24.05.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL Roma
Beyaz eşya pazarının iddialı oyuncularından İtalyan Indesit’in Yönetim Kurulu Başkanı Andrea Merloni, Türkiye’de bu yıl yüzde 10 pazar payı hedeflediklerini (2010’da yüzde 8.5) belirterek “Orta vadede pazar payımızı Avrupa ortalaması olan yüzde 15’e çıkarmayı planlıyoruz. Indesit grubu içinde ciro sıralamasında 5’inci olan Türkiye, enerjisi ve genç nüfusuyla 10 yılda ilk 3’e girecek” dedi.
Bu yıl dünya genelinde 100 milyon euro pazarlama yatırımı yapacaklarını ifade eden Merloni, “Bunun yüzde 10’u yani 10 milyon euro’su Türkiye’de yapılacak. Öte yandan bu yıl 90 milyon euro’luk Ar-Ge ve ürün yatırımı yapacağız. Türkiye buradan yüzde 15 pay (14 milyon euro) alacak. 2011 hedefimiz Türkiye’de 24 milyon euro’ya işaret ediyor” diye konuştu.
Indesit CEO’su Marco Milani ise şirket bünyesinde Avrupa’nın en büyük soğutma fabrikasının Manisa’da yer aldığına dikkat çekerek, “Geçen yıl üretimde 1 milyonu aştık, bu yıl hedef 1.3 milyon. Türkiye’de buzdolabı üretimi yapılıyor. Gelecek 3 yılda hat genişletilecek ve teknoloji yatırımı yapılacak” dedi.
Küçük ev aletleri yolda
Indesit, İtalya’nın başkenti Roma’daki Cinecitta Stüdyoları’nda yeni ürünlerini tanıttı, yenilenen markanın dünya tanıtımını gerçekleştirdi. “Beyaz eşya pazarındaki kıyasıya mücadele karşısında kendi toplam pazarlama yatırımımızı 5-6 markaya bölmektense iki ana markamıza bu yatırımı yapıp pazarda daha da güçlenmek mantıklı. Evet bu bir risk olsa da bunu göze aldık” diyen Andrea Merloni, “Indesit ve Hotpoint-Ariston ürünleri ile ülkelerde yer alıyoruz. Ariston’u yavaş yavaş kaldıracağız. Türkiye’de yavaş yavaş bu değişimi yapacağız” dedi. Öte yandan Marco Milani beyaz eşyada bütünlüğü sağlayabilmek için küçük ev aletleri segmentine giriş yapacaklarını açıkladı.
Türkiye pazarı hızlılar liginde ilk 3’e giriyor
Türkiye’yi Avrupa’nın bir parçası olarak gördüklerini ifade eden Indesit Company CEO’su Marco Milani, “Türkiye, Ukrayna ve Rusya ile birlikte en hızlı büyüyen üç pazar arasında. Ayrıca İngiltere, Rusya, İtalya, Fransa, Ukrayna gibi öncelikli 7 pazarımız arasında” dedi. Ortadoğu’nun da önemli bir pazar olduğunun farkında olduklarını anlatan Milani, “Biz bölgeye Türkiye liderliğinde endüstriyel yatırım yapmak üzere operasyon başlatıyorduk ki olaylar patlak verdi. O yüzden şu an beklemedeyiz. Projeyi askıya
aldık” dedi.
Beyaz eşyalar birbiriyle konuşacak
Günümüzde ev aletlerinin yüzde 80’inin içinde mikro işlemciler olduğuna dikkat çeken Andrea Merloni, “Gelecek 24 ayda tüm beyazlar birbirleriyle diyalog içinde olacak. Örneğin çamaşır makinesi şofben ile dialog halinde olsa yüzde 54’e kadar daha az enerji tasarufu sağlanır” dedi. Beyaz eşyaların yakın gelecekte iPhone gibi akıllı cihazlarla uyumlu hale geleceğini ifade eden Merloni, “Alışverişe gittiginizde telefon, tablet bilgisayar aracılığıyla buzdolabınızda neye ihtiyacınız olacağını anlayabileceksiniz” diye konuştu.
Bu model sadece Türkiye’de üretiliyor,
Hotpoint-Ariston marka Quadrio buzdolabı yalnızca Manisa Fabrikası’nda üretiliyor. 70 cm genişlikte tek dört kapılı buzdolabı olma özelliğine sahip Quadrio yüzde 50’ye varan enerji tasarrufu sağlıyor. Siyah ve inox olmak üzere iki ayrı modeli bulunan Quadrio buradan ihraç ediliyor.
16 bin çalışanın 1.400’ü Türkiye’de
* 2010 cirosu 2.9 milyar euro.
* 2010 kârı 310 milyon euro.
* 2020’da yüzde 6.5 büyüdü.
* 2010’da 60 milyon euro yatırım yaptı.
* İtalya, Polonya, İngiltere, Rusya ve Türkiye’de
14 üretim tesisi var.
* Dünya genelinde 16 bin, Türkiye’de 1.400 çalışanı var.