EnErikli, damacanada bayilikler veriyor

Erikli, damacanada bayilikler veriyor

31.08.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

damacanada yeni satış noktaları açacaklarını belirten Erikli markasının sahibi Hasan Aslanoba 30 - 50 bin dolarlık yatırımla Erikli bayiliği kurulabildiğini söyledi. Bayilerden her 100 damacana için bir araç isteniyor

Erikli, damacanada bayilikler veriyor




Baba işi lokantacılığı bırakarak 1965'te Bursa'da su işine giren Nihat Aslanoba'nın ilk kaynağı belediyenin işletmesi Devrengeç Suyu'ydu. Aslanoba'nın şirketi Oba Ticaret, Devrengeç'i üç yıl işlettikten sonra kendi kaynağını bularak, kendi işletmesini kurmaya karar verdi. Kaynak olarak Erkili suyu'nu alan Aslanoba, markaya da beldenin adını verdi. Erikli su markası da böyle ortaya çıktı.
Lüks restoranlar ve seyehat acentelerindeki tüketim artışı ile birlikte 1980'li yılların sonlarında özellikle pvc / pet 1,5 litrelik şişede başarılı olan Erikli, 1990'li yılların başında da ev pazarına girdi. Bu amaçla üretilen 5 litreliklerin satışında adeta patlama oldu.
1990 yılında Türkiye'nin pvc / pet şişe suyu alanında Oba Memba Suyu AŞ'yi kuran Aslanoba, şirketin yönetimini oğlu Hasan Aslanoba'ya devretti. 2000 yılında ulusal pazarın ilk üç firması arasına giren Erikli, bugün 24 ilde hizmet veriyor.

20 milyon dolar ciro hedefi
Şirketin 2003 yılı ciro hedefi 12 milyon dolar. Hasan Aslanoba, grubun diğer iki dağıtım şirketi ile birlikte 20 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. 2003 yılında yıllık su satışlarının damacana segmentinde 180 milyon litreye, pet segmentinde ise 90 milyon litreye ulaşmasını beklediklerini belirten Aslanoba, şu anda başta Almanya olmak üzere Belçika, Danimarka, Hollanda, İngiltere, Dubai ve Amerika'ya 2003 yılında 500 bin dolarlık ihracat yapmayı hedeflediklerini kaydetti.
2003 yılında Türkiye'de su sektörünün 2002'ye göre litre bazında yüzde 7 - 10 arası büyüyeceğini tahmin ettiğini söyleyen Aslanoba, bunda en büyük etkenin tüketicinin, çeşme suyuna nazaran ambalajlı su ürünlerinin tüketimi konusunda bilinçlenmiş olmasının etkili olduğunu ifade etti. Aslanoba, "Biz Erikli olarak pazarın genel büyüme oranlarını aşarak yüzde 15 büyümeyi hedefliyoruz. Bu büyümeyi agresif politikalarla destekliyoruz, çünkü biliyoruz ki gelecekte pazar payı kapma yarışı çok daha maliyetli ve şiddetli olacak" dedi.

30 - 50 bin dolar yatırım
19 litrelik damacana ürün grubunda hizmet noktaları açmaya devam ettiklerini belirten Hasan Aslanoba, bu amaçla bayilik verdiklerini söyledi. Aslanoba'nın verdiği bilgiye göre bayilik sözleşmesinde, araç sayıları, ofis büyüklüğü, depolama şartları, hizmet personeli standartları, sipariş alımıyla ilgili otomasyon sistemi ve sipariş teslimat formatları bir paket olarak yer alıyor. Bayilik için 30 - 50 bin dolarlık yatırım isteniyor. Bayilerden ayrıca her 100 damacana için 1 adet araç ve personel de talep ediliyor.



BUSINESS



















KEŞFETYENİ
Herkes merak ediyordu sır perdesi aralandı: Harika Avcı'ya ne oldu?
Herkes merak ediyordu sır perdesi aralandı: Harika Avcı'ya ne oldu?

Cadde | 27.05.2025 - 14:39

Bir döneme güzelliği, sesi ve oyunculuğuyla damga vuran, Türkiye’nin kalbinde özel bir yer edinen ünlü sanatçı Harika Avcı, yıllardır süren sessizliğini nihayet bozdu.

Yazarlar