Ekonomi Yazılıma ihracat için doping geldi

Yazılıma ihracat için doping geldi

28.03.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Turquality, yazılım sektörüne de açılırken, altı firma yararlanmaya başladı. Yazılımda ihracat artarken, sektör yetkilileri şartların yazılıma daha uygun hale getirilmesini istiyor.

Yazılıma ihracat için doping geldi

 

Hanife Baş - Devlet destekli markalaşma programı olan Turquality, yazılım sektörüne açılırken ihracatı da şahlandırdı. Programdan şu anda altı marka yararlanırken şartların yazılım sektörüne daha uygun hale getirilmesi gerektiği dile getiriliyor.

Haberin Devamı

Yazılım Sanayicileri Derneği (YASAD) Başkanı Gönül Kamalı, Turquality programının yazılım sektörüne açıldığını ancak daha çok ürün ihracatı yapan sanayicilere yönelik olan programın henüz sektörün ihtiyaçlarını karşılayamadığını söyledi.

Turquality gibi yazılım ve bilişim dünyasına hiç uyum göstermeyen teşviklerin sektöre uyarlanmasının önemine dikkat çeken Kamalı, “Sektör markalarının sadece 6’sı Turquality programına kabul aldı. Bu markalardan yalnızca biri Turquality’ye diğer 5’i ise marka programına kabul aldı. Turquality’ye kabul oranının mal ve diğer hizmet sektörü ortalamalarının altında olması programa kabul kriterleri ve seviyelerinin sektör dinamikleri ile hizalanma ihtiyacı olduğunu düşündürmekte” dedi.

Haberin Devamı

Yeni teşvik sistemi

Ticaret Bakanlığı’nın yazılım sektörünün gelişimi yönünde 14 yeni teşvik sistemini kurguladığını ve yakın bir süreçte devreye alınacağını aktaran Kamalı, “Cumhurbaşkanlığı'nda 14 maddeden oluşan teşvik paketimiz onay sürecinde. Mevzuatlara uygunlukları açısından inceleniyor. 14 maddenin içerisinde, istihdam, finansman, teminat mektubunun yanı sıra mevzuattan kaynaklı olarak kullanılmayan veya ulaşılmayan finansal kaynaklara ulaşım ve erişim de mevcut. İhracatta uluslararası marka yaratma desteği olan Turquality projesi yazılım sektörünü tam anlamıyla kapsamıyordu. Bu önemli teşvik modelinin sektörümüzü kapsayacak niteliğe ulaşmasını sağladık. ‘e-Turquality’ projesiyle yazılım sektörü en önemli uluslararası desteği almış olacaktır” diye konuştu.

Yurt dışında yatırım yolda

Netcad ve Logo, Türkiye’de Turquality’ye kabul edilen iki marka arasında yer alıyor. Netcad eş genel müdürü Bahadır Ilgaç, bu programa katılan ilk firmalardan olduklarını belirterek, “Bir yıldır Turquality’ye kabul aldık. Bu dönemde bir strateji çalışması yaparak yurtdışı açılımımızı artırdık. Yazılım sektörüne ülkelere açılırken yapılan harcamalar ve ofis kurulacaksa teşvik veriliyor. Şu anda Azerbaycan ve Kazakistan’da da varız. Turquailty’den sonra Endonezya’ya açıldık. 2022 yılı hedefimiz her çeyrekte yeni bir ülkeye açılmak. Bu teşvikler bizim olduğu gibi sektörün ihracatını artıracak. Biz yurtdışında yatırıma ve ihracata hız verdik” açıklamasını yaptı.