Geri Dön
GündemBahar Döneminde üniversiteler açılacak mı? 2. Dönem üniversiteler ne zaman açılacak?

Bahar Döneminde üniversiteler açılacak mı? 2. Dönem üniversiteler ne zaman açılacak?

1 Mart'ta ilkokul ve liselerin yüz yüze eğitime başlaması üniversite öğrencilerini arayışa geçirdi. Üniversiteler açılacak mı, üniversiteler ne zaman açılacak soruları peş peşe araştırılmaya başladı. 2021 Yılının Bahar Döneminde üniversiteler yüz yüze eğitime geçer mi? İşte geçtiğimiz tarihlerde YÖK'ün yaptığı üniversite öğrencilerinin ve öğretim görevlilerinin katılım sağladığı anketin sonuçları...

Bahar Döneminde üniversiteler açılacak mı? 2. Dönem üniversiteler ne zaman açılacak?

2020-2021 Eğitim yılının Güz Dönemi uzaktan eğitim şeklinde tamamlandı. Bahar Dönemi için meraklanan öğrenciler, üniversiteler açılacak mı, üniversiteler ne zaman açıklanacak arayışına girdi. İlk ve 8.12. sınıflar için yüz yüze eğitimin başlaması üniversite öğrencilerini meraklandırdı. İşte Üniversitelerin Bahar Döneminde uygulanacağı eğitim şekli...

ÜNİVERSİTELER AÇILACAK MI, NE ZAMAN AÇILACAK?

Yükseköğretim Yürütme Kurulu’nun 17.02.2021 tarihli toplantısında;

1. Uygulamalı eğitimlerin “azami dikkatin gösterilmesi ve sıkı tedbirlerin alınması” şartıyla öğrenciler seyreltilerek, gruplara ayrılarak yüz yüze yapılabileceği,
2. Teorik eğitimlerin ise Sağlık Bakanlığının görüşleri ile programlarda kazandırılması gereken asgari yeterlikler dikkate alınarak mümkün olduğunca çevrimiçi yapılması,
3. Sağlık Bakanlığınca dönem ortasında konuya ilişkin tekrar bir değerlendirme yapılacağının göz önünde bulundurulması,
4. Salgın endişesi veya barınma dolayısıyla eğitimlere devam etmek istemeyen öğrencilerin kayıt dondurma haklarından yararlandırılması,
5. Küresel salgın döneminde öğrenci motivasyonu üzerinde de yoğunlaşmanın önemli olması hasebiyle rehberlik hizmetlerine ağırlık verilmesi
hususları bütün devlet ve vakıf yükseköğretim kurumlarımıza bugün bir resmi yazı ile bildirilmiştir.

UYGULAMALI VE TEORİK EĞİTİM KARARI

Yükseköğretim Yürütme Kurulu'ndan son dakika yüz yüze eğitim kararı geldi. YÖK, uygulamalı eğitimin gruplar halinde yüz yüze, teorik eğitimlerin ise asgari yeterlikler dikkate alınarak çevrim içi yapılmasına karar verdi.

YÖK ANKET SONUÇLARI

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), geçtiğimiz hafta içerisinde küresel salgın sürecinde yükseköğretim kurumlarında yürütülen online eğitime ilişkin görüşlerine başvurmak amacıyla “öğrenci ve öğretim elemanlarına” yönelik bir anket çalışması düzenlemiş, bütün üniversiteleri kapsayan ve kısa süre içerisinde gerçekleştirilen bu ankete hem öğrenciler hem de öğretim elemanları çok büyük bir ilgi göstermişti.

Çevrim içi eğitim süreciyle ilgili değerlendirme, iletişim ve paylaşım gibi konularda farkındalık oluşturmak için yapılan ankete 207 üniversiteden 1 milyon 255 bin öğrenci ile 27 bin 820 öğretim elemanı gönüllü olarak katılmıştı.

“Nitelikli eğitim, dijital dönüşüm, veri yönetimi ve kalite esaslı” çalışma süreçlerinde; yenilikçi değişimi, etkin iletişimi, güçlü iş birliklerini, üniversitelere yetki devri ve paylaşımı önemseyen YÖK tarafından gerçekleştirilen anket çalışması ile küresel salgın sürecinde yükseköğretim kurumlarındaki uzaktan öğretim süreci tüm boyutlarıyla analiz edildi.

Bu anket, YÖK'ün bundan sonraki eğitim-öğretim uygulamalarına ilişkin karar verme süreçlerinde önemli bir yol haritası oluşturacak. Karar alma süreçlerinde paylaşımcı, katılımcı ve şeffaf bir şekilde sürecin yönetilmesine önem veren "Yeni YÖK", yetki alanındaki konulara ilişkin karar alma süreçlerinde paydaşların görüşlerine başvurup yetki alanı dışındaki konuları ise ilgililerle paylaşıyor. (Bu kapsamda geçen hafta bahar dönemine ilişkin yapılan anketteki bahar dönemi ile ilgili kısımlar Sağlık Bakanlığı ile paylaşılmıştır.)

- Yükseköğretime ilişkin "en yüksek katılımlı" anket oldu

YÖK tarafından Türkiye'de yükseköğretime ilişkin "en yüksek katılımlı" ve "hizmet alımı" olmadan yapılan ankete katılan öğrencilerin yüzde 55'inin kız, yüzde 45'inin erkek, öğretim elemanlarının ise yüzde 43'ünün kadın yüzde 57'sinin erkek olduğu görüldü.

Ankete katılanların yüzde 74'ü lisans, yüzde 22'si ön lisans ve yüzde biri doktora öğrencisiyken, öğretim elemanlarının yüzde 45'i sosyal bilimler ve yüzde 32'si de fen ve mühendislik bilimleri alanlarından yer aldı.

- YÖK'ün yetki devirlerine öğrencilerin yüzde 43'ü olumlu baktı

YÖK'ün, salgın süreci de dâhil esnek yönetim anlayışı ile üniversitelere yetki devrinin değerlendirilmesi konusuyla ilgili öğrencilerin yüzde 43'ü ve öğretim elemanlarının yüzde 72'si "yetki devri" hakkında olumlu görüş belirtti. Özellikle öğrencilerin bu konu üzerindeki düşük seviyede kalan desteği anlamlı bulundu.

- YÖK’ün “Sağlık Bakanlığına görüş sorma” politikasına olumlu görüş

Öğrencilerin yüzde 78'i ve öğretim elemanlarının yüzde 94'ü salgın sürecinde yüz yüze eğitimin başlatılması için YÖK'ün Sağlık Bakanlığından görüş almasını doğru bulduğunu bildirdi. Hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının YÖK’ün bu politikasına büyük oranda destek verdiği görüldü.

- Öğrencilerin internete ve dijital ders içeriklerine erişimi

Öğrencilerin yüzde 83'ü ve öğretim elemanlarının yüzde 97'si uzaktan eğitime erişimi sağlayan elektronik cihazlarının bulunduğunu, öğretim elemanlarının yüzde 89,6'sı ve öğrencilerin ise yüzde 97'si internet erişimlerinin yeterli olduğunu bildirdi.

- Öğrencilerin çevrim içi sunulan ders materyalleri ve içeriklerinden yararlanabilme durumları

Öğrencilerin yüzde 90'ı çevrim içi eğitimde sunulan ders materyalleri ve ders içeriklerinden yararlanabildiğini ve yüzde 25'i derslerin çevrim içi yapılıyor olmasının öğrenmeye etkisinin olumlu yönde olduğunu kaydetti. Öğrencilerin yüzde 48'i çevrim içi eğitimin, eğitim hayatını olumlu etkilediğini ya da etkisinin belirgin olmadığı ve yüzde 37'si çevrim içi eğitim sürecinde hem kendisine hem de derslere daha fazla zaman ayırdığını belirtti.

- Öğrencilerin bahar dönemindeki eğitim tercihi

Öğrencilerin yüzde 27'si bahar dönemindeki eğitim sürecinin "yüz yüze" olmasını isterken, yüzde 47'si "çevrim içi" olmasını ve yüzde 26'sı ise karma bir şekilde yapılmasını tercih etti. Ankete katılan öğrencilerin yüzde 46'sı Kovid-19 dönemi sonrasında eğitim sürecinin sınıf içinde yüz yüze olmasını, yüzde 29'u tamamen çevrim içi olmasını ve yüzde 25'i ise karma olmasını istedi.

- Öğretim elemanlarının çevrim içi eğitime dair görüşleri

Öğretim elemanlarının yüzde 69'u derslere hazırlık çalışmalarına daha fazla zaman harcadığını belirtirken, yüzde 43'ü öğrencilerin hem derse katılımlarının hem de başarı durumlarının azaldığını ifade etti.

Öğretim elemanlarının yüzde 61'i çevrim içi eğitim sürecinin ders verme dışındaki akademik faaliyetlere etkisinde bir değişiklik olmadığını veya olumlu yönde etkilediğini ve yüzde 64'ü eğitimleri verimli yürütebilmek için ciddi bir güçlük yaşamadığını belirtti.

Öğretim elemanlarının yüzde 74'ü yeni teknolojik ve pedagojik beceriler edindiğini belirttiği ankette yüzde 61'i bahar döneminde eğitimlerin çevrim içi, yüzde 26'sı karma ve yüzde 13'ü yüz yüze olmasını istedi.

Öğretim elemanlarının yüzde 44'ü salgın dönemi sonrasında eğitimlerin yüz yüze, yüzde 56'sı ise derslerin çevrim içi veya çevrim içi destekli olmasını tercih etti.

Kanser ve Beslenme | Sağlık Sohbetleri - Cnnturk.comCnnturk.com'da yepyeni bir sağlık programı başladı. Moderatörlüğünü Elif Tümen'in yaptığı Sağlık Sohbetleri programında bu haftanın özel konusu "Kanser ve Beslenme". Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Erdem Göker ve Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Şuayib Yalçın kanser ve besleme ilişkisinin yanı sıra kanser hastalarının tedavisinde beslenmenin önemini, klinik beslenmenin tedavi başarısına etkisi ve kanserli hastaların hayat kalitesi üzerindeki etkisini anlatıyor. (Sponsorlu İçerik)

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet