Gündem Mega projeler % 14 rahatlama sağladı

Mega projeler % 14 rahatlama sağladı

19.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İki Boğaz köprüsünden 2016’da günde 368 bin 636 araç geçerken, Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün hizmete girmesinden sonra ana arterler ile sabah saatlerinde yaşanan yoğunluk düzeyinde yüzde 14’lük bir azalma olduğu belirtildi.

Mega projeler % 14 rahatlama sağladı

İstanbul genelinde motorlu kara taşıtı sayısı bir önceki yıla göre 216 bin 376 adet artarken, megakentteki araç sayısı 4 milyon 61 bin 725’e çıktı. İstanbul’un Oto Ritmi 2017 başlıklı çalışmada, İstanbul arterlerinde karayolu hareketlilik kabiliyetini etkileyen en önemli unsurun kentin iki yakası arasında yaşanan motorlu kara taşıtları geçişi olduğu vurgulandı. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden 2016 yılı için günde 368 bin 636 aracın geçtiği ancak Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün hizmete girmesinden sonra 2017’nin üçüncü çeyreğinden itibaren ana arterler ile sabah saatlerinde yaşanan yoğunluk düzeyinde yüzde 14’lük bir azalma olduğu belirtildi.

Haberin Devamı

GECİKME PAZARTESİ DAHA ÇOK

Açık trafik koşullarında 20 dakika sürecek bir mesafeyi sürücüler, 2016 yılının ilk çeyreğinde 49 dakikada, ikinci çeyreğinde 54 dakikada, üçüncü çeyreğinde 43 dakikada ve son çeyreğinde 87 dakikada alabildiler. Aynı zaman diliminde ve aynı güzergahta 2017 yılı için bu süreler sırasıyla 76, 61, 49 ve 59 dakika olarak belirlendi. 2017 yılında yaşanan trafik yoğunluğu bir önceki yıla oranla ortalama yüzde 25 olarak artarken, hafta sonlarında bu artış oranı yüzde 30’lara yaklaştı. 2017 yılında trafik yoğunluğuna bağlı gecikmelerin en fazla hissedildiği günün Pazartesi olduğu belirlendi. Hafta içi olmasına rağmen en düşük trafik yoğunluğuna sahip olan günler ise resmi tatil ve bayramlara denk gelen günler oldu.

D100 çilesi

Araştırmada 2017 yılında D100 otoyolunda kaybedilen zamanın bir önceki yıla göre arttığına değinilirken, “Hafta içi akşam saatlerinde TEM otoyolunda yaşanan yoğunluk bu yolu tercih eden sürücülerin zamanlarının 2016 yılında yüzde 74’ünü kaybetmesine yol açmış, bu oran 2017 yılında yüzde 68’e gerilemiştir. D100 karayolunu tercih eden sürücüler için ise aynı oranlar 2016 için yüzde 61 ve 2017 için yüzde 74 olarak ortaya çıkmıştır. TEM otoyolunda akşam saatlerinde bir önceki yıla göre trafik yoğunluğuna bağlı zaman kaybında yaşanan yüzde 8’lik bir azalmaya karşın D100 otoyolunda aynı oran yüzde 13 artış görmüştür” ifadeleri yer aldı. Araştırmadan öne çıkan bulgular ise şöyle sıralandı:

Haberin Devamı

- Akşam D100’de seyahat eden bir sürücü 2017 yılında 12 dakikalık fazladan kayıp yaşadı.

- Sabah ve akşam İstanbul ana arterlerinde yaşanan trafik yoğunluğu sürücülerin kaybettiği zamanın 2017 yılında daha da yükselmesine neden oldu. 2016 yılında hafta içi sabah saatlerinde yaşanan zaman kayıpları yüzde 50 ile yüzde 70 arasında seyrederken, 2017 yılında bu değerler yüzde 60 ile yüzde 70 seviyesinde seyretti.

- İstanbul ana arterlerinde sabah saatlerinde sürücüler açık trafikte 10 dakikada alabilecekleri bir yolu, 2016 yılı pazartesi günleri ortalama 27 dakikada alırken, 17 dakika kaybettiler. 2017 yılında ise aynı günde yaşanan kayıp 5 dakika daha artarak 22 dakikaya ulaştı ve toplam yolculuk süresi 32 dakika olarak ölçüldü.

- 2017 yılında hafta sonları yaşanan trafik oldukça belirgin bir biçimde yüzde 50 ile yüzde 65 arasında zaman kayıplarına neden oldu.

- 2017 yılında pazartesi akşamları ana arterlerde seyahat eden sürücüler açık trafik koşullarında 10 dakikalık bir sürüş mesafesi için 21 dakika vakit kaybederken, cumartesi akşamları bu kayıp yalnızca 2 dakika azaldı.

- Trafik yoğunluğunun diğer günlere göre daha yüksek olduğu gün yüzde 70 ortalama ile cuma oldu. 2017 yılında sürücüler cuma günlerinde bir önceki yıla göre 5 dakika daha fazla zaman kaybederek açık trafikte 10 dakikada alabilecekleri bir sürüş mesafesini 28 dakika trafikte kaybederek ancak 38 dakikada alabildiler.