En Bavul ticareti ile büyüdü, 'En Büyük 500'e girdi

Bavul ticareti ile büyüdü, 'En Büyük 500'e girdi

25.08.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Mercan'da küçük bir atölyede üreterek Yugoslav turistlere jean satıyordu. Şimdi Türkiye'nin en büyük 500 kuruluşu içinde yer alıyor, Interpoll markası ile ihracat yapıyor

Bavul ticareti ile büyüdü,  En Büyük 500e girdi



Bavul ticareti ile büyüdü,  En Büyük 500e girdi

Ahmet Akbalık, baba işi Özak Tekstil'i devraldığında, (1984) Mercan'da 15 makineli bir konfeksiyon atölyesiydi. İlk ihracatı 'bavul ticareti' şeklinde oldu. Yugoslavya turistlere 1989'da 'Corvet' markasıyla jean sattı. Derken, bugün yüzde 70'i Avrupa, yüzde 10'u Amerika olmak üzere 36 - 37 ülkeye ihracat yapıyor. 600 çalışanı ve 15 bin metrekare kapalı alanı ile aylık 350 bin adetlik fashion (günün modası) tarzında üretim yapıyor. İstanbul Sanayi Odası'nın yaptığı 'En büyük 500 şirket' sıralamasında 386'ncı sırada yer alıyor.
Avrupa'da ağırlıklı olarak Almanya, Fransa ve İngiltere'ye ihracat yapan Özak Interpoll, Corvet ve Deep - Ice markalarının sahibi. Esprit ve Mustang'a kendi kolleksiyonlarını satıyor.

Mısırlı müşteri istedi
Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık'ın anlattığına göre, Interpoll markasının yaratılması, Mısırlı bir müşterinin önerisi üzerine gerçekleşmiş. Ucuz Çin mallarının satıldığı Mısır'da tezgâhtarlarla, perakendecilerle konuşarak talebi değerlendirirken bir müşteri iç piyasadaki 'Corvet' yerine yeni bir marka yaratmalarını önermiş. Bu öneri üzerine 1994'te Interpoll markası yaratılmış. Çok da başarılı olmuş. Akbalık, "1995'te Interpoll'ü Mısır'da 'kapalı gişe' sattık. Ürün yetiştiremedik. Bazı müşterilerimiz parasını yatırıp, malını üç ay sonra alabildi. 1995 ile 1998 yılları arasında hızla büyüdük. Son 4 yılda yüzde 10 - 15 arası büyüme kaydettik" diyor.
Avrupa'da yılda 350 - 400 milyon adet denim satışı gerçekleştiğini söyleyen Akbalık, Interpoll'ün de yıllık 3,5 - 4 milyon adet jean ihraç ettiğini belirtti. Akbalık şöyle konuştu:
"Pazar payımız Fransa'da yüzde 3, İngiltere'de yüzde 2. İhracat, toplam ciromuzun yüzde 90'ını oluşturuyor. 2002 ciromuz 40 milyon euro oldu. 2003'te hedef 45 milyon euro. Her yıl en az 100 çalışanı bünyemize alıp eğitiyoruz. Sektörde okul gibiyiz. Müşteri temsilcilerimiz en az iki dil biliyor. Gerekirse dışarıdan öğretmen tutarak çalışanlara günün belli saatlerinde ders verdiriyoruz."

BUSINESS