Gündem 36 öğrenci gerekçesiz sınıfta bırakılınca soruşturma açıldı

36 öğrenci gerekçesiz sınıfta bırakılınca soruşturma açıldı

05.09.2008 - 11:29 | Son Güncellenme:

.

36 öğrenci gerekçesiz sınıfta bırakılınca soruşturma açıldı

İZMİR'de 650 bine yakın öğrenci 8 Eylül Pazartesi günü dersbaşı yapma heyecanı yaşarken, geçen ders yılı sonunda Mehmetçik İlköğretim Okulu'nda 6'sı mezuniyet aşamasında 36 öğrencinin hiçbir gerekçe gösterilmeden sınıfta bırakıldığı, bu öğrencilerden daha fazla sayıda zayıf dersi olan öğrencilerin ise bir üst sınıfa geçirildiği ortaya çıktı. Çifte standartlı uygulamaya açılan soruşturma, öğretmen ifadelerinin alınanamaması nedeniyle uzarken; bazı eğitimciler, “Sınıfta kalmak da zor bırakmak da. Kalan öğrenciler için bir neden gösterilmemesi ilginç. Yeni ders yılı başladı, bu çocuklar mağdur” dedi.

Haberin Devamı

Sınıf geçme, sınıfta kalma, af, borçlu geçme, ders tekrarı gibi konular eğitim sistemimizde en yoğun tartışma konuları olup eğitimcileri de bölerken, İzmir'de Mehmetçik İlköğretim Okulu yeni öğretim yılına ‘sınıfta bırakılan öğrenciler’ nedeniyle açılan soruşturmayla başlıyor. Konu, geçen temmuz ayı başında çocukları sınıf tekrarına bırakılan bazı velilerin şikayetiyle gündeme geldi.

Veliler, bazı derslerden başarısız olan çocuklarının aynı durumdaki arkadaşlarından farklı bir uygulamaya tabi tutulduklarını ve Şube Öğretmen Kurulu'nda herhangi bir gerekçe gösterilmeden sınıfta kalmalarına karar verildiğini bildirdi. Hatta bazı öğrencilerin 4-5 zayıfına karşın sınıf geçirilip, zayıf sayısı aynı ya da daha az olanlar için ise sınıf tekrarı kararı alındığını kaydetti. 7/B şubesi öğrencisi Ö.B'nin 4 zayıfla sınıf tekrarına bırakılması, aynı sınıftan 4 zayıflı Y.S ve R.D'nin sınıf geçirilmesi örnek gösterildi.

Haberin Devamı

Sınıfta bırakılan 36 öğrenciden 6'sının mezuniyet aşamasına gelmiş 8'inci sınıf öğrencisi olduğuna dikkat çekilirken, gerekçe gösterilmeden sınıfta bırakma ve çifte standart uygulama ile ilgili Mehmetçik İlköğretim Okulu Müdürü Turgut Eğercioğlu hakkında soruşturma açıldı. Soruşturma kapsamında Şube Öğretmenler Kurulu toplantı tutanakları incelenip velilerin şikayetlerinde haklı oldukları saptandı. Ancak yaz tatili nedeniyle öğretmen ifadeleri alınamadı, soruşturma uzadı. Nitekim yeni ders yılına öğrenciler ‘sınıf tekrarı’ kararıyla başlarken, kısa sürede öğretmen ifadelerine başvurulacağı, ona göre değerlendirme yapılacağı belirtildi. Öğrencilerin sınıfta bırakılmalarında ‘gerekçe’nin önemli olduğunu belirten bir eğitimci, şunları söyledi:

“Milli Eğitim Bakanlığı daha okullar kapanmadan 26 Mayıs 2008'de bir genelge yayımladı. Bu genelgede İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin öğrenci başarısının değerlendirilmesiyle ilgili maddeler hatırlatıldı. İlköğretimde öğrencinin kendi yaş grubu içinde bir bütün olarak yetiştirilip değerlendirileceği, ilköğretimin öğrencilerin derslerdeki başarısızlığına bakılarak elenecekleri bir dönem olmadığı, programda öngörülen derslerin ve sosyal etkinlik çalışmalarının ortak katkısıyla ilgi ve yeteneği ölçüsünde yetiştirilecekleri bir dönem olarak değerlendirilmesi gerektiği bildirildi. Öğrencilerin başarılarının artırılması için okulların alması gereken önlemler var. Eğer okul bunları yerine getirmiyorsa, örneğin yetiştirme kursu açıp çocuğun ders eksiğini kapatmıyorsa suçludur. Şube Öğretmenler Kurulu'nun öğrencilerin durumunu görüşürken çocukların okul başarısını etkileyen bireysel ve çevresel öğelerin göz önüde bulundurulması isteniyor. Ancak böyle bir değerlendirmeden sonra ve gerekçe bırakılarak öğrencinin sınıf geçip geçmeyeceğine karar verilmesi gerekir. Bu soruşturmanın kısa sürede tamamlanıp, gerekçelerinin ortaya çıkarılarak öğrencilerin durumunun değerlendirilmesi ve varsa mağduriyetlerinin önlenmesi gerekir.”

Haberin Devamı

Öte yandan Milli Eğitim müdürlüğü yetkilileri, soruşturmanın sürdüğünü ve kısa sürede sonuçlandırılması için çalışıldığını söyledi. Mehmetçik İlköğretim Okulu'ndan bir eğitimci, Müdür Eğercioğlu'nun izne ayrıldığını, 8 Eylül Pazartesi görevinin başında olacağını söyledi, soruşturmayla ilgili konuşmadı.