En'Astrolojik olarak uygun bir çift değiliz'

'Astrolojik olarak uygun bir çift değiliz'

23.11.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

'Astrolojik olarak uygun bir çift değiliz'

Astrolojik olarak uygun bir çift değiliz





Paris'te aşk başkadır derler. Aşk mekân tanır mı bilemem ama Şengör çiftinin aşkı da Paris'te başlamış. Tam da Eyfel Kulesi'nin altında.
Bu aşk öyküsünün kahramanlarından birisi Yürekli Danışmanlık'ın sahibi Ayşegül Yürekli, diğeri ise Step Halı'nın sahibi Cem Şengör.
Bu iki girişimcinin aşk öykülerine gelince; Yürekli, Boğaziçi Üniversitesi'ni bitirdikten sonra, Paris'e uluslararası iş
idaresi okumaya gidiyor. Günleri eğitimle geçerken, İstanbul'dan bir arkadaşı onu ziyarete Paris'e geliyor. Yanında ise Cem Şengör var.
Eyfel Kulesi'nin altında randevulaşıyorlar. Yürekli ve Şengör birbirlerini ilk defa işte orada görüyorlar.
Günler günleri kovalıyor ama Cem Şengör bir türlü İstanbul'a dönmek istemiyor. Hatta Ayşegül Yürekli'nin okulunda istatistik dersine bile giriyor. Neden mi? Nedeni aşk. Gerisini Ayşegül Yürekli'den dinleyelim:

Aşk uğruna istatistik dersi
"Cem, Paris'te kaldığı süre içinde istatistik dersime bile girdi. O zaman benden hoşlandığını anladım. Çünkü bir insanın Paris'te istatistik dersine girebilmesi için başka bir neden olamaz. İşte aşkımız böyle başladı. Ve ben İstanbul'a dönünce evlendik."
Şengör çiftinin aşkları evlilikle noktalanmakla kalmamış, işlerinde de önemli bir 'katma değer' sağlamış. Nasıl mı?
Yanıtı Cem Şengör veriyor:
"Ayşegül 'Step'in markalaşma sürecinin her aşamasında devredeydi. Markalaşma ciddi bir söz ve bu sözü tutmak durumundasınız. Ayşegül markalaşma konusunda ciddi bir disiplin sağladı bize. Bulunduğumuz her noktada Yürekli Eğitim'den destek aldık".
Cem Şengör eşinden destek almış ama Yürekli Danışmanlık da bir müşteri kazanmış.

Ekolleri farklı, kalpleri bir
Ayşegül Şengör ise markalaşma şürecini şöyle anlatıyor:
"Cem, geleneksel bir iş anlayışından geliyor. Nesillerdir devam eden bir yapı bu. Etkim, onu cesaretlendirme ve harekete geçirme konusunda oldu. Zaten Cem buna çok hazırdı. Tanıdığım en yaratıcı işadamlarından birisi. Halıda markalaşmayı düşünen, Step'i yaratan o. Bu vizyonu da o yakaladı. Benim ve Yürekli Danışmanlık'ın katkısı bu yolda yürürken doğru adımları atmasını sağlamak oldu. Şirkete verdiğimiz eğitim ve danışmanlık da bunu destekledi."
Araya Cem Şengör giriyor: "Ben Saint Joseph mezunuyum. Fransız ezber ekolündenim yani. Ayşegül ise Robert Koleji mezunu. Kurcalamayı çok sever. Bu anlamda farklı ekollerdeniz."

Dede işini marka yaptı
Şengör, Step Halı'nın kuruluş öyküsünü ise şöyle anlatıyor:
"1900'lü yılların başlarında dedemle kardeşi, işe Kapalıçarşı'da halı ticareti ile başlamış. 1954 yılında yaşanan Kapalıçarşı yangınından sonra işlerini ayırmışlar. Dedem Nuriosmaniye'de ilk mağazasını açmış ve daha sonra işi oğullarına devretmiş. Şirket o dönem, babam ve amcalarımın ismi olan Faruk, Cemalettin ve Aykut'un baş harflerini taşıyor. Yani şirketin adı FCA Şengör. Babam ve amcalarımı kaybedince şirketi ben devralmak zorunda kaldım. Kuzenlerim bu işi yapmak istemediler."
Şengör, 1993 yılında Nuriosmaniye'deki mağazayı kapatıp Nişantaşı'na taşımış.
Ona göre halı herkesin satın almak istediği ancak alışverişi en zor olan ürünlerden birisi. Halı işini yeniden tanımlamak lazım diye düşünerek markalaşmayı koymuş kafasına.
"Ben bu işi çocuklarıma, bana bırakıldığı gibi bırakmak istemedim. Çocuklarıma bu şirketin hisse senetlerini bırakacağım dedim kendi kendime. Bunun için de kurumsallaşmış mağazacılık yapmamız gerekiyordu. Çünkü halı ev tekstil ürünü ve modası var. Ve sonuçta Step markasını yarattık. Step'te her ürünün üzerinde fiyatı var. Kesinlikle pazarlık yapılmaz. Standardı belli. Geri alma, değiştirme politikamız var. Dolayısıyla biz halı perakendeciliğini yeniden tanımladık ve markalaştık. İlk mağazamızı step markasıyla beş yıl önce açtık."

Amaç 70 mağaza
Rusya'da üçüncü mağazalarını açmaya hazırlanan Step'in önümüzdeki ay başında da Beyrut'ta mağaza açacağını söyleyen Şengör, "Şu anda 20 mağazaya ulaştık. Franchising vermeye başladık. Üretimimiz Isparta'da yapıyoruz. Geçtiğimiz hafta Diyarbakır'da bir mağazamız açıldı. Satış noktalarımız corner'larla 40'ı aştı. Amacımız 70 mağazaya ulaşmak. Yılsonuna kadar 55 bin adet halı satmayı hedefliyoruz."
Ayşegül Yürekli Şengör de eşi gibi girişimci. Eğitimini bitirdikten sonra özel sektörde çalışmaya başlayan Yürekli, babasının vefatından sonra kendi işini kurmaya karar vermiş. Gönlü eğitimde olduğu için firmalara eğitim veren bir danışmanlık şirketi kurmuş.
"Eğitim benim çok sevdiğim bir alan. Kurumsal hizmetlerimiz zamanla gelişti. Şu anda 200 firmaya eğitim ve danışmanlık veriyoruz. Uzmanlık alanımız yöneticilik pazarlama ve satış. Her yıl marka konferansları düzenliyoruz" diyor. Bu konferansların en sadık izleyicisi de yine eşi ve Step Halı çalışanları.
Cem Şengör, "En iyi danışmanlarla çalışıyor. Onun düzenlediği konferanslara gelen uzmanlarla akşam yemeğine gidip iki üç cümle öğrenebiliyorum. Step mağazalarına götürüp, önerilerini alabiliyorum. Bu da benim Ayşegül'ün eşi olmamın bir avantajı" diyor.

Şengör çiftinin beraber yapmaktan hoşlandığı şeyler arasında yemek yapmak ve yürümek var.
Ayşegül Yürekli Şengör, "İkimizin de hayatının odağında aile kavramı var. İş ailenin bir parçası zaten. Çok uyumlu bir çiftiz. Benim burcum aslan, Cem'in ise
yengeç. Oysa astrolojik olarak hiç uygun bir çift değiliz" diyor.
Zaman zaman beraber tenis de oynayan çift, alışverişe beraber çıkmayı, değişik soslar keşfetmeyi de seviyor.



BUSINESS


Modern cihadın parasal kaynakları
Sayfayı bas Atilla, işimize bakalım
Atatürk'ten madalyalı İzmirli makarnacı...
'Korkuyoruz, korktukça küçülüyoruz'
'Göz'den 'iz'den tanıyorlar
Bu marka aşktan doğdu
AMERiKAN MARKALARI RAMAZAN'DA MÜSLüMANLIĞI SEÇTİ

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler