Son Dakika HaberlerSon Dakika HaberlerSon Dakika Haberler
Son Dakika
Gündem
Yazarlar
Ekonomi
Dünya
Resmi İlanlar
  • UzmanPara
  • Skorer
  • Cadde
  • Pembenar
Menü
Giriş
MİLLİYET ANA SAYFA
  • Son Dakika
  • Gündem
  • Yazarlar
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Resmi İlanlar
Gündem
Dünya
Ekonomi
75.yıl
UzmanPara
AnasayfaBorsaDövizAltın
Skorer
AnasayfaCanlı SkorFikstürPuan Durumu
Cadde
Pembenar
Yazarlar
Milliyet Tv
Astroloji
Teknoloji
Seçim Sonuçları
Son Depremler
Tümü
Milliyet ÇocukOyunEğitimKültür SanatMilli PiyangoYerel HaberlerPazarEgeGazete ArşiviMilliyet ExecutiveMilliyet ArkeolojiMilliyet Mimarlık
Resmi İlanlar
Bize Ulaşın
KünyeReklamÜyelik
  • Twitter icon
  • Instagram icon
  • Youtube icon
  • Tiktok icon
© Copyright 2025 Milliyet.com.tr | Giriş Yaptığınız taktirde kullanım koşullarını ve gizlilik politikasını kabul etmiş olursunuz.
Son Dakika Haberler
EkonomiYakın temas! Yerli otomobil için...
  • Paylaş:
  • Twitter icon
HaberlerEkonomi Haberleri

Yakın temas! Yerli otomobil için...

07.02.2020 - 11:20 | Son Güncellenme: 07.02.2020 - 11:20

AA

#otomobil
TwitterLinkedinFlipboardLinki Kopyala
TwitterLinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, TOGG ile iş birliğinin çok iyi gittiğini belirterek, "Bizim TOGG'la şu an görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında üyemiz var. Bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladılar. Ama hedefleri 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek." dedi.

1/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Otomotiv Yan Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde (TOSB), AA muhabirinin Türk otomotiv tedarik sanayisinin yeni teknolojilere entegrasyonu ve Türkiye'nin Otomobili'ne ilişkin sorularını yanıtladı.

2/24Yakın temas Yerli otomobil için...

TAYSAD'ın 42'nci yılını doldurduğunu ve otomotiv sektöründe tedarikçileri temsil eden tek dernek olduğunu dile getiren Kanca, "460 civarında üyemiz var. Üyelik şartlarımız oldukça yüksek beklentili. Her üyemiz mutlaka ihracat yapmak zorunda. Bir de otomotiv ana sanayiye mal veriyor olması lazım. Yedek parça veya merdiven altı değil, doğrudan üreticiye orijinal mal veriyor olması lazım. Ayrıca, her üyemizde aradığımız uluslararası kalite belgesi şartı var. Tüm bu üyelik şartlarını bir araya getirdiğiniz zaman üyelerimiz genellikle yüksek seviye firmalar" ifadelerini kullandı.

3/24Yakın temas Yerli otomobil için...

TAYSAD üyesi 460 firmanın yüzde 70'inin yüzde 100 Türk sermayeli, geri kalanının yarısından fazlasının da yabancı ortaklı olduğunu aktaran Kanca, bu yerli sermaye ağırlıklı yapının otomotivin yoğun ve yaygın olduğu ülkelerde kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

4/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Türkiye'nin 50 yıllık bir zamanda ciddi sayıda kaliteli Türk tedarik sanayicisi yetiştirdiğini dile getiren Kanca, şunları söyledi:

5/24Yakın temas Yerli otomobil için...

"Mesela sadece içinde bulunduğumuz TOSB’da 90 tane firma var. Bentley'den Porsche'ye, Audi'den Mercedes'e, Ford’dan BMW'ye ve Toyota’ya kadar en nitelikli, üst seviye araçların parçaları üretiliyor. Üyelerimizin ürettiği parçaların yüzde 50'si ihracat zaten. Bu parçalar Avrupa'ya, ABD'ye, Japonya'ya, Güney Kore'ye gidiyor. Dünyanın hiçbir yerinde otomotiv tedarikçisi bu kadar yoğun ve iç içe yer almıyor.

6/24Volkswageni Türkiyeye getiren şey verilen teşvik değil

"Volkswagen'i Türkiye'ye getiren şey verilen teşvik değil"

Bu, Türkiye'ye has bir şey. Volkswagen'i Türkiye'ye getiren şey sadece bazılarının iddia ettiği gibi verilen teşvik değil. Böyle güçlü bir tedarik ağınız olmasa, lastiğini, koltuğunu, motordaki dişliyi, aynasını, camını, plastik parçasını imal eden ve bunların hepsini yüksek kalitede üreten bir tedarik sanayi olmasa niye gelsin buraya yabancı yatırımcı? Herhangi bir ülkeye gider. Türkiye'ye asıl bunu çeken bizim hem kalitemiz hem de rekabetçi yani ekonomik olmamız."

7/24Dönüşüm konusunda Avrupaya göre daha erken uyandık

"Dönüşüm konusunda Avrupa'ya göre daha erken uyandık"

Kanca, TAYSAD üyelerini yeni teknolojiler konusunda bilgilendirdiklerini dile getirdi. Geçen yılın şubat ayında OSD ve sektör temsilcileriyle bir araya geldiklerini anlatan Kanca, otomotiv teknolojisinin küresel olarak gidişatını ve bu gidişatta nasıl konumlanmaları gerektiği konularını ele aldıklarını ifade etti.

8/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Türkiye'deki tedarikçiler olarak bir elektrikli aracın yüzde 25 ile yüzde 30'unu ancak sağlayabildiklerini aktaran Kanca, "Bu aslında yetersiz ama çok da düşük bir oran değil.

9/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Çünkü zaten batarya, elektronik aksam, yazlım vs. dediğimizde elektrikli bir araçta, maliyetin büyük bir kısmı bildiğimiz klasik yelpazenin dışına taşıyor. Türkiye ile rakip olacak ülkelerde de durum aynı veya daha kötü. Biz Türkiye'deki firmalar olarak dönüşüm konusunda Avrupa'ya göre daha erken uyandık. Uyandık ama geldiğimiz yola baktığımızda Almanya'nın, Fransa'nın bazı şirketleri var ki onlar somut adımlar atmışlar, onların gerisindeyiz." dedi.

10/24Türkiyenin Otomobili fikrini en başından beri destekliyoruz

"Türkiye'nin Otomobili fikrini en başından beri destekliyoruz"

Alper Kanca, Türkiye'nin Otomobili fikrini en başından beri desteklediklerini belirterek, şunları kaydetti:

11/24Yakın temas Yerli otomobil için...

"İşin ilginç tarafı 1,5-2 sene önce Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'ndaki (TOGG) arkadaşlar hibrit yerine tamamıyla elektrikli araç üreteceklerini söyleyince ben kendi adıma biraz şüpheyle bakmıştım. Erken diye düşündüm. Ama geçen 1,5 senede onlar haklı çıktı. Mesela Volkswagen bir anda hibrit yerine elektriğe öncelik verdi. TOGG ekibi de bu geçişi ön gördüler. Tarih onları haklı çıkardı. Bu haklılığın kredibilitesi var onlarda ve bu sayede kamuoyu daha çok güvendi, inandı."

12/24Yakın temas Yerli otomobil için...

TAYSAD'ın TOGG ile görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında firmanın olduğu bilgisini paylaşan Kanca, "TOGG ile iş birliğimiz çok iyi gidiyor. Bizim TOGG'la şu an görüşen 60 civarında üyemiz var. Bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladılar. Ama hedef 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek. Gürcan Bey de bizim içimizden çıkan birisi. Bu iş birliğini kolaylaştırıyor. Birbirimizi kolay anlıyoruz. Kolaylıkla iletişimde bulunuyoruz ve bizim içimizde birçok firma TOGG'un projesini normal bir ticari iş olarak görmüyor, sahipleniyor. Bu memleketin bir işi diye teklif veriyor." dedi.

13/24TOGG bizim için bir motivasyon unsuru

"TOGG bizim için bir motivasyon unsuru"

TOGG projesinin varlığının bile kendileri için bir motivasyon unsuru olduğunu dile getiren Kanca, "Sadece bizim için değil herkes için de öyle. Siyasetçi için, bürokrat için ve sanayici için de öyle. İşin bir tarafı bu. Bir tarafı uluslararası pazarlar değişiyor. Oralarda Türkiye'nin iyi olduğu içten yanmalı motorlar konusu git gide zayıflayacak gibi görünüyor. Ama bu da o kadar hızlı değil. Yani bunu gerçekçi görmek gerekiyor. Bir anda hemen olmayacak. Bu geçişi dengeli yapmak lazım" değerlendirmesinde bulundu.

14/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Otomotiv için devletin son 1-2 senedir olabilecek en iyi teşvikleri verdiğini aktaran Kanca, ancak yeni teknolojilerin ülkemize gelmesi ve araçlarda kullanılması amaçlı olarak, teşviklerin daha fazla yeni teknoloji ürünlerine odaklanması gerektiğini bildirdi.

15/24Elektrikli araçlarda maliyetler düşecek

Elektrikli araçlarda maliyetler düşecek"

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı ise dernek olarak yıllık 25 milyar dolar ciro yaptıklarını ve dernek üyesi firmaların bünyesinde 200 binden fazla çalışan bulunduğunu söyledi. Üreticilerin hibrit ve elektrikli araçlara yöneliminin emisyon regülasyonları nedeniyle bir seçenek değil zorunluluk olduğunun altını çizen Yazıcı, menzil ve maliyet konularının eskiden olduğu gibi bugün de bu araçların önündeki en büyük engel olduğunu ifade etti.

16/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Elektrikli ve hibrit araçlara ilişkin bazı araştırmaları paylaşan Yazıcı, "2025 yılında ön görülen her 2 arabadan birinin ya elektrikli ya da hibrit olması yönünde. 2030 yılına gelindiğinde ise her 2 araçtan 1'i sadece elektrikli olacak. 2030 yılında içten yanmalı araçların oranı yüzde 20 seviyelerinin altında kalabilir. Elektrikli ve hibrit araç sayısı arttıkça, bunun etkisiyle herkes o teknolojilere yoğunlaşacağından maliyetler de azalacak.

17/24Yakın temas Yerli otomobil için...

Batarya veya elektrik motorunun maliyeti hızlı bir şekilde düşüyor. Bu düşüş gelecek dönemde daha da hızlanacak. Araştırma ve hesaplara göre C segment ve altı araçlarda 2025 yılında elektrikli araç fiyatı ile içten yanmalı motorlu araçlar aynı fiyat seviyesinde olacak. Büyük araçlar için daha büyük batarya ve motor gerektiğinden D segment ve üstü araçlarda maliyetlerin eşitlenmesi 2030 yıllarına yaklaşabilir. Yani regülasyonların getirdiği zorlama bir süre sonra elektrikli araçların lehine maliyet düşüşü olarak karşımıza çıkacak. Elektrikli araç belki de daha ucuz olacak." şeklinde konuştu.

18/24Otomotiv Teknoloji Platformu, çalışmalarını bakanlığa sunacak

"Otomotiv Teknoloji Platformu, çalışmalarını bakanlığa sunacak"

Tedarik sanayisinin teknolojik değişimin farkında olduğunu ve bazı ön çalışmalar yapıldığını anlatan Yazıcı, şöyle devam etti: "Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP) diye bir yapılanmamız var. İçerisinde TAYSAD, OSD, Otomotiv İhracatçıları Birliği, Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi de var işin içerisinde. O grup içerisinde TÜBİTAK var, bakanlık var. Onlarla beraber bu konuyu sürekli tartışıyoruz. Hem batarya açısından hem elektrikli aracın diğer komponentleri açısından tartışıyoruz. Hedefimiz 1-2 ay içerisinde bir belge ortaya çıkarmak ve strateji yol haritası çizmek. Bu çalışmayı da Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na sunacağız."

19/24Görevimiz TOGGun istediği her parçayı Türkiyede yapabilmek

"Görevimiz TOGG'un istediği her parçayı Türkiye'de yapabilmek"

Yazıcı, Türkiye'nin Otomobili'ne ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Türk otomotiv tedarik sanayi olarak otomobilin çıkacağı 2022 sonunu beklemeden işe koyulduklarını belirten Yazıcı, "Bizim de hızlı bir şekilde ayak uydurmamız gerekiyor dönüşüme. Bu konuda şirket sahipleri istekli ama merkezi yönlendirme ve sektör olarak ortak hareket etmek şart. TOGG konusunda hepimiz pozitifiz. Türkiye’nin Otomobili projesini Türkiye otomotiv tedarik sanayinin gelişimi için en önemli projelerden birisi olarak görüyoruz.

20/24Yakın temas Yerli otomobil için...

TOGG'un görevi aracı belirtilen sürede üretmek, bizim de görevimiz onların istediği her parçayı Türkiye'de geliştirip üretmek için ne gerekiyorsa yapmak. Onların varlığı bizim teknolojimizi geliştirme sürecimizi hızlandıracak. Çünkü onlarda ihtiyaç var bizde de istek var. İkisini bir araya getireceğiz. Biz elimizden ne geliyorsa yapacağız." dedi.

21/24Batarya ile ilgili çalışma yapan arkadaşlarımız var

"Batarya ile ilgili çalışma yapan arkadaşlarımız var"

Batarya üretimi konusuna da değinen Yazıcı, sözlerini şöyle tamamladı: "Batarya ile ilgili çalışma yapan arkadaşlarımız var. Ama TOGG’un ilk aracı için yerli bataryanın hazır olması gerçekçi değil, TOGG şu an bu bataryayı hazır almak zorunda. Türkiye'de bataryayı yapmaya çalışan, bunun paketleme işini yapan alt komponentlerini yapmaya çalışan şirketler var. Ama TOGG'un birinci görevi bu aracı yapmak ve rekabet edebilir şekilde satabilecek hale getirmek.

22/24Yakın temas Yerli otomobil için...

'Türkiye'de birisi batarya yapsın da ben de ondan alayım' şeklinde bekleyemez. Bu süreçte TOGG tedarik sanayinin gelişimine katkıda bulunacak ve tedarik sanayi de o bataryayı yapar hale gelmeye çalışacak.

23/24Yakın temas Yerli otomobil için...

TOGG, akü geliştirmekle uğraşırsa, yazılım geliştirmeyle uğraşırsa bu doğru olmaz. Bizler bütün bu beklentiyi bir tek TOGG'a yüklersek bu iş yürümez.

24/24Yakın temas Yerli otomobil için...

TOGG bu arabayı sorunsuz bir şekilde üretsin ve satsın, bu arada da bizler de diğer ürünleri geliştirmeye bakalım. Bu bir süreç ve hepimizin zamana ihtiyaç var."

EN ÇOK OKUNANLAR
İsrail göstere göstere gelmiş Saldırırken bu rotayı izledi: İranın tek seçeneği var
İsrail göstere göstere gelmiş! Saldırırken bu rotayı izledi: İran'ın tek seçeneği var
Savaş resmen başladı...İsrail İranı vurdu Öldürülenler arasında kritik isimler var
Savaş resmen başladı...İsrail İran'ı vurdu! Öldürülenler arasında kritik isimler var
Boeing faciasının şifreleri Kaptanın son çağrısı işaret mi Türkiyedeki gibi değil
Boeing faciasının şifreleri! Kaptanın son çağrısı işaret mi? 'Türkiye'deki gibi değil'
Fenerbahçede Mourinhonun çılgın transfer listesi ortaya çıktı Londradaki toplantıda tek tek isim verdi
Fenerbahçe'de Mourinho'nun çılgın transfer listesi ortaya çıktı! Londra'daki toplantıda tek tek isim verdi
EN ÇOK OKUNANLAR
YKSye kaç kişi girecek 2025 YKS sınav giriş belgesi nasıl alınır, ne zaman son YKS ne zaman, TYT, AYT, YDT saat kaçta, sınav süresi ne kadar
YKS'ye kaç kişi girecek? 2025 YKS sınav giriş belgesi nasıl alınır, ne zaman son? YKS ne zaman, TYT, AYT, YDT saat kaçta, sınav süresi ne kadar?
Liselere Geçiş Sistemi 2025✍🏻 LGS ne zaman, saat kaçta, kaç gün kaldı 2025 LGS sınavı kaçta başlıyor, kaçta bitiyor, kaç saat sürüyor
Liselere Geçiş Sistemi 2025✍🏻 LGS ne zaman, saat kaçta, kaç gün kaldı? 2025 LGS sınavı kaçta başlıyor, kaçta bitiyor, kaç saat sürüyor?
Survivor Şampiyonu 2025: Survivor şampiyonu kim oldu 2025 Survivor birincisi Adem mi, Batuhan mı
Survivor Şampiyonu 2025: Survivor şampiyonu kim oldu? 2025 Survivor birincisi Adem mi, Batuhan mı?
Şampiyonlar Ligi kura çekimi Şampiyonlar Ligi ön eleme turu kura çekimi ne zaman, Fenerbahçe ve Galatasarayın muhtemel rakipleri
Şampiyonlar Ligi kura çekimi! Şampiyonlar Ligi ön eleme turu kura çekimi ne zaman, Fenerbahçe ve Galatasaray'ın muhtemel rakipleri
Yazarlar
Tunca Bengin
Tunca Benginİsrail varsa huzur yok...
Melih Aşık
Melih AşıkPROJE YÜRÜYOR
Ali Eyüboğlu
Ali EyüboğluRomatem’deki sürpriz buluşma
Deniz Kilislioğlu
Deniz KilislioğluUranyum bahane
Eren Aka
Eren AkaAfyon’dan dünyaya karides
Gözden Kaçmasın
Uzmanlar saldırıyı Milliyet’e değerlendirdi: Rejimin içerideki gücü de yara aldı
Uzmanlar saldırıyı Milliyet’e değerlendirdi: Rejimin içerideki gücü de yara aldı
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan uluslararası topluma çağrı: Haydutluğa dur demeli
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan uluslararası topluma çağrı: Haydutluğa dur demeli
Enerji ve madencilikte ‘süper izin’ teklifi
Enerji ve madencilikte ‘süper izin’ teklifi
‘Soruşturmayı yakından takip ediyorum’
‘Soruşturmayı yakından takip ediyorum’
Önerilen Haberler
Telefonuna gelen SMS ile şoke oldu: ‘Adınız bahis soruşturmasında karıştı, 25 bin 700 TL ödeyin’
Telefonuna gelen SMS ile şoke oldu: ‘Adınız bahis soruşturmasında karıştı, 25 bin 700 TL ödeyin!’
Ev alma hayali kuranlar dikkat Konut ve kira fiyatları hükümetin radarında: Yeni adımlar geliyor...
Ev alma hayali kuranlar dikkat! Konut ve kira fiyatları hükümetin radarında: Yeni adımlar geliyor...
İran’dan ABD’ye sert mesaj: Hem müzakere edip hem saldırıya göz yumamazsınız
İran’dan ABD’ye sert mesaj: Hem müzakere edip hem saldırıya göz yumamazsınız!
İsrail - İran savaşında ikinci gün: Orta Doğuda yer yerinden oynuyor Karşılıklı misillemeler devam ediyor
İsrail - İran savaşında ikinci gün: Orta Doğu'da yer yerinden oynuyor! Karşılıklı misillemeler devam ediyor
milliyet logomilliyet logodemiroren logo
  • Haberler
  • Son Dakika Haberleri
  • Gündem Haberleri
  • Spor Haberleri
  • Ekonomi Haberleri
  • Dünya Haberleri
  • Magazin Haberleri
  • Otomobil Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Eğitim Haberleri
  • Gazete Haberleri
  • Yerel Haberler
  • Seçim Sonuçları
  • Künye

Pembenar

  • Astroloji
  • Rüya Tabirleri
  • Burç Uyumu
  • Yükselen Burç
  • Gebelik Hesaplama
  • Yemek Tarifleri
  • Çorba Tarifleri
  • Kek Tarifleri
  • Kurabiye Tarifleri
  • Tatlı Tarifleri
  • Pasta Tarifleri
  • Kahvaltı Tarifleri

Uzmanpara

  • Altın Fiyatları
  • Canlı Borsa
  • Döviz Kuru
  • Kripto Para
  • Gram Altın
  • Yarım Altın
  • Çeyrek Altın
  • Dolar Kuru
  • Euro Kuru
  • Döviz Çevirici
  • Yüzde Hesaplama
  • Altın Hesaplama
  • KDV Hesaplama
  • Yaş Hesaplama
  • Zam Hesaplama
  • Kredi Hesaplama
  • Metrekare Hesaplama
  • 2025 Milli Piyango Sonuçları
  • 2025 Ramazan Ne Zaman
  • 2025 İstanbul İmsakiye
  • Güzel Sözler
  • Puan Durumu
  • Ramazan
  • Sigorta
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • Hız Testi
  • Ayetel Kürsi
  • Rüya Tabirleri
  • Burçlar
  • Instagram Dondurma
  • Instagram Silme
  • Daha Fazla
    • E Okul
    • Türkiye Haritası
    • Yasin Suresi
    • E Devlet
    • Saatlerin Anlamı
    • Marmaray Durakları
    • Metrobüs Durakları
    • Soğuk Espriler
    • Kız İsimleri
    • Erkek İsimleri
    • Bebek İsimleri
    • Deprem Haberleri
    • Kapalı Çarşı Altın Fiyatları
    • Ankara Seçim Sonuçları 2024
    • İzmir Seçim Sonuçları 2024
    • Bursa Seçim Sonuçları 2024
    • Antalya Seçim Sonuçları 2024
    • Konya Seçim Sonuçları 2024
    • Adana Seçim Sonuçları 2024
    • 2018 Seçim Sonuçları
    • 2023 Seçim Sonuçları
    • 2019 Yerel Seçim Sonuçları
    • 2014 Yerel Seçim Sonuçları
  • Oyun
  • Çocuk
  • Nasrettin Hoca Fıkraları
  • Ateş ve Su
  • Atasözleri
  • Daha Fazla
    • Masal Oku
    • Boyama Sayfası
    • Bilmeceler
    • Tekerlemeler
BİZİ TAKİP EDİN
UYGULAMALARI İNDİREBİLİRSİNİZ
  • Appstore'dan İndirin
  • Google Play'den İndirin

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.

© 2025 Milliyet.com.tr
  • • Künye
  • • İletişim
  • • Kişisel Verilerin Korunması
  • • Reklam
  • • Arşiv
  • • Üyelik