Gündem Metro inşaatında göçük: 2 can kaybı

Metro inşaatında göçük: 2 can kaybı

03.11.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İnşaatı devam eden Dudullu-Bostancı Metrosu’nun Ümraniye’deki Parseller İstasyon mevkiinde göçük meydana geldi. Oluşan çukura düşen güvenlik kulübesindeki iki görevli hayatını kaybetti. Ölenlerin yakınları ‘dinamit patlatıldığı’ iddiasında bulunurken, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Uysal ise bunun söz konusu olmadığını açıkladı.

Metro inşaatında göçük: 2 can kaybı

İstanbul’da devam eden Dudullu-Bostancı Metrosu inşaatının Ümraniye’nin Parseller Mahallesi, Kesikkaya Caddesi’ndeki kısmında önceki gece 01.20 sıralarında göçük meydana geldi. İnşaatın hemen yanındaki alanda bulunan Sinpaş Aqua City Sitesi’ne ait güvenlik kulübesi göçükle oluşan 100 metrekare eninde, 17 metre derinliğindeki çukura düştü. Metro şantiyesine ait konteyner de göçüğe yuvarlanırken, olay yerine gelen ekipler kulübedeki iki güvenlikçiye ulaşmak için çalışma başlattı. Bu sırada çevredeki binalarda yaşayanlar, yeni göçük riskine karşı tahliye edilirken, çevreye yayılan doğal gaz kokusu üzerine bölgeye İGDAŞ ekipleri de çağırıldı.

Haberin Devamı

‘Korkuyoruz’ demiş

İtfaiye ve belediye ekiplerinin yaptığı çalışmalarda önce sitenin güvenlik görevlisi 24 yaşındaki Mehmet Altun’un cesedine ulaşıldı. Sabah saatlerinde tekrar başlayan arama çalışmaları sonucu,
24 yaşındaki güvenlik görevlisi Güray Halat’ın da cenazesi göçükten çıkarıldı. Halat’ın 2 yıllık üniversite okuduğu ve vardiyalı olarak sitede güvenlik görevlisi olarak çalıştığı öğrenildi.

Olay yerine gelen Halat’ın akrabası Mümin Özdemir, “Güray işini severek yapıyordu ve çevresinde de çok seviliyordu. Metro inşaatından bize bahsetmişti ve dinamit patlamalarını duyduğunu, hatta korktuklarını söylemişti. Ateş düştüğü yeri yakar. Keşke tüm önlemler alınsaydı ve görev yaptıkları kulübe, metro inşaatına bu kadar yakın olmasaydı” dedi.

Haberin Devamı

İMO: Önlemlere dikkat edilmemiş

İnşaat Mühendisleri Odası’ndan (İMO) yapılan açıklamada, göçüğün ihmalden kaynaklandığı savunularak, “Zemin altında boşluk oluşması tünel imalatı sürecine dahildir. Ancak tünel açmak için yapılan patlamaların denetimi ve meydana gelen boşlukların herhangi bir göçmeye yol açması da tünel imalatı kapsamındadır. Yine bir ihmalle karşı karşıya bulunuyoruz. İş güvenliği önlemlerine dikkat edilmemiş” denildi.

Kaymakam: Boşluk çöktü

Bölgeye gelip ekiplerden bilgi alan Ümraniye Kaymakamı Suat Dervişoğlu, metro istasyonunun üst kotu ile zemin arasındaki boşluğun çöktüğünü belirtirken, İBB’den yapılan açıklamada da çökmenin, Dudullu-Bostancı Metro Hattı’nın Parseller İstasyonu ile Depo Sahası arasındaki tünel imalatlarının, istasyon tarafındaki son genişletme etabında meydana geldiği bildirildi.

Savcılık devrede

İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı’ndan yapılan açıklamada, başlatılan soruşturma kapsamında kolluk birimlerine; olay yerinde kapsamlı inceleme yapılması, inşaatın sahibi, teknik sorumlusu, personelden sorumlu görevliler ile ilgili diğer kişilerin kimliklerinin tespiti ve savunmalarının alınması için talimat verildiği belirtildi.

Metro inşaatında göçük: 2 can kaybı

Başkan: Boşluk nedeniyle olabilir

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, göçüğün değişik sebepleri olabileceğini belirterek, “Buradaki tünelle üst kot arası yaklaşık 17 metre. Bunun teknik incelemeleri yapıldıktan sonra kamuoyuyla paylaşılacaktır. Şu anda dinamit patlatılacak bir durum söz konusu değil. Çünkü orada tünel daha öncesinden yapılıp bitmiş. Sadece makas değiştirme alanında bir genişletme çalışması var. Burası zaten istasyon alanının hemen bitişiğindeki alan. Olay olurken altta da çalışmalar var ama çok ani bir çökme söz konusu. Çok ani, güvenlik kulübesinden kaçma şansı dahi olmayan bir hareketlilik olmuş. Bunun sebebine tabii ki bakılıyor. Alttaki bir boşluktan kaynaklı olabilir, zeminin hareketlerinden kaynaklı olabilir” dedi.

Haberin Devamı

‘Zemin etüdü yapıldı’

Zemin etüdünün 4-5 sene önce yapıldığını kaydeden Uysal, “Bu süre içerisinde bazı zeminlerde bulunan kalker taşı diyebildiğimiz suda eriyen, bu tür şeyler oluşabiliyor. Öncesinde boşluk olmamakla birlikte, daha sonra gerek o bölgede oluşan yeni sulamadan veya alttaki değişikliklerden kaynaklı olarak oraya su girmesi veya erime sürecinin sonradan tamamlanması gibi arada boşluklar oluşabiliyor. 1.5 sene öncesinde orada tünel kazılmış, fore kazıkları çakılmış, hepsi bitmiş. Ondan sonraki süreçte böyle bir şey yaşanıyor. Büyük ihtimalle sonradan oluşan ara boşluktan kaynaklı bir sıkıntı var” diye konuştu.