Gündem Facebook oyuncuları çığ gibi

Facebook oyuncuları çığ gibi

04.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Peak Games’ı göre dünyadaki kullanıcıların yüzde 50’si facebook üzerinden oyun oynuyor. Oyuncu Türkler de İsveç’in nüfusunu geçti

Facebook oyuncuları çığ gibi

Facebook kullanımında dünya dördüncüsü olan Türkiye’de sosyal oyunlara ilgi artıyor. Dünyanın en büyük 10 sosyal oyun geliştiricisi arasında yer alan Türk şirketi Peak Games’in çalışmasına göre dünyadaki Facebook kullanıcılarının yüzde 50’si Facebook üzerinde oyun oynarken Türkiye’de bu oran yüzde 70’e ulaştı.
Sanal ürün pazarı tüm dünyada 20 milyar dolara koşarken, sanal ürün pazarında faaliyet gösteren Gamerforge, Bigpoint ve Zynga gibi büyük şirketlerin en fazla geliri elde ettiği 5 pazardan biri olan Türkiye bu trendin öncülüğünü üstleniyor.

Günde 2 milyon kişi
Türkiye’de henüz 2010 yılının ekim ayında kurulmasına rağmen 6 aylık bir sürede çok hızlı büyüyerek toplamda 7.5 milyon dolar yatırım elde eden sosyal oyun şirketi Peak Games’in açıkladığı rakamlara göre Türkiye’deki 35 milyon internet kullanıcısının 25 milyonu sosyal oyunları oynuyor.
Peak Games’in geliştirdiği ve yayınladığı Okey, Okey Plus, Komşu Şehir, Komşu Kabile, Trend Kız, Bizim Dünya, Komşu Çiftlik, Petiler ve Akvaryum gibi oyunların günlük aktif kullanıcı sayısı 2 milyon, aylık aktif kullanıcı sayısı ise 10 milyona ulaşmış durumda. Bu sayı, 9.5 milyona yakın insanın yaşadığı Avrupa ülkesi İsveç’in nüfusundan daha fazla.

30 milyon kullanıcı var
Facebook’un en büyük 5 pazarını oluşturan ülkeler arasında Türkiye 30 milyon kullanıcı ile ABD, Endonezya ve Hindistan’ın ardından dördüncü sırada yer alıyor.
Peak Games Kurucusu ve CEO’su Sidar Şahin, Türkiye’de çok kısa süre içerisinde sanal ürün pazarının 1 milyar dolarlık değere ulaşabileceğini belirterek, “Facebook dışı platformlarla birlikte 35 milyon Türk internet kullanıcısından 25 milyonunun oyun oynadığını tahmin ediyoruz” dedi.

Yazarlar