Gündem ‘Kırmasam turist kafilesini ezerdim’

‘Kırmasam turist kafilesini ezerdim’

03.08.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kabataş’ta gaz pedalı takıldığı için direksiyonu kırınca yoldan çıkarak 16 kişiyi yaralayan otobüsün şoförü Eyüp Er, “İnsanları daha büyük bir felaketten kurtardım” iddiasında bulundu

‘Kırmasam turist kafilesini ezerdim’

İstanbul Kabataş’ta 2’si ağır 16 kişinin yaralanmasına neden olan otobüs kazasının ayrıntıları gün yüzüne çıkmaya başladı. Kaza anına ait kamera görüntülerinde otobüs şoförü Eyüp Er’in direksiyonu BUDO iskelesine kırması merak konusu olurken, Er’in karşıdan karşıya geçen turist kafilesini ezmemek için direksiyonu kırdığı, denize uçmamak için de Bel-Tur’a ait büfeye çarptığı öğrenildi.
Kaza yapan otobüsü üreten TEMSA ile otobüsün bağlı olduğu İstanbul Otobüs A.Ş ise kazayla ilgili farklı nedenler ileri sürdü. TEMSA tarafından yapılan açıklamada, İETT yetkilileri, TEMSA ekibi ve Alman fren sistemi üreticisi ZF firması tarafından yapılan ilk incelemelerde aracın fren sistemi ve gaz pedalı fonksiyonlarının tam olarak çalıştığının netleştiği bilgisi verildi.
İstanbul Otobüs A.Ş yetkilileri ise kazaya karışan şoför Eyüp Er’in tecrübeli ve sertifa sahibi olduğunu belirtti.
Er’in “Duraktan çıkarken fren pedalı taş kesildi. Gaz pedalı da sıkıştı” şeklinde sözler sarf ettiğini dile getiren şirket yetkilileri, yaralanan sürücünün taburcu edildikten sonra emniyette ifadesinin alındığı bilgisini verdiler. Şirket yetkilileri, kazanın ardından kafalarda oluşan soru işaretlerini ise şöyle yanıtladılar:

Neden direksiyonu kırdı?
Otobüs şoförü Er, Kabataş’taki duraktan tam hareket etmeye hazırlanırken, aracın bir anda hızlanmaya başladığını, o sırada karşıdan karşıya geçen kalabalık turist kafilesi olduğunu, insanları ezmemek için direksiyonu kırdığını ifade etti. ‘Direksiyonu kırmasam çok büyük felaket olabilirdi. Onlarca insan ezilebilirdi’ dediğini de öğrendik.
Bilirkişi inceleme yapacak. TEMSA’nın tek taraflı açıklaması yeterli değil. Otobüs şoförü fren pedalının taş kestiğini, gaz pedalının sıkıştığını dile getiriyor.

El freniyle duramaz mıydı?
Otobüs Meclis-i Mebusan Caddesi’nden süratle gelmiyor. Duraktan tam çıkacağı sırada şoförün kontrolü dışında hareket ediyor. Tüm olay 15 saniye içinde gerçekleşiyor. Otobüs otomatik vites. Direksiyon yanında otomatik vites tuşları bulunuyor. Bu butonlar fren değil, vites sistemidir. Araçta şehirler arası otobüslerde bulunan egzoz fren kolu yok.
Taşeron sistemi veya prim uygulaması söz konusu değil. Herhangi bir hatta çalışan otobüsün alacağı ortalama yolcu sayısı ile durakları ve hareket saatleri bellidir.
Şoför Er, 2 yıldır İstanbul Otobüs A.Ş’de çalışıyor. İETT’den emekli ve son derece tecrübeli. Milli Eğitim Bakanlığı’ndan onaylı psikoteknik ve sürücü sertifikası olmasa İstanbul Otobüs A.Ş’de çalışamaz.