13.06.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
Geçen yıl ağustos ayında 9 gün olan Kurban Bayramı tatili ile kıyaslandığında yüzde 14’lük bir artışın yaşandığını vurgulayan bakanlık yetkilileri, uzun bayram tatillerinin müze ve ören yerlerine ilgiyi yaklaşık yüzde 60 oranında artırdığı değerlendirmesinde bulundu.
Ramazan Bayramı tatilindeki müze ziyaretçilerinden 242 bin 548 kişi ziyaretlerini Müzekart kullanarak gerçekleştirdi. Tatil süresince müze gişelerinden gerçekleştirilen 69 bin 179 adet Müzekart satışı da yine geçmiş yıllardaki herhangi bir dokuz günlük dönem dikkate alındığında yine bir dikkat çekici ayrıntı olarak öne çıkıyor.
Yılbaşından bugüne kadar 479 bin 33 adet Müzekart satışı gerçekleştirdi. Yalnızca Türk vatandaşlarının edinebildikleri Müzekart’ın satışında, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 13 artış yakalandı.
Ayasofya Müzesi ilk sırada
Kültür ve Turizm Bakanlığının verilerine göre bayram tatilinin en çok ziyareçi ağırlayan müzesi ise 110 bin 82 kişi ile İstanbul Ayasofya Müzesi oldu. Topkapı Sarayı 104 bin 291 kişi ile en çok ziyaretçi ağırlayan ikinci müze olurken, Denizli Hierapolis (Pamukkale) Ören Yeri 99 bin 747 ile üçüncü, ‘İzmir Efes Ören Yeri’ 72 bin 303 ile dördüncü ve Nevşehir Göreme Ören Yeri de 51 bin 911 ile beşinci sırada yer aldı. Nevşehir Göreme ören yerini sırasıyla Aksaray Ihlara Vadisi, Antalya Olympos ören yeri, Nevşehir Kaymaklı yer altı şehri takip etti.