Gündem Haydarpaşa Garı'nda yangın: Tarihi çatı tamamen yandı

Haydarpaşa Garı'nda yangın: Tarihi çatı tamamen yandı

28.11.2010 - 15:39 | Son Güncellenme:

Haydarpaşa Tren Garı’nda çıkan yangın, yaklaşık bir saat süren çalışmaların ardından kontrol altına alındı. 15:30 sıralarında çıkan yangında tarihi garın çatısı ve dördüncü katta büyük hasar oluştu. Anadolu yakasındaki bütün itfaiye ekiplerinin katıldığı yangın söndürme çalışmalarına, sahil güvenliğe bağlı bir söndürme gemisi de destek verdi. Çatıda süren izolasyon çalışmalarının yangına sebep olduğu ihtimali üzerinde duruluyor. Can kaybının yaşanmadığı yangın İstanbulluların yüreğini ağzına getirdi. Sosyal paylaşım sitelerinde olayla ilgili yüzlerce yorum girildi.

Haydarpaşa Garında yangın: Tarihi çatı tamamen yandı

İŞTE YANGINDAN İLK GÖRÜNTÜLER:

Haberin Devamı

BÜYÜK TEHLİKE ATLATILDI

Ulaştırma Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, Haydarpaşa Garı’ndaki yangın nedeniyle buraya yapılan tren seferlerinin yangın tamamen söndürülene kadar durdurulduğunu açıkladı.Aydın, tarihi Haydarpaşa Garı’ndaki yangına ilişkin olarak Ankara Garı’nda yaptığı açıklamada, gar binasının çatı katında saat 15.30 sıralarında başlayan yangının kontrol altına alındığını ve diğer katlara inmediğini söyledi.Yangına kısa sürede müdahale edildiğini ifade eden Aydın, "Büyük bir tehlike atlatılmıştır" dedi.Aydın, yangının Haydarpaşa Garı’nın çatısında yapılan izolasyon çalışmaları nedeniyle çıkmış olabileceğini tahmin ettiklerini belirtti.Müsteşar Yardımcısı Aydın, yangın nedeniyle Haydarpaşa Garı’ndan yapılan tren seferlerinin durdurulduğunu, yangının tamamen söndürülmesinin ardından seferlerin yeniden başlayacağını bildirdi.

Haberin Devamı

HAYDARPAŞA GARI

1908’de İstanbul - Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edilmiştir. Gar, TCDD’nin ana istasyonudur. İstanbul’un Anadolu yakasında, Kadıköy’de bulunur. Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerinde Bağdat Demiryolu yanında İstanbul-Şam-Medine (Hicaz Demiryolu) seferleri de yapılmaya başlanmıştır. Devrin Osmanlı Padişahı II. Abdülhamit döneminde, 30 Mayıs 1906 tarihinde yapımına başlanmıştır. 19 Ağustos 1908 tarihinde tamamlanıp hizmete girmiştir. Bir rivayete göre binanın bulunduğu sahaya III. Selim’in paşalarından Haydar Paşa’nın adı verilmiştir. Binanın inşaatını, "Anadolu Bağdat" adı altında bir Alman şirketi gerçekleştirmiştir.

Ayrıca bir Alman’ın teşebbüsüyle garın önünde mendirek inşa edilerek Anadolu’dan gelecek veya Anadolu’ya gidecek vagonların ticari eşyasını yükleme ve boşaltma işlevi için tesisler yapılmıştır.

İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Cuno tarafından hazırlanan proje yürürlüğe girmiş, garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte çalışmıştır. I. Dünya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere 1917’de yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu binanın büyük bir bölümü hasar görmüştür. Yeniden onarılan bina bugünkü şeklini almıştır.

1979’da Haydarpaşa’nın açıklarında "Independenta" adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonu meydana gelen patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın "O Linneman" adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara uğramıştır. 1 Haydarpaşa Garı, 1976’da aslına uygun olarak yeniden geniş çapta onarılmış ve 1983’ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlanmıştır.