EnSaniyede iki Barbie satılıyor

Saniyede iki Barbie satılıyor

25.08.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Madonna: The Botox Girl

Saniyede iki Barbie satılıyor





Güzel olmak ve beğenilmek bebeklikten itibaren insanlara büyük zevk veren unsurlar. Araştırmalar güzelliğin önemli bir üstünlük sağladığını anne-babaların güzel çocuklarını daha çok sevdiklerini, yaramazlıklarını hoş görebildiklerini, hatta suç işleyen yetişkinlerden güzel olanların daha küçük cezalarla kurtulabildiklerini gösteriyor.
İtalya'daki Padova Üniversitesi'nden Valentina D'Urso'nun araştırması kadınların kendilerini beğenmediklerini ve olduklarından daha da şişman bulduklarını ortaya koyuyor. Öte yandan, erkekler göbeklerini görmeyi reddedip, kendilerini olduklarından daha ince görüyor, hatta kaslı olduklarını düşünüyorlar. Ayrıca, erkekler beğenilmeleri için dış görünüşlerinin çok önemli olmadığını düşünürken, kadınlar mankenler kadar ince olmazlarsa beğenilmeyeceklerini düşünüyorlar.

Erkeklerin tercihi aynı
1968 - 2001 yılları arasında ünlü erkek dergisi Playboy'un orta sayfa güzellerini inceleyen Amerikalı psikolog Devendre Singh ideal kadın tipinin değişmediğini kanıtlıyor. Modellerin bel - kalça oranlarının 0.70 olduğunu gösteren Singh'in analizini Asyalı, Avrupalı erkekler, hatta Amazonya yerlilerine gösteren antropologlar, erkeklerin tercih ettiği vücut oranlarının benzer olduğunu ortaya koyuyor.
Öte yandan, son 25 yılda yayınlanan çıplak erkek modellerinin yer aldığı Playgirl dergisinin 115 modelini inceleyen Washington Üniversitesi modellerin giderek daha kaslı vücutlara sahip olduklarını ortaya koymuş. Kısacası kadınlar daha zor beğenir bir hale gelmiş durumda. Ayrıca, 37 farklı kültürde yapılan araştırmalara göre kadınlar zengin ve akıllı erkeklerin daha yakışıklı olduklarını düşünüyorlar.
Ergenlik çağındaki gençlerin en önemli ihtiyacı onaylanmak ve arkadaşları tarafından beğenilmek olduğu için, dış görünümleri konusunda fazlasıyla takıntılı oluyorlar. Genelde kendilerinde başkalarının fark bile edemeyeceği kusurlar bularak kaygılanıyorlar. Kendini aşırı eleştirme durumu sonunda başka ciddi rahatsızlıklara neden olabiliyor.

Kendilerinden memnun değiller
"Dismorfobia" adı verilen bu korku yüzünden mevcut veya hayali fiziki bir kusurun aşırı büyütülerek bir saplantı haline gelebiliyor. Burunlarını beğenmeyen binlerce genç burun ameliyatı oluyor. Aç kalarak zayıflayabilmek için yemek yemeyen, yediklerini kusan gençlerin sayısı giderek artmakta. Erkeklerse vücut geliştirme salonlarında kaslarını şişirmek için saatler geçirmekte. Onlar da kızlar gibi fiziklerinden asla memnun olmayarak kendilerini zorlamakta.
Hintli ve Asyalı kadınlar beyazlaşmak için her sene 70 milyar euro harcıyor. Çinli kadınlar çekik gözlerini büyütmek için ameliyat oluyor. Japon kızlar saçlarını sarartıp, saatlerce solaryumda yanıp, gözlerine renkli lens takarak, Amerikalı kızlara benzemeye çalışıyorlar. Estetik cerrahinin cenneti halindeki Brezilya'da her yıl 250 bin kişi güzelleşmek için bıçak altına yatıyor. 18. yaşgünü hediyesi olarak, genç kızlar gögüs küçültme ve kalça kaldırma ameliyatı oluyorlar. Brezilya'nın ünlü Veja dergisi, "Brezilya'da çirkin olabilmek için, çirkin kalmaya karar vermek lazım" yorumuyla, Amerikalı ve Avrupalılar'ın hem estetik ameliyat hem deniz tatili için akın akın geldiğini belirtiyor.


1959'da Mattel firmasının kurucularından Ruth Handler'in New York Oyuncak Fuarı'nda sunduğu sarışın ince bebek, bir güzellik ikonu olarak, ideal kadın örneği haline geldi. Araştırmalar, her ne kadar erkeklerin daha yuvarlak hatlı kadınları tercih ettiklerini söylüyorsa da, kız çocuklarının en büyük dileği Barbie gibi olmak.
Barbie çıktığı ilk yıl 350 bin adet satmış. Mattel, 140 ülkede saniyede iki Barbie'nin satışıyla 1.9 milyar dolarlık yıllık ciro elde ediyor. 75 kariyeri, arkadaşları, mükemmel giysileri ve süper vücudu olan Barbie'nin, erkek arkadaşı Ken'le olan aşkı da 44 yıldır sürüyor.
Değişen trendlere mükemmel bir uyum gösteren Barbie, çeşitli ulusların ve ırkların temsilciliğini yapmak için, prenses, balerin, kızılderili, astronot, gelin, Harley Davidson tutkunu özgür kız gibi binbir şekle giren Barbie arada bir ünlü modacıların giysilerini de giyiyor. 1999 yılında göbeğine dövme yaptıran Barbie, 2000 yılında Girls Inc. desteğiyle, başkanlığa bile adaylığını koymuş. Son dönemdeki güzellik salonu akımına uyarak yeni koleksiyonunda arkadaşlarıyla spa?ya giderek bakım yaptırmaya başlamış bile.
Mattel yetkilileri, sadece güzel olmak yetmez, akıllı da olmak gerekir diye düşünmüş olsalar gerek ki 1999 yılından itibaren Mattel kızlar için pembe - mor - gümüş renkli ve çiçekli, erkekler için üzerinde alevler olan mavi renkli bilgisayarlar üretmeye başladı.
45'inci yaşgünü için yeni bir koleksiyon yaratılan Barbie'yi 2004 yılında dünyanın önde gelen tasarımcıları giydirecek. Giorgio Armani tasarımı Barbie'den yalnızca 20 bin adet üretilecek. Barbie.com aracılığıyla Barbie kültürünü canlı tutan, anne ve babalar için de önerileri olan, çocuklara aralarında konuşabilecekleri temiz alanlar sunan Mattel, aslında Barbie'yle oluşturduğu "cici kız çocukları" dünyasından, güzelliğine düşkün tüketimi seven kadınlar yaratan önemli bir eğitim kuruluşu olarak da görülebilir.

Her yaş ve sosyal tabakadan kadın, dünyanın her yanında liposuction, göğüs küçültme - büyütme veya başka bir kusur düzeltmek arzusuyla estetik müdahaleler yaptırıyor. Son dönemin gözdesi Botox kullananların sayısında da büyük artış var. (Amerika'da 1997 - 2002 arasında yüzde 2.446'lik büyüme). Popun kraliçesi Madonna da bu akımı yeni klibi Hollywood'da bir estetik cerrahın muayenehanesinde kırışıklıklarından kurtulmak için kendisine Botox enjekte ettirirek izliyor. Material Girl olarak çıkış yapan Madonna, yıllar sonra zengin, güçlü ve olgun materyalist kadın olarak yıllara meydan okurken modern tıbbın imkanlarından yararlanıyor. Madonna her zamanki mükemmeliyetçiliğini bu klipte kendisine iğne yapacak elin Beverly Hills'in Botox uzmanı Dr. David Rish olmasını talep ederek göstermiş.

Dünyanın pek çok yerinde yapılan yarışmalara gençler yaşamlarını değiştirebilmek ve sahip oldukları fiziksel özellikler sayesinde zengin ve ünlü olma hayalini taşıyarak katılıyorlar. (Bir Türk kızının 2002 World seçilmesi ülkemiz için büyük bir başarı ve gurur kaynağı olarak algılanmıştı.)
Daha güzel olabilmek için yemek yemeyen, yediklerini kusan gençlerin sayısı tüm dünyada artarken, hastalıkların başlama yaşında düşüş görülüyor. Hatta çirkin yaşamaktansa ölürüm diyerek intihar eden gençler bile mevcut. Avustralya'da bir yıl boyunca tüm çocuk doktorları arasında yapılan bir araştırma, yemek yememe hastalığının çocuklarda yaygınlaştığını gösteriyor.
Kendilerini şişman bulduklarını söyleyen bu çocuklar, modeller gibi ince olmak istediklerini belirtmişler. Mankenliğe başlama yaşının 14 - 15'lere düşmesi de özellikle genç kızlar arasında bu mesleğe özenilmesini beraberinde getiriyor.

Dipnot
Reklam endüstrisi yıllardır güzellik olmak ve beğenilmek duygularına yönelik vaadler sunmakta. Amerika'da sivil toplum kuruluşları özellikle genç kızlar arasında yaygınlaşan yemek yememe ve kusma hastalıklarına karşı reklamlarda aşırı zayıf modeller kullanan kuruluşlara karşı başlattıkları protestolarla bazı sınırlamalar getirilmesini sağladılar.
Dünyanın her yerinde giderek artan güzelleşme ihtiyaçlarına cevap verecek estetik - sağlık - zayıflama merkezleri çerçevesinde yeni konseptler geliştirecek bir arayış, Türk turizmine katkıda bulunabilir. Özellikle Avrupa'ya yönelik, 'biraz tatil, biraz estetik müdahale' formülleriyle yeni iş alanları yaratılabilir.

Güzellik ve gençliğe duyulan hayranlığı en iyi değerlendiren markalardan birisi Fashion TV. 1997 yılından beri binlerce kablo ve 31 uydu yayın aracılığıyla beş kıtada 300 milyon ev tarafından izlenen kanal modanın ışıltılı ve mükemmel dünyasını sunuyor.
Yeni dönemin yıldız mesleklerinden olan mankenliğin yüceltildiği ve 24 saat güzel kadın ve erkeklerin renkli, dinamik, zengin bir biçimde yaşadığı bir modern dönem masalı olan Fashion TV, iç çamaşırı defileriyle cinsellik alanını da net bir biçimde sahipleniyor. Kuruluşun Başkanı Michel Adam, geçtiğimiz ay Asya'ya ve özellikle Hindistan'a yönelik iki bağımsız kanalları olacağını açıkladı.


BUSINESS


Eğlence baronlarının 200 trilyonluk rekabeti
Ruslar ilgimi çekiyor
'Tuhaf' işler yaptı, işçileri isim taktı: Hacı Fellını
Onun işi satmak
'Bana ne'cilik
Bilgisayarınız bozulunca kapıya ambülansla geliyor
Kot diye başlayıp küt diye dünya pazarına girdik...
Bir yılda 6.7 milyon Mavi sattı
Bavul ticareti ile büyüdü, 'En Büyük 500'e girdi
Yurtdışında 50 mağazası var
Yediden yetmişe herkes seri üretim güzellik peşinde
'Asil' adı Allium Sativum!
Rüzgârlı Sokak'ın hikâyesi
İlk iş dersini TÜBİTAK'tan İsmet Hanım verdi
Güzelliğin kaç para eder, bu ayakların olmasa?
İşi gücü para
Sekiz taksitle İstiklal Madalyası satıyorlar
İşe her gün özgür gel (parmak arası terlik hariç)

KEŞFETYENİ
Ünlü oyuncu evlilik yolunda ilk adımı attı!
Ünlü oyuncu evlilik yolunda ilk adımı attı!

Cadde | 19.05.2025 - 15:56

Oyuncu Furkan Kızılay, evlilik yolunca ilk adımı atarak sevgilisi Tutku Yılmaz ile nişanlandı.

Yazarlar