Gündem Ankara trafiği, yeni düzenleme yüzünden bu sabah felç oldu

Ankara trafiği, yeni düzenleme yüzünden bu sabah felç oldu

20.10.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ankara trafiği, yeni düzenleme yüzünden bu sabah felç oldu

Ankara trafiği, yeni düzenleme yüzünden bu sabah felç oldu

11:15


Ankara trafiği, yeni düzenleme yüzünden bu sabah felç oldu
Ankara'da dün başlayan yeni trafik düzenlemesi, haftanın ilk iş gününde sürücülere zor anlar yaşattı, trafiği tam anlamıyla felç etti. Ana arterler ve buralara açılan yan sokaklar tıkanırken, işyerlerine ulaşmak isteyenlerin yaşadığı gerilim, tartışma ve sözlü kavgalara yol açtı.
Başkent Ankara'da dünden itibaren başlayan uygulama ile Atatürk Bulvarı'ndan Ulus ve Çankaya yönüne Kızılay Meydanı'nda sola dönüşler yasaklandı. Ziya Gökalp'ten Gazi Mustafa Kemal ve Gazi Mustafa Kemal'den Ziya Gökalp'e geçiş de aynı düzenlemeyle engellendi. Böylelikle, başkentin trafik akışının önemli ölçüde yükünü çeken Atatürk Bulvarı-Gazi Mustafa Kemal Bulvarı-Ziya Gökalp Caddesi bağlantıları kesilirken, ara sokaklardaki trafik akışı da bulvar ve caddelerdeki düzenlemeye uyumlu hale getirildi.
• Melih Gökçek: Trafikte aksaklık görülürse uygulamada geriye dönülür..
• Tartıştığı karısına el bombası fırlattı...
• Okulda vahşi cinayet...
• Otobüs, minibüse çarptı: 4 ölü, 4 yaralı...
• Otobüs, lise önündeki trafik polisine çarptı...
• Silivri'de katliam gibi kazanın sorumlusu Tır şoförü yakalandı
Başkent, yeni trafik düzenlemesiyle dün tanıştı. Ancak, pazar günü olması ve çok az aracın trafiğe çıkması nedeniyle, yeni düzenlemenin nasıl bir sonuç vereceği anlaşılamadı.
Yeni trafik düzenlemesi, ilk iş gününde önemli ölçüde olumsuzluk yarattı.
Özellikle Yenimahalle, Sincan ve Aydınlıkevler yönlerinden gelerek Ulus-Kızılay güzergahındaki Opera köprüsünü kullanarak Kızılay ve Kurtuluş istikametine gitmek isteyen sürücüler, Talatpaşa Bulvarı'nda aşırı yoğunluğa neden oldu. Bu nedenle, Gençlik Parkı-Opera arasındaki yol sık sık tıkandı.
Sıhhıye'den Çankaya ve Kızılay üzerinden Maltepe yönüne trafik de sürücülere zor anlar yaşattı. Maltepe istikametinden gelerek Cebeci yönüne devam etmek isteyenler ile Sıhhıye'den gelerek Çankaya yönüne gitmek zorunda kalan sürücülerin yarattığı karmaşa, hangi yönden nereye ulaşacaklarını kestiremeyen sürücülerin yarattığı kaos nedeniyle Atatürk Meydanı'ndaki alt geçitli kavşağı kullanılamaz hale getirdi.

ATATÜRK BULVARI AKAMADI

Trafik düzenlemesinin Çankaya'dan Ulus yönüne ''Atatürk Bulvarı'nın durmaksızın akışı''nı sağlaması beklenirken, bunu tam tersi bir durum yaşandı. Atatürk Bulvarı, Çankaya'dan Kızılay-Ulus yönüne gidişte Atatürk Meydanı/TBMM-Orman Bakanlığı Kavşağı'nda tıkandı. Meşrutiyet Kavşağı girişini ağır aksak geçerek Kızılay Meydanı'na ulaşan araçlar, buradan Sıhhiye Meydanı'na ulaşabilmek için uzun süre beklemek zorunda kaldı. Sıhhıye'den U dönüşü için ayrılan tek şeritli yol ve bu yolun hem girişi hem de çıkışındaki kırmızı ışık nedeniyle, Atatürk Bulvarı'nın her iki yönünde de trafik birbirine girdi. Zafer Çarşısı önü ve karşısındaki ışıklar ile otobüs ve taksilerin bulvarın sağ şeritlerini işgal etmesi, trafiğin tıkanmasında ana etkenleri oluşturdu.
İlginç gelişmelerden biri de, normal dönemde günün hiçbir saatinde tıkanmayan Celal Bayar Bulvarı'nın, saat 10.30'a kadar tamamen felç olmasıydı. Celal Bayar Bulvarı'ndan Sıhhiye yönü ve Kurtuluş'tan itibaren Tandoğan-Gar istikametine gidişler, önemli ölçüde aksadı.
Genelkurmay Kavşağı'ndaki alt geçit de, İnönü Bulvarı boyunca ve bulvarın açıldığı ara sokaklarda tıkandı.
Yoğunluk sebebiyle sürücülerin sık sık korna çaldığı ve bazı sürücülerin arabalarından inerek tartıştıkları görüldü.
Bazı trafik polisleri, uygulamanın Ankara trafiğini açmaza sürükleyeceğini ifade ederken, bazı polisler ise sistemin oturmasının ardından trafiğin rahatlayacağını söylediler.
Sürücüler ise yeni düzenlemenin ciddi sorunlara yol açtığını, vakit ve yakıt kaybı yaşandığını belirttiler. Sürücüler, Kızılay'daki alt geçitte işyeri bulunanlar dışında herkesin uygulamadan rahatsız olduğunu kaydederek, derhal kaldırılmasını talep ettiler.