05.03.2009 - 02:58 | Son Güncellenme:
DIŞ HABERLER SERVİSİ
Hollanda Güvenlik Kurulu tarafından dün düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulunan Başmüfettiş Pieter Van Vollenhoven, kazayla ilgili ön raporu açıkladı. Van Vollenhoven, Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının iniş anında otomotik pilota bağlı olduğunu, sol taraftaki irtifa göstergesindeki (altimetre) arızanın düşüşten önce uçağın hız kaybetmesine yol açtığını belirtti.
Bakan Yıldırım: Havacılıkta destan yazdık
Amsterdam’da yaşanan uçak kazası sırasında yurt gezisinde bulunan, THY mürettebatının cenazesinin olduğu gün de İran’a giden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, dün Şişli’nin Kurtuluş semtindeki Erzincan Boyalık Köyü Kalkınma Derneği’nde Erzincanlılarla bir araya geldi. Buradaki konuşmasında, Bakan Yıldırım, karayollarında 15 bin kilometre bölünmüş yol yaparak, Türkiye’nin tıkanmış damarlarını açtıklarını kaydetti. Karayollarında bunları yaparken, havacılıkta da büyük ilerlemeler kaydettiklerini ifade eden Yıldırım, şunları söyledi:
“Havacılıkta Türkiye destanlar yazdı. Dünya yüzde 5 büyürken, biz yüzde 53.5 büyüdük. Şimdi bir kaza oldu. Gördük ki bu büyümeyi hazmedemeyenler için gün doğdu. Pilotlarımız, hayat kurtarmak için kendi hayatlarını feda ettiler, şehit oldular. Ama kim ne yaparsa yapsın, bu ülke Atatürk’ün gösterdiği çağdaş uygarlık yolunda ilerliyor.”
Bakan Yıldırım’ın, kazada hayatını kaybeden pilotlardan bahsederken duygulandığı gözlendi.
İSTANBUL Milliyet
Otomatik pilotu altimetre yanılttı
THY uçağının yaptığı kazada ‘arızalı irtifa göstergesinin rol oynadığı ve mürettebatın hatayı fark ettiği ancak yeterli müdahalede bulunmadığı’ iddiasıyla ilgili Türkiye Hava Yolu Pilotları Derneği (TALPA) Başkanı Ali Ziya Yılmaz ve Başkan Yardımcısı Mete Dane bir basın açıklaması yaptı.
Yılmaz şunları söyledi: “Hollanda makamlarının raporlarına göre, ekip hava şartları olumsuz olduğu için otomatik pilota geçiyor. ‘Autoland’ tabir ettiğimiz şekilde uçak alçalıyor. Altimetre eksi 8 feet’i gösterdiği için uçak kendini alçalmış olarak algılıyor ve iniş yapıyor. Bu bir sonuç raporu değildir” dedi.
Yılmaz, gerçek sonuçların soruşturmanın tamamlanmasının ardından ortaya çıkacağını kaydetti. Dane ise, hatalı sistemin verdiği bilgilerin uçağın inişini etkileyen sistemler tarafından algılandığını ve bu bilgilerin sonunda motor gücünün azaldığını belirterek, “Sürat düşmüş uçak yükseklik kaybına başlamıştır” dedi.
DİNÇER ŞEREF İstanbul