Gündem 52 kıza müjde

52 kıza müjde

10.03.2010 - 01:46 | Son Güncellenme:

Uluslararası araştırmacıları bir araya getiren ‘Araştırmada Yenilikler Konferansı’nın katılımcıları ‘BBOG’ye yaptıkları bağışlarla 52 kız öğrencinin 1 yıllık eğitimini karşıladı

52 kıza müjde

Araştırma sektörünün uluslararası uzmanlarını bir araya getiren ve Ipsos KMG tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen “Araştırmada Yenilikler Konferansı”na katılanların, Milliyet’in “Baba Beni Okula Gönder” kampanyasına yaptıkları bağış sayesinde 52 kız öğrencinin bir yıllık eğitim masrafları karşılandı.
Four Seasons Bosphorus Otel’de 1 Mart 2010’da düzenlenen konferansta “Araştırma Trendleri, Kurumsal İtibar Araştırmaları, Araştırma ve Yaratıcılık, Araştırmalarda Web’in Etkisi, Marka Yönetimi ve Araştırma, Alışveriş Araştırmaları” konularında sunumlar gerçekleştirildi.

32 milyar dolarlık sektör
Konferansın açılış konuşmasını yapan Ipsos KMG CEO’su Vural Çakır, dünyada reklam harcamalarının 2009 yılında yüzde 10, 32 milyar doları bulan araştırma sektörünün de yüzde 7 küçüldüğünü söyledi. Türkiye’de ise araştırma sektöründeki küçülmenin dolar bazında yüzde 14’ü bulduğunu ifade eden Çakır, şöyle devam etti:
“Yapılan araştırma sayısı miktar olarak azalmazken fiyatlardaki düşüş bu küçülmede önemli rol oynadı. Araştırma sektöründeki dikkat çeken noktalardan birisi de kriz altında hızlanan konsolidasyondu. Dünyada on büyük şirketin pazar payı toplamı ancak yüzde 51 iken, Türkiye’de ilk beş şirketin pazar payı toplamı yüzde 70 gibi yüksek bir seviyeyi buldu. Pazarın en büyük şirketi olan Ipsos KMG’nin pazar payı ise yüzde 18.1 olarak gerçekleşti.”
Konferansta Doğan Gazetecilik İcra Kurulu Üyesi Tijen Mergen de, Milliyet gazetesinin yürüttüğü “Baba Beni Okula Gönder (BBOG)” kampanyasını anlatan bir sunum yaptı.
Konferansa katılan katılımcıların “Baba Beni Okula Gönder” kampanyasına yaptıkları bağışlar sayesinde 52 kız çocuğunun bir yıllık eğitim bursunun karşılandığı belirtildi.