28.02.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
Mert İnan / İstanbul
Yapım sürecinde sanat tarihçilerinin “Orijinal olmayan eser” eleştirisini yaptığı Hünkar Mahfili’nin giriş kapısına asılan elektronik pano ile klima motorları dikkat çekiyor. Sinan Paşa Camii’nin girişine konulan çelik para kasası ile camekân bölmeler de eleştirilen eklentiler arasında. Ayrıca mezarlık kısmındaki birçok mezar taşının kırık dökük halde bir kenara bırakılmış olması da dikkatlerden kaçmıyor.
Mimar Dr. Sinan Genim’in manzaraya ilişkin yorumu ‘mezbelelik’ şeklinde: “Caminin orijinal giriş kapısının solunda görülen pirinç üzerine yazılmış açıklamaya, kim ve nasıl takıldığı bilinmeyen bir elektrikli namaz saatleri panosu konulmuş. Hemen altında da bağış ve sadaka kutusu var. Benzer bir pano, hünkar kasrı girişinde da bulunmakta. Yapılan bağış ve sadakalarla alınan bu panolar alınacağına mezbeleliği andıran haziredeki mezar taşları düzene konulsaydı daha iyiydi.”
Caminin çeşitli yerlerinde görülen soğutma ünitelerinin ‘ben yaptım oldum’ anlayışını yansıttığını dile getiren Dr. Genim, “Yeni restore edilen ve 500 yıla yakın bir geçmişi olan anıtsal bir yapıya bu şekilde klima mı takılır? Bu tür bir görüntünün ortaya çıkmasına neden olanlar hiç utanmazlar mı?” diye konuştu.
1555’te Mimar Sinan’ın yaptığı cami, 2011’de restore ettirildikten sonra 2013 yılında hizmete açılmıştı. Restorasyon kapsamında camiye bitişik olarak yaptırılan Hünkar Mahfili’nin ise orijinal olmadığı öne sürülmüştü.