Geri Dön
GündemHafif bir kahvaltı ile güne başlayın

Hafif bir kahvaltı ile güne başlayın

Diyetisyenler ‘Ramazan sonrası gece beslenme alışkanlığından vazgeçin’ diyor ve ekliyor: Bayram sabahı hafif kahvaltıyı tercih edin.

Hafif bir kahvaltı ile güne başlayın

 

AYKUT YILMAZ Ankara - Sağlık Bakanlığı, ramazan bayramında sağlıklı beslenme konusunda önerilerde bulundu. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Diyetisyeni Melek Atabey, ramazan ayında oluşan gece beslenme alışkanlığına bayramdan sonra devam edilmemesi gerektiğini belirtti. Bayram sabahı güne hafif bir kahvaltı ile başlanılması önerisinde bulunan Atabey, “Hafif bir kahvaltı ile güne başlayacağız. Kızartmalı, kavurmalı ya da hamur işi bir kahvaltı yerine bol maydanoz, domates, salatalık, haşlanmış yumurta, az tuzlu beyaz peynirin olduğu hafif bir kahvaltı ile güne başlamak gerekir. Bu tokluk hissi verir, kan şekerinizi kontrol altında tutar, güne iyi bir başlangıç yapmamızı sağlar” dedi.

Kahveye dikkat!

Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Dairesi Başkanlığı Diyetisyeni Melek Atabey, Milliyet’e konuştu. Bayramda sağlıklı beslenme konusunda öneri ve uyarılarda bulunan Atabey, çay ve kahve tüketimine dikkat edilmesi konusunda uyardı. Günde 18-20 saate yakın aç kalınan bir dönemin geride bırakıldığını belirten Atabey, “Birden yiyecek içecek serbest olunca genelde çay, kahve tüketimimiz çok fazla artıyor. Fazla kafein alımı, tansiyonu olan bireylerde birtakım tansiyon rahatsızlıklarına, kalp rahatsızlıklarına sebep oluyor” dedi.

İftarda yemekleri hızlı yemek gibi bir alışkanlığının oluştuğunu belirten Atabey, iyi çiğnenmeden hızlıca tüketilen yiyeceklerin bir takım sindirim problemlerini de beraberinde getirdiğini söyledi.

Ramazan boyunca kazanılan sahur alışkanlığının devam ettirilmemesinin altını çizen Atabey, gece beslenme alışkanlığından vazgeçilmesini istedi. Atabey, “Evet ramazan ayı boyunca sahura kalkmak faydalı. Çünkü vücut çok uzun süre aç kalır. Ancak bunun dışındaki zamanlarda gece yemek yemek, vücudumuz için zararlı. Dolayısıyla bireylerin gece yemek yeme alışkanlığını kaldırmaları gerekiyor” dedi.

Şeker yerine hurma

Bayram ve pandemi sürecinde evde fiziksel aktivitelerin mutlaka yapılması gerektiğinin altını çizen Atabey, günde en az 15 dakikada olsa kişilerin evde hareket etmesi gerektiğini vurguladı.

Bayramda şekerli gıdalar tüketilmesi konusunda da önerilerini belirten Atabey, “Bu dönemde hamur işi gıdalardan, şekerli gıdalardan kaçınılması gerekiyor. Misafir gelmemesine rağmen, annelerimiz hamurlu tatlı yapmaya devam edecek. Böyle bir alışkanlığımız var. Ama bireylere çikolata şeker ikram etmek yerine kuru kayısı, hurma ikram etmek ya da fındık, fıstık, badem gibi kuru yemiş ikram etmek çok daha doğru. Hamurlu tatlı yerine küçük porsiyonlar halinde sütlü tatlılar olabilir” dedi.

1915 Çanakkale Köprüsü'ne ilk tabliye bloğun montajı yapıldı1915 Çanakkale Köprüsü'nün yolunu oluşturacak her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki tabliye bloklarından ilkinin montajı, boğazın Asya yakasındaki Lapseki ilçesinde bulunan yaklaşım viyadüğüne yapıldı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet