Gündem Güzellik baskısı sosyal medyada başlıyor

Güzellik baskısı sosyal medyada başlıyor

30.11.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:

Sosyal Medyadaki Güzellik Baskısı Araştırması, sosyal medyada kız çocuklarının ‘güzellik baskısını’ yoğun olarak hissettiklerini ortaya koydu.

Güzellik baskısı sosyal medyada başlıyor

MELTEM GÜNAY İstanbul - Dove Özgüven Projesi kapsamında yapılan ‘Sosyal Medyadaki Güzellik Baskısı Araştırması’nın sonuçları dikkat çekiyor. Araştırmaya göre; 10-15 yaş arasındaki genç kızların yüzde 80’i sosyal medyada filtre kullanarak görünümlerini en az bir kere değiştirdiklerini söylüyor. Yüzde 69’u sosyal medyada fotoğrafını paylaşmadan önce filtre veya uygulama kullanarak dış görünümünü değiştiriyor. Her 5 kızdan 1’i, yalnızca fotoğrafları üzerinde oynadığında kendi görünümünü beğeniyor.

Haberin Devamı

400 bin gence ulaştık

Proje kapsamında Türkiye’nin 400 bini aşkın gence ulaştıklarını dile getiren Unilever Güzellik ve Kişisel Bakımdan Sorumlu Marka Müdürü Özge Acarbay, “Global olarak yürütülen çalışmada, özgüven eğitimleriyle 150 ülkede 69 milyon gence ulaşıldı. Hedef, 2030 yılına kadar global ölçekte 250 milyon gence ulaşmak. Türkiye’de 2015 yılında Sabancı Üniversitesi ile başlayan özgüven yolculuğumuz, 2016 yılında Dr. Özgür Bolat liderliğinde ve Toplum Gönüllüleri Vakfı işbirliğinde ivme kazandı. Tüm Türkiye’de lise çağındaki gençleri, özgüven eğitimleri ile buluşturuyoruz. Bugüne kadar Türkiye’nin yedi bölgesinde 40’tan fazla ile gittik. 5 yılda 400 binden fazla gence ulaştık. Hedefimiz daha fazla il, daha fazla okul ile bu sayının her geçen gün katlanarak artması” dedi. 

Haberin Devamı

Bakanlıkla işbirliği

Projede, global içerikleri Türkiye’ye uyarlayan proje lideri Dr. Özgür Bolat, başta İstanbul olmak üzere lise hazırlık ve 9. sınıf öğrencilerine özgüven eğitimleri verdi. Milli Eğitim Bakanlığı onaylı proje eğitimlerinde, il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri’yle işbirliği yapıldı. Dr. Bolat özgüven eğitimleriyle ilgili şunları söyledi: “Eğitimlerde, bugün benimsenen ideal güzellik anlayışının zamana göre nasıl değişim gösterdiğini tarihsel bir akış içinde anlatıp, aslında her birinin kendi döneminin dayatılan görünüm kalıpları olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Bu ideal görünümleri başta ebeveynlerimiz olmak üzere dizilerden, filmlerden, dergilerden ve günümüzde en çok sosyal medyadan öğrendiğimizi hep birlikte keşfediyoruz. Amacımız öncelikle gençlere medya okuryazarlığı kazandırmak. İnsanın kendisini sürekli başkaları ile karşılaştırmasının ve beden odaklı konuşmanın özgüven kırılması yaratarak birer kaygı unsuruna dönüştüğünü görüyoruz. Diğer yandan sosyal medyanın üzerimizde yarattığı güzellik baskısını eğitici videolar ve sınıf içi tartışmalarla ortaya koyuyoruz. Gençlere, özgüvenlerini dış görünüş ya da güzellikten ziyade hayalleri, hedefleri, yetenekleri üzerine kurmaları gerektiğini anlatıyor ve kendilerinde var olan potansiyeli bulmaları için onlara yol gösteriyoruz.”

Haberin Devamı

Eğitimle değişiyorlar

Dr. Özgür Bolat, eğitimlerin gençlerde büyük değişimler yarattığına dikkat çekerek, “Eğitimlerimizi alan gençlerin özgüvenlerinin 2,5 kat arttığını söyleyebilirim. Aynaya baktıklarında kendilerini beğenme, kilo ve vücutlarından memnun olma gibi oranlarda iyileşme yaşıyorlar. Eğitim alan gençlerin kendilerini medyada gördükleri imajlarla ve ünlülerle karşılaştırma oranları, eğitim almayan gençlere göre önemli bir değişim gösteriyor. Öyle ki istediğimiz değişim, eğitim alan gençlerde 4 kat arttı. Bu sonuç, gençlere medya okuryazarlığı kazandırmada ve ideal güzel kalıplarının gerçekliğini sorgulamada büyük bir ilerleme kaydettiğimizi gösteriyor. Beden odaklı konuşma eğiliminin de eğitim alan gençlerde, almayan gençlere göre azaldığını söyleyebiliriz. Gençlerde bu alanda yaratmak istediğimiz değişim de olumlu yönde 3 kat arttı” dedi.

Pandemi döneminde de eğitimler online eğitimlere dönüştürülürken eş zamanlı olarak da Toplum Gönüllüleri Vakfı’ndan gönüllüler de gençlere ulaşarak onların eğitimlerine katkıda bulundu.