06.03.2008 - 12:55 | Son Güncellenme:
DHA
Dünyanın ilk çıkmaz alt geçidinin yapımına 2006 yılında başlandı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi metrobüs çalışmaları ve yapılan Bakırköy Adliye Binası'nı E5'e bağlamak için "Topkapı Çobançeşme Arası D-100 Karayolu Yan Yol Uygulama Projesi" hazırladı.
7 Kasım 2006 tarihinde ise projenin ihalesini davetiye usulü yapıldı. İhaleyi 12 milyon YTL ile 'Kalyon İnşaat' kazandı. Alt geçit için hemen çalışmalara başlandı. Önce adliye tarafı kazıldı ve sonra da karşı tarafa geçildi. Bu tarafta ise Bahçelievler İlçesi sınırında bulunan Eser Kent Sitesi içinde bulunan yeşil alan kazılmaya başlandı. Ancak yüzlerce ağaç kesilince Eser Kent Sitesi uygulamanın iptali için yargı yoluna gitti.
Mahkeme süreci başlayınca Kalyon İnşaat diğer uçtan inşaat çalışmalarına devam etti. Ancak yürütmeyi durdurma kararı çıkınca hem kaçak hem çıkmaz bir alt geçit sahibi olundu. İstanbul 3. İdare Mahkemesi tarafından verilen durdurma kararında bilirkişinin hazırladığı rapor etkili oldu.
Heyetin raporunda proje yerden yere vuruldu: Bu kavşaklara ilişkin plan revizyonunu içeren hiçbir belediye meclis kararı yok. Şehircilik ilkelerine aykırı olduğu gibi hukuki prosedür de gerçekleştirilmemiştir. Teknik yönden hatalı, hiçbir ulaşım ve şehircilik ilkesi ile bağdaşmayan, ulaşımı çözmek yerine trafik kaosunu artıran bir projenin olduğu tespit edilmiştir. Dava konusu alan, havaalanından Topkapı'ya uzanan güzergah üzerindeki tek yeşil alandır.
ROMANLARIN YUVASI OLDU
Çıkmaz alt geçit kısa sürede Roman vatandaşların çadırlarını kurdukları korunaklı bir yer haline geldi. Şu anda alt geçit altında 3 çadır var ve 3 aile burada çocuklarıyla birlikte yaşıyor.
Alt geçidin bir ucu Eser Kent ile davalık olurken, alt geçide giden yolları bağlayan kavşak ise Bakırköy Belediyesi tarafından dava edildi. Bakırköy Belediyesi 2003 yılında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 'yol genişletme çalışmaları'adı altında kendisine ait arazinin yola çevrildiğini ve herhangi bir bedel ödemeden kamulaştırıldığını belirterek yargı yoluna başvurdu. Dava sonucunda mahkeme, yolun "Bakırköy Belediyesi mülkiyetinde olduğu" gerekçesiyle kapatılmasına ve Büyükşehir'in Bakırköy Belediyesi'ne 31 milyon YTL ödeme yapmasına karar verdi. Karar üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi de 2 kavşağı trafiğe kapattı ve kararı Yargıtay'a temyiz etti.