BORSANIN çiçeği burnunda şirketi İdaş'ın Genel Müdürü Mustafa İşeri, yatak sektöründeki haksız rekabetten
son derece rahatsız olduğunu ifade ederek, faturasız mal verilmesi nedeniyle fiyatların
yüzde 15 aşağıya indiğini ve bir noktada vergi kaçırıldığını belirtti. Sektörde rekabetin olması gerektiğini ifade eden İşeri, ancak belirli firmalar devletin öngördüğü vergi yasalarına uyar, birkısmı gale almazsa veya sınırlı olarak gale alırsa o zaman işte haksız rekabet vardır. Bu da vergi kaçırmaktır. Belgesiz satışa Maliye Bakanlığı'nın yoğun bir şekilde önlem almalı." Türkiye 1997'de 1,260 bin yaylı yatak satışı yapıldığını hatırlatan İşeri, geçen yıl 331 bin satış yaptıklarını ve yüzde 23'lük pazar payı ile sektörde lider konunumda olduklarını ifade etti. Eriş, "DİE'ye kayıtlı 16 kuruluş var. Bunun haricinde faaliyet gösteren mahalli kuruluşlar var ve bunlar atölye tarzında çalışıyorlar ve piyasada en çok haksız rekabeti yaratan bunlardır" dedi.
Eriş faaliyetleri hakkında şunları söyledi:
"İdaş yaylı yatak konusunda iddialı konumda. Cironun yüzde 70'ini yaylı yataktan elde ediyor. Biz de ev tekstili, oturma grupları ve kanepe üretimine girdik. Bunları biz üretmiyoruz. Ev tekstilinde İdaş markasıyla ayrı firmaya, mobilya grubunu İzmir'de Yatpa adlı bir firmaya İdaş markasıyla yaptırıyoruz.
Sektöre baktığımızda İdaş, Yataş ve İsikbal ilk üç sırada. Ciro ağırlığına baktığında Yataş ev tekstilinde çok iddialı, İstikbal kanepe ve mobilya ağırlıklı olarak işe başladılar. Yaylı yatakta toplam üretim ve satışın yüzda 50'si bu üç grup tarafından gerçekleştiriliyor. Diğer yüzde 50'si mahalli üreticiler tarafından yapıldığı tahmin ediliyor".
İdaş'ın son 4 yıldır yüzde 28 ortamlama reel büyüme yaşadığını kaydeden İşeri, "Yaylı yatakta oldukça düşük ihracat rakamları var. Ancak bu yıl olumlu gelişmeler var. Azerbaycan'da bir satış bayi teşkilatı kurduk. Bu yıl toplam 750 bin dolarlık bir ihracat yapacağız" dedi.
Diğer rakiplere göre fiyatlarının yüzde 15 - 20 daha aşağıda olduğunu belirten İşeri, "Biz daha ucuz üretim yapıyoruz ve reklam masraflarımız düşük. Rakiplerimizn daha büyük reklam maliyeti olduğu için bu tüketiciye yansıyor. Biz ayrıca bayilerimize daha büyük kar marjı tanıyoruz" dedi.