10.04.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL - Milano
En kaliteli ve ince yünü için bulmak için dünyayı dolaşan ve bu konuda her yıl kendi rekorunu kırmayı alışkanlık haline getiren, dünyada ‘yün avcısı’ olarak adlandırılan Loro Piana, yeni rekorunu İstanbul’da açıklayacak.
İnsan saçından çok ince yün iple yapılan ve yılda sadece 50 kişiye takım elbise olacak yeni kumaş İstanbul’dan da alıcılarını bekliyor. En ince insan saçı olan 17 mikrondan (milimetrenin binde biri) daha ince olan bu yünlerin yaklaşık metre fiyatı ise 3.000 euro. Standart bir beden için 3.5 metre gerekiyor.
En iyisine ulaşmak için 2000’li yıllardan beri kendi tedarikçileri arasında yapılan Record Bale yarışmasını düzenlediklerini hatırlatan lüks marka Loro Piana CEO’su Pier Luigi Loro Piana daha önce Londra, Paris gibi metropol kentlerde yaptıkları yarışmayı bu yıl potansiyel müşteri yoğunluğu nedeniyle İstanbul’da 3 Mayıs akşamı yapmaya karar verdiklerini hatırlattı. Gelenek olarak en son rekor kıran ürünün balyasının daha incesi bulunana kadar kullanılmadığını ifade eden Piana şunları anlattı:
En incesi 10.9 mikron
“Avusturalya ve Yeni Zelanda’da tedarikçilerimiz var bu yarış onlar arasında yapılıyor. Zaten en kaliteli merinoslarda orada. Mesela, 2008 yılında 11.5 mikron (milimetrenin onda biri) merinos cinsi koyunda yün bulundu. Bu yünlerden elde edilerek yapılan kumaşların metresi 3.000 euro’dan alıcı buldu. Tabi çok değerli ve sayıca az olan bu kumaşlardan sadece 50 takım elbise çıktı. Normal bir merinostan 3.5 kilo yün çıkarken, bu rekor koyunlardan 1 kilo çıkıyor. Bu da fiyata etki ediyor.”.
Şu anda ellerinde 10.9 mikron yün olduğunu ifade eden Piana, “Gelenek olduğu için yeni rekor kırılana kadar bu yünü de elimizde tutuyoruz” dedi. 20 yıl önce yarışmaya başladıklarında en iyileri karma yaparak kullandıklarını hatırlatan Piana, “O zamanlar en ince yün 12.9’du. Şimdi 10.9. Sanıyorum en fazla 10.5’e kadar incelebilir” dedi.
Geçen yıl İstinye Park’ta mağaza açtıklarını hatırlatan Piana, Türk pazarının potansiyelinden memnun olduklarını dile getirdi. Bu yıl Türkiye’de yeni bir mağaza açma planları olmadığını ifade eden Piana, “Bazı mağazalarımızda özel terzilerimiz var. Benzer konsepti İstanbul için de düşünüyoruz. Önümüzdeki yıllarda İstanbul ve Ankara için mağazalar düşünüyoruz” diye konuştu.
Yeni Zelanda Krallığı onur üyesi
*İtalya adına uluslararası tekstil fuarları düzenleyen Milano Unica’nın da başkanı olan Pier Luigi Loro Piana profesyonel yelken yarışçısı
* 85 feet uzunluğunda “My Song” adında bir teknesi var.
* Bu nedenle İtalya’daki tekne yarışlarının da sponsorluğunu marka üstleniyor.
* Yeni Zelanda Krallığı onur üyesi.
*Sadece Myanmar’da bulunan ve saplarından çıkan liflerin iplik yapımında kullanıldığı Lotus (Nilüfer çiçeği) için sosyal sorumluluk projesi yürütüyor. Boya kullanımını sınırlı tutuyor.
Cironun 3’te 2’si lüksten geliyor
1812’den beri kumaş sektöründe olmalarına karşın 20 yıldır perakendede yer aldıklarını anlatan Piana, “ Şu anda dünya genelinde 135 mağazamız var. Bu yıl 7 yeni mağaza daha açacağız. Lüks bölümümüzün cirsosu önceki yıla göre yüzde 23 artarak 321 milyon euro’ya ulaştı. Bu da toplam cironun 3’te 2’sine denk geldi” dedi.
Sürünün kara kedisini o sevdi
En çok tercih edilen yünün beyaz koyundan elde edilen beyaz yün olduğunu anlatan Piana, siyah koyunların her zaman beyazlardan uzak tutulup çiftleştirilmediğini ifade etti. Piana, “Onlar aslında sürünün kara kedisidir. Bu yüzden siyah koyunlar azalıyor. Yeni Zelanda’da bu koyunları toplayıp beslemeyen kadın benim ilgimi çekti. Ben bu koyunlardan elde edilen yünü de satın almaya başladım. Hem böylece beyaz yünü siyaha boyamak zorunda kalmıyorum. İplik yumuşak ve daha doğal oluyor” dedi.
Otomobil fiyatına ceket
* Marka ürünlerinde baby cashmere ve Chinchilla’nın yanı sıra Vikuna kullanan markada en pahalı ürün 21 bin euro fiyata sahip bir ceket. Yaşayan en küçük deve cinsi olan Vikuna’ların göğüs kıllarından yapılıyor.
* Kadın-erkek ve çocuk hazır giyim ürünlerinin yanı sıra aksesuar, şal, ayakkabıya sahip marka bu yıl güneş gözlüğü satışlarına başladı.
* Yüzde 15 fiyat farkıyla özel üretim baby cashmere kazakları yapan marka istenilen renk ve cinste çanta da üretiyor.
Zirve yolculuğunu tekstilciye anlatacak
Dünyanın en büyük 5 markasının CEO ve başkanları, Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) düzenlediği 4. İstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’na katılmak üzere Türkiye’ye geliyor. TGSD, dünyanın en büyük markalarının tepe yöneticilerini 4. İstanbul Moda Hazır Giyim Konferansı’nda bir araya getiriyor. 5-6 Mayıs 2011 tarihleri arasında düzenlenecek konferansa Loro Piana’nın CEO’su Pier Luigi Loro Piana ve Ermenegildo Zegna’nı CEO’su Paolo Zegna ana konuşmacı olarak katılacak. Katılımcılara zirve yolcuğunu anlatacak.