlu ortak Ferda Ulaşoğlu ise İstanbul’daki tüm lüks restoran ve otellerin gıda tedariğini yapan ünlü Sapori Gıda’nın sahibi.
5 kafadarın kurduğu site farklı disiplinlerin yarattığı sinerjinin etkisiyle olsa gerek 10 ay gibi kısa bir sürede yabancıların ilgi odağı haline geldi. Ortaklık için gün sayıyor. Sektörü Emre Kızıl ve Graham ile konuştuk.

Haberin Devamı

Pera Bulvarı, e-ticaret sektöründe nasıl bir büyüme gösterdi? İş modeliniz nasıl?

Her gün 7 ila 10 değişik markanın, tasarımcılarımız tarafından özenle seçilen ürünleri sadece 5 gün için üyelerimize sunuluyor. Kısıtlı bir zaman için sadece üyelere açık bir ortamda yüzde 70’lere varan indirimle bu imkanı sunuyoruz. Siteyi düzenli takip eden birisi yüzde 70 indirimle bir ayda bütün evini döşeyip, düzenleyebilir. Önemli markalarda ve dikkat çeken kampanyalarda sabah saatlerinde pek çok ürün tükeniyor... Ürünleri direkt satışa sunduğumuz için gurme bölümünde marketlerden yüzde 30 daha düşük fiyata satış yapıyoruz. Ev dekorasyonunda ise yüzde 70’e varan indirim imkanları sunuyoruz.
Geçen yıl son üç çeyrekte yüzde 500 ile büyüme hızımızı sürdürdük. Büyümemiz sektör ortalamasının çok üzerinde ve tutarlı bir şekilde yükseliyor. Üye sayımız 500 bin civarında. Önümüzdeki yıl üye bazında yüzde 100 büyüme bekliyoruz.

Haberin Devamı

Yurtdışına açılacak

Kurulalı kısa bir süre olmasına karşın yabancı ortaklığa gidiyorsunuz..

Bizim de beklentilerimizi aşan bir gelişme oldu bu. Avrupalı iki fon ortak olmak isteyince bu işi bize en çok değer katanla yapalım istedik. Bir yatırım bankasına görüşmeleri adımıza yürütmesi için yetki verdik.
Ancak yatırım bankamızla iki Türk grup da ortaklık için temasa geçmiş. İki ay içinde görüşmeleri sonlandırıp, açıklamış olacağız. İlk 8 ayda başa baş noktasına gelmemiz bu yoğun ilgide etkili oldu sanırım.

Hızlı büyüyen pazar

Yurtdışına açılma planları var mı?

Henüz kesinleşen planlarımız yok ama neden olmasın. Ortadoğu pazarından sitemize büyük ilgi var, hatta o bölgedeki oteller ve işletmelerden toplu talepler de alıyoruz. Bölgede faaliyet gösteren büyük birkaç firmayla da tedarik anlaşması imzalamak üzereyiz.

Sektörü gelecekte nasıl fırsatlar ve tehditler bekliyor?

Avrupa’da e-ticaret pazarı 300 milyar euro’yu aştı. Fransa, İngiltere, Almanya gibi ülkelerde online alışveriş yapan kişi sayısı ise yüzde 70’i aştı.
2011’de oransal olarak Hindistan’dan sonra dünyada en hızlı büyüyen ikinci e-ticaret pazarının Türkiye olduğu geçen yıl açıklandı biliyorsunuz.
Türkiye’de genç nüfus, yükselen orta sınıf, güçlü iletişim altyapısı ve hızla büyüyen internet kullanımı dijital ekonomi için büyük fırsatlar sunuyor. İnternetten alışveriş gittikçe daha cazip hale gelecek.

Haberin Devamı

Üyelerine ‘esin kaynağı’ oluyor

Siz diğer sitelerden farklı olarak sadece ürün satmıyor, içerik de sunuyorsunuz. Bu içerikler siteye nasıl bir katma değer kazandırıyor?

Fırsat değil, değer vaad ediyoruz. Müşterilerimizin yaşamlarına güzellik ve değer katacak ürünleri tek tek seçip, en uygun fiyatlarla tercihlerine sunuyoruz. Bunu da kurulduğumuz günden bu yana “Esinlen” başlığı ile www.perabulvari.com üzerinden sıkça paylaştığımız farklı notlar, haberler ile sağlamaya çalışıyoruz. Öneriler ve uzman görüşleriyle ziyaretçilerimizi bilgilendiriyoruz.
Bir yastığın neyle birleşerek odanıza farklı bir hava katacağından, bir tablonun duvara asılma yöntemine kadar dekorasyon önerilerine kısa videolarla siteden ulaşılabiliyorsunuz.
Lezzet bölümünde ise çok ünlü şeflerin bize özel tariflerini de okuyabiliyor ya da videosunu izleyebiliyorsunuz. Esinlen bölümümüze her gün uğrayan yüzlerce müşterimiz var.

Haberin Devamı

Sitede sanat eserleri cuma günleri satışa çıkıyor

Pera Bulvarı’nda sanat eserleri de var. Ne sattınız bugün?

Cuma günleri özel sanatçılarımıza özel kampanyalar yapıyoruz. Örneğin Salvador Dali’nin orijinal imzalı baskılarını satışa sunduk, talep müthişti.
Şu ana kadar Salvador Dali, Devrim Erbil, Burhan Doğançay, İbrahim Balaban, Adnan Turani, Turhan Selçuk, Hayati Misman, Adnan Çoker, Ferruh Başağa, Zeki Şahin’in eserlerini sattık. Bugün mesela, ‘Çağdaş Sanatın Üç Büyük Ustası’ koleksiyonunda yer alan Mehmet Güleryüz, Güngör Taner, Zekai Ormancı’nın eserleri satışa çıktı. Bugün yine Saim Ormancı’nın yağlı boya eserleri de satışa çıktı.
Saim Ormancı’nın 45x60 cm boyutlarındaki ‘Düğün’ isimli yağlı boya eseri ve Mehmet Güleryüz’ün 50x70 cm boyutunda sınırlı edisyon el imzalı serigrafisi satıldı.

Haberin Devamı

Şırnak’tan sipariş geldi İtalyan peynir tabağı gitti

Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu’dan talep var mı siteye? Bu bölgelerin alışveriş tercihleri hangi yönde?

Sanıldığı gibi sadece İstanbul’dan değil, hatta şaşırtıcı gelebilir ama yüzde seksen Anadolu’dan sipariş alıyoruz. Özellikle Kars, Eskişehir, Trabzon, Antakya ve Diyarbakır’dan. Türkiye’nin en ücra köylerine ürün gönderimi yapıyoruz. Nevresim alan da oluyor, halı da. İtalyan peynir tabağı isteyen de. Şırnak’a İtalyan peynir tabağı gönderdik. Diyarbakır’dan İtalyan makarna markası De cecco siparişi de alıyoruz. Haremlique, Selamlique ürünleri mesela, yok satanlar arasında. Buradan esinlenerek video tariflerine rizotto tarifini de ekledik.
Büyük şehirlerde seçenek bol ama zaman yok. Küçük şehir ve kasabalarda ise seçenek yok, onlar da bu nedenle interneti tercih ediyorlar.

Yazın rengi zümrüt yeşili, sloganı ‘paylaşma’

Mobilya ve ev tekstilinde 2013 dekorasyonu için ipuçlarını öğrenebilir miyiz?

Jason Graham: Zümrüt yeşili bu yılın en gözde rengi. Gelişimi ve yenilenmeyi temsil ediyor. Bu sezon altın ve sarı tonları da moda renkler. Mobilyada ise ‘Otel şıklığı’ akımı var. Doğal renkler ve dokular, kaliteli lüks kumaşlar ve modern yalın çizgilerle evlerde bir otel şıklığı ve rahatlığı yaratmak...
Aynı zamanda bu dekora bazı eklektik objeler katarak zenginleştirmek. Asya tasarımları burada önemli bir rol oynuyor. Ana trend ise ‘paylaşmak’.
Evde ve ofiste açık planlanmış mekanlar, mutfak ve oturma alanlarının açık olması gibi. Paylaşma trendi yemeğe de uzanıyor, daha küçük tabaklarda çok çeşit paylaşmak, mezeler gibi. Hayvan desenleri özellikle objelerde çok görülmeye devam edecek.
Bahar ayları için önerilerim, açık havada yemek, doğal yeşillerle süslediğiniz bir mekan (zümrüt yeşili), bu mekana ekleyeceğiniz bir papatya buketi ve sevdiklerinize “paylaşmak” üzere mezeler ikram etmeniz.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler