Geri Dön
EkonomiYaşam 12 aya yayılıyor

Yaşam 12 aya yayılıyor

‘Güvenli tatil’ ile 2020 turizm sezonunda dünya turistlerinin uğrak merkezi olan Bodrum, yeni sezona da hızlı giriyor. Bodrum, dünya markaları arasında yerini güçlendirirken, pandemi etkisiyle yaşamı 12 aya uzatıyor.

Yaşam 12 aya yayılıyor

Duygu Erdoğan

Dünya turizminin dikkat çeken adresi Bodrum, koronavirüs pandemisiyle geçen 2020’de ‘krizden fırsat’ çıkardı. Rakibi olan ve 2020’de turizm sezonunu açamayan ülkelere kıyasla ‘güvenli turizm’ destinasyonu olarak görülen Türkiye, daha önce ülkeye gelmemiş üst gelir grubundan birçok misafiri ağırlama imkanı da buldu. 2020 sezonu boyunca bölgeyi yeni keşfeden turistlerin gözdesi olan Bodrum, yeni sezon itibarıyla bu tercihin kalıcılığını sağlamak için çalışıyor. Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum’un yatırımcısı Büyükhanlı Kardeşler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, bu avantajın doğru şekilde sürdürülmesi sayesinde Bodrum’un birkaç yıl içinde ‘markalar liginde’ güçlü bir oyuncu olabileceğini söyledi. Büyükhanlı, “Geçen sezon özellikle Yunan adaları, Sardinya gibi bölgelerin kapalı olmalarından dolayı biz daha önce hiç Bodrum bölgesini gösteremediğimiz kaliteli yabancı misafirlere Bodrum ve Türkiye’yi tanıtma fırsatı yakalamıştık. Bu sene tekrar önemli bir sınav vereceğiz. Onları buraya tekrar getirmek için elimizden gelen tüm çabayı sarf ediyoruz. Burayı gördüler, yaşadılar ve tekrar gelmek de istiyorlar. Tesislerimizin kalitesi tüm dünyaca malum, servis konusunda öncüyüz, bir de nitelikli personel açısından eksiklerimizi kapatırsak; tarihi, iklimi, kültürüyle benzersiz olan Bodrum’un iki üç sene içinde gerçekten dünya markaları arasından çok sıyrılacağını öngörüyorum” dedi.

Yatırım yolcuları

Hatırı sayılır bir oranda markanın Bodrum’da yatırımlar yaptığını da hatırlatan Büyükhanlı, yeniden bölgede bir yatırım atağı gözlemlendiğini söyledi. Gelecek yıl itibarıyla 10 yıllık periyotta Bodrum’un ‘yatırım yıldızı’ olmaya devam edeceğini vurgulayan Büyükhanlı, “Bu periyotta çok ciddi markaların Bodrum’a geleceğini, bizlerin de içinde olduğumuz markalarla tatlı bir rekabetin olacağını öngörüyoruz. Bu rekabet de kaliteyi artırmaya devam edecek, dolayısıyla dünya arenasında edindiğimiz yerde kendi markamızı oluşturmuş olacağız” diye konuştu.

Hayal gerçek oldu

Volkan Büyükhanlı, Bodrum’un en büyük hayallerinden birinin ’12 ay yaşam’ olduğuna dikkat çekerken, salgın süreciyle başlayan dönemde bu hayalin de gerçekleştirildiğini dile getirdi. Büyükhanlı, “Bodrum’da ilk defa bu kadar popülasyonda bir kış sezonu yaşadık. Ev imkanı olan komşularımız şehre dönmediler. Satılık ve kiralık rezidans hizmeti sunan, villa olarak satılan ve kiralanan pek çok ünite büyük ilgi gördü. Hep Bodrum’un sezonunu 12 aya yaymak isterken ve buna göre altyapılar oluştururken, bu yıl amacımıza ulaştık. Bundan sonra da bu imkanları tecrübe eden yerli ve yabancıların artık sürekli geleceğini düşünüyoruz” dedi.

Açılışlar başlıyor

Nisan ayı itibarıyla kıyı bölgelerdeki otellerde açılışlar da başlıyor. Otellerini 22 Nisan’da açacaklarını belirten Volkan Büyükhanlı, “Aşının olumlu etkilerini yaşayıp daha iyi bir sezon geçireceğimizi varsayıyoruz. Bir yandan belirsizlik ortamı sürüyor, vakalarda artışlar var; bu nedenle bekleme aşamasında olan misafirlerimiz de var. Mayıs ayında kademeli başlayacak talep artışının temmuz ağustosta yüzde 98 doluluklara ulaşacağını öngörüyoruz. Hem yurt içi hem de yurtdışından gelen taleplerin geçen seneye göre yüzde 35 üstünde olduğunu söyleyebiliriz. Rus ve Ukraynalı turistin ağırlığının hissedileceğini düşünüyorum; Körfez Ülkeleri pazarında Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden yoğun bir ilgi görmeye başladık. Ayrıca, beklenmedik gelişmeler olmadığı sürece İngiltere, ABD, Güney Amerika ve Avrupa ülkelerinden de haziran sonrası talep artacaktır” dedi.

‘Sezona güçlü bir giriş yapıyoruz’

Uluslararası otel zinciri Marriott International’ın, The Luxury Collection bünyesinde yer alan Bodrum’daki ilk resort oteli Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa olarak sezona iki büyük gelişmeyle başlayacaklarını duyuran Volkan Büyükhanlı, gastronomi ve sağlıklı yaşam konseptinde güçlenmeye devam ettiklerini söyledi. Büyükhanlı, “Caresse Bodrum bünyesinde Tıp ve Ayurvedik Dr. Buğra Öktem işbirliği ile yapılacak ‘Dharma’ detoks programı, mayıs-kasım ayları arasında ruhen ve bedenen yenilenme ve aydınlanma imkanı sunacak” dedi.

Otel, gastronomi alanında ise uluslararası marka işbirliklerine bir yenisini daha ekledi. Yunanistan’ın Paros adasının ikonik deniz ürünü restorantlarından Barbarossa Restaurant, haziran ayının ikinci haftası itibariyle Akdeniz çanağındaki ilk ve tek Buddha-Bar Beach ile birlikte Caresse Bodrum sahil kısmında yer alacak.

Müstakil tatil!

Pandemi tedbirlerini, geçen yıldan sağladıkları deneyimlerle üst seviyede tuttuklarını belirten Büyükhanlı, Türkiye’nin uyguladığı ‘güvenli turizm’ programlarıyla dünyada da takip edildiğini ifade etti. Salgın nedeniyle geçen sezon otellerin müstakil alanlarına olan ilgideki yoğun talebe dikkat çeken Büyükhanlı, “84 odamızın yanında 64 rezidans var. Hem satılık hem de kiralama yapılıyor. Satılmamış evlerimize çok yüksek fiyatlı kira talepleri oluyor. Şu anda neredeyse tamamı dolmuş durumda. Çoğu da uzun dönem tutuluyor” diye konuştu.

Beşiktaş Müzesi kapısına sıkışan köpeği, taraftarın dikkati kurtardıSüper Lig'in 42'nci haftasında Göztepe'yi deplasmanda 2-1 mağlup ederek şampiyon olan Beşiktaş'ta taraftarlar stadyum önünde kutlamalar yaptı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler