Ekonomi Yerli ve milli kart büyük düşünüyor

Yerli ve milli kart büyük düşünüyor

01.06.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin yerel kartı Troy’u her cüzdana yerleştirmeyi hedeflediklerini belirten BKM CEO’su Soner Canko, uluslararası bir ödeme kuruluşuyla işbirliğinde son aşamada olduklarını söyledi

Yerli ve milli kart büyük düşünüyor

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) CEO’su Soner Canko, Türkiye’nin yerel kartı Troy’da hedeflerinin her cüzdana Troy’u yerleştirmek olduğunu söyledi. Ülke genelinde tüm ATM ve POS’larda geçerli olan Troy’un 16 banka tarafından müşterilerin kullanımına sunulduğunu ifade eden Canko, Troy’un tüm banka kartlarında olduğu gibi indirim, kampanya ve taksit özelliklerine sahip olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Troy’un yurtdışına da açılacağını belirten Canko, bunun için bir yabancı kuruluş ile anlaşmak üzere olduklarını söyledi.

BKM CEO’su Canko, şu bilgileri verdi:

“Uluslararası bir ödeme kuruluşuyla iş birliği çalışmasında son aşamadayız. Kısa vadede yurtdışına ilişkin öncelikli hedefimiz Troy kartların yurtdışında kabulünü ve kullanım yaygınlığını genişletmek. Bu kapsamda, uluslararası bir ödeme kuruluşu ile işbirliği çalışmasında sona yaklaştık, çok yakında bu gelişmenin detaylarını sektör ve tüketicilerle paylaşacağız. Önümüzdeki dönemde, kart basan üyelerimiz, dilerlerse bu işbirliği kapsamındaki kuruluş ile dilerlerse kendi tercih edecekleri diğer global ödeme kuruluşları ile iş birliği içerisinde yurtdışında da geçerli Troy kart basabilecekler.”

Haberin Devamı

300 bine ulaştı...

Canko, ‘Türkiye’nin yerel markası olan Troy, hem kamuya, hem perakende sektörüne hem de kart kullanıcılarına kazandırıyor. En kısa sürede tüm Türkiye Troy ile tanışıp, alışıp ve çalışır hale gelecek” dedi.

Ödeme sistemlerinde 25 yıldır sektörün kendi içinde yerel kart çıkarmak için harekete geçmek istediğini ifade eden Soner Canko, “Hep konuştuk ama bir türlü yapmak için harekete geçemedik. Düğmeye basma ortamı bulamadık. Doğru zaman, doğru ortam ve doğru yer beklendi. Beş yıl önce bu süreç başladı ve 2106’da ilk Troy işlemi yapıldı. Bunu yapmaktan mutluluk duyduk. Kısa zamanda 300 bin karta ulaştık. Ticari marka değiliz. Türkiye’nin markasıyız” dedi.

Canko, kartın yerelliğine vurgu yaparken, ülkenin özelliklerine göre yerel değerlere ve kültürel özelliklere destek vereceklerini söyledi. Canko, bunların müzik, yemek ve başka farklı alanlar olacağını söyledi.

- Troy’da süreç nasıl başladı?

Troy, toplumumuzun dinamik ve köklü alışveriş geleneğinin geleceğe dönük bir uzantısı. Bir yenilik. Bu topraklardan çıkan ve bize ait bir yenilik. Her yenilikte olduğu gibi Troy’da da yeniliğin benimsenmesi ve alışkanlığa dönüşmesine kadar olan süreçte atmamız gereken adımlar oldu.

Süreç 2012’de başladı. Nisan 2016’da ilk TROY işlemi yapıldı. İlk aşamada Troy logolu kartların POS, ATM ve e-ticaret sitelerinde yüzde 100 oranda kabulü sağlandı. Bu gelişme, bizler için gelecek planlarımıza temel oluşturacak çok güzel bir başlangıç ve çok önemli bir başarıydı. Çünkü TROY, toplumumuzun dinamik ve köklü alışveriş geleneğinin bir uzantısı.

Haberin Devamı

Hedefi tüm pazar...

- Kaç bankada geçerli?

15’i banka bir de banka dışı olmak üzere 16 kurum Troy logolu banka kartı, ön ödemeli kart ve kredi kartı basıyor. Şu anda piyasada 300 bin Troy logolu kart işlem görüyor. Bu çok kısa sürede yakalanmış büyük bir ivme. Bu gurur hepimizin. Çünkü bu markanın kurucusu da sahibi de yöneticisi de bankalarımızdan tüketicilere bizleriz. Troy’un, bankalarımızın ve toplumumuzun iş birliğiyle Türkiye’nin yükselen markası olacağına yürekten inanıyoruz.
Troy pazara yön verecek, Troy logolu kart dağılımlarını mevcut stratejilerine, müşteri kitlelerine ve ürün segmentasyonlarına göre kendileri belirliyorlar. Troy olarak böylesine dinamik bir pazarda büyüme stratejimiz, pazarın tümüne hitap etmek.

Haberin Devamı

Nakitsiz toplum...

- Hedefiniz nedir?

Şu an ülkemizde 180 milyon kart var. Tahminlerimize göre üç yıl içerisinde bu rakam 200 milyona ulaşacak. Troy, Türkiye’nin markası ve bir benzeri yok. Dolayısıyla başarısını sadece pazar payıyla ölçmek çok doğru olmaz. Troy için belirlediğimiz hedefler de çok daha geniş bir vizyonla şekilleniyor. Amacımız kart pazarında pastadan pay almaktan ziyade o pastayı mümkün olduğu kadar büyüterek yüzde 100 nakitsiz toplum vizyonunu hayata geçirmek. Troy bu hedefe giden yolda çok önemli bir kilometre taşı ve sonraki atılımlarımızın en sağlam basamağı. Troy’u görmek istediğimiz yer bir kürsünün en üst basamağıyla sınırlı değil. Türkiye’deki her cüzdanda Troy görmek istiyoruz.