24.10.2013 - 14:19 | Son Güncellenme:
Fuarda, 81 firmanın sergilediği yeni model araçların yanı sıra, ikinci el ekspertiz alanı ile klasik ve spor otomobiller stantları da ziyaret edilebilecek.İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) tarafından Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Ege Otomotiv Derneği’nin (EGOD) desteği organize edilen İzmir Autoshow- Otomobil, Hafif ve Ağır Ticari Araçlar Fuarı, Kültürpark Uluslararası Fuar Alanı’nda düzenlenen törenle açıldı. Gelecek yıla ilişkin son model otomobillerin ve markaları özel tasarımlı statlarda ziyaretçilerin beğenisine sunulduğu fuar, 6 gün boyunca otomobil tutkunlarının adresi olacak.
Açılış töreninde konuşan ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce, düzenlenen otomobil fuarının sektöre büyük katkı sağladığını söyledi. İzmir kentinin otomotiv alanında önemli bir yere sahip olduğunu belirten Erce, Ege Bölgesi’nin ülkedeki otomotiv pazarının yüzde 30’nu oluşturduğuna dikkat çekti. Maliye Bakanlığı tarafından çevreyi daha az kirleten araç parkının oluşturulması için yaşı 20 üzeride olan araçlar için belli ödeme yapıldığına dikkat çeken Erce, ülkenin araç parkının gençleştirilmesinin önemli olduğunu söyledi.
EGOD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa İduğ, 2011 yılında düzenlenen otomobil fuarına yaklaşık 50 bin ziyaretçinin geldiğini belirtti. Bu sene düzenlenen fuara katılımcı sayısının daha fazla olmasının beklendiğini belirten İduğ, "Uzakdoğu’nun en yeni modellerini bu fuarda görme şansı yakalayacağız. İzmirliler nostaljiyi sevdikleri için klasik otomobil fuarını yine unutmadık. Bu sene ilginç etkinliklerimizde fuar alanında olacak. Geçtiğimiz fuarda Kızılay bin ünite kan toplamıştı bu sene daha fazla olmasını umuyoruz. 2015 Yılında yapılacak otomobil fuar Gaziemir’deki yeni fuar alanında yapılacak. Artık bu alan bize yetmiyordu. Şu an 20 bin metrekarede yaptığımız fuarı o zaman 100 bin metrekarede gerçekleştireceğiz" dedi.
İzmir’in fuarlar kenti olduğunu ve otomobil fuarının da çok keyifli olduğunu belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Sırrı Aydoğan, "İzmir otomotivde çok önemli bir yerdedir. İzmir tüm dünyaya otomotiv yan sanayi parçaları ihraç etmektedir. Kaliteli üretim yapan bir yan sanayimiz var. Avrupa’ya mal satmak kolay değildir. Otomobil fuarı da İzmir vizyonuna önemli katkılar sağlamaktadır" diye konuştu.
Kültürpark Uluslararası Fuar Alanı 1, 2, 3, ve 4 nolu hollerde açılan fuarda 81 firmanın gelecek yıla ilişkin son model otomobilleri ve markaların özel tasarımlı stantları ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Hafta içi 11.00 ve 20.00 saatleri hafta sonu ise 11.00-19.00 saatleri arasında ziyaretçilere kapıları açık olan otomobil fuarının giriş ücreti 5 TL olarak belirlenirken, bu yıl öğrenciler ise fuara ücretsiz giriş yapabilecek.
Otomobil fuarında ikinci el ekspertiz alanında ziyaretçiler ikinci el araçlarını piyasa değerini öğrenebilecek. İzmir Klasik Otomobilciler Derneği ve EGOD iş birliğinde ise yine fuarda klasik ve spor otomobillerde sergilenecek. Ayrıca fuar ziyaretçilerinden kan bağışı yapmak isteyen içinde Kızılay Kan Merkezi bağışları almak için stant kurdu.
İzmir Autoshow- Otomobil, Hafif ve Ağır Ticari Araçlar Fuarı’nda stant açan firmalar arasında Ford Otosan da yer alıyor. Türkiye genelinde yıl sonuna kadar 100 bin adedin üzerinde satış hedefleyen Ford Otosan, kent bazı araç satışında İzmir’de de liderliği hedeflediğini açıkladı.2013’ün ilk 8 aylık diliminde 76 bin adetlik satış ve yüzde 12.5'lik pazar payını yeterli görmediklerini belirten Ford Otosan Saha Operasyonları Direktörü Özgür Yücetürk, "11 yıldır Türkiye'nin lider markasıyız. Hedefimiz 12’nci yılda da bu liderliği sürdürmek" dedi. Ülke genelinde liderliği elde eden Ford Otosan'ın İzmir'de ilk üçte yer aldığını, kimi dönem ikinciliğe yükseldiğini kaydeden Yücetürk, "Maalesef İzmir, liderliği elde edemediğimiz bir kent. Pazarda ikinci ve üçüncü oluyoruz. Halen yüzde 11.5'lik pazar payı ile üçünçü olduğumuz İzmir'de yıl sonunda ikinciliği hedefliyoruz. Nihai hedefimiz şeytanın bacağını kırarak liderliği elde etmek" diye konuştu.
Toyota, yeni tasarım anlayışını yansıtan yeni modelleriyle İzmir Autoshow 2013’te yer aldı. Yeni tasarım anlayışını yansıtan ve Türkiye’de üretilen Yeni Corolla’nın 1.4 dizel ve 1.6 benzinli modellerinde ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Kurumsal İlişkiler Direktörü Selim Okutur, Autoshow’da yaptığı toplantıda, Toyota’nın yeni tasarım anlayışıyla birlikte teknoloji ve donanımda da en üst seviyeye ulaştığını belirterek, "2013 yılını yeniliklerin başladığı bir geçiş yılı olarak görüyoruz. Özellikle, Türkiye’de üretilen Yeni Corolla’nın satışa sunulması ile birlikte yeni bir rekora imza atmayı hedefliyoruz. Bir sonraki hedefimiz, yeni modellerimizin tüm yılki satış adetleri ile gerçek performanslarını göstereceği 2014 ve 2015 yıllarına odaklanmaktır. Uzun vadede hedefimiz ise 2020 yılında Türkiye’de lider otomobil markası olmaktır" dedi.
1966 yılından bu yana tüm dünyada 40 milyon adet satışı gerçekleşen ve her 25 saniyede bir satılan Corolla’nın 11’inci neslinin Türkiye’de üretildiğini belirten Okutur, "Bu gerçekten çok önemli bir konudur. Dünya lideri bir markanın en çok satılan modeli için Türkiye’yi Sakarya’yı tercih etmesi sıradan bir durum değildir ve çok büyük bir başarıdır. Yeni Corolla üretimiyle birlikte ülkemiz ihracatımızda önemli bir kalem olan otomobil satışlarıyla şimdi daha fazla bir katma değere sahip olacaktır" diye konuştu.
Fuara katılan Skoda’nın en yeni modelleri de İzmirli otomobil tutkunlarıyla buluşuyor. Skoda standının gözdesi ise yenilenerek satışına başlanan Superb. Skoda’nın amiral gemisi olan ve 2001 yılından bu yana orta üst sınıfta standartları yeniden belirleyen Superb, markanın yeni tasarım unsurlarına uygun şekilde daha etkileyici bir görünüme bürünürken, yenilenen iç mekanı ve artırılan teknik özellikleriyle de iddialı.