18.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
2019 yılından beri ana sınıfı öğrencilerine tabiat okulu deneyimi sunan NUN Okulları, çocukların açık havada; gözlemleyerek, dokunarak, keşfederek geçirdiği zamanın bedensel ve ruhsal gelişimleri için çok daha faydalı olduğunu tecrübe etti. Özellikle pandemi döneminde uzun süre ekran kullanımına maruz kalan öğrenciler için doğada geçirdikleri vakit ve bedensel aktivitenin daha da değerli hale gelmesiyle tüm kademelerdeki öğrencilerin sadece belirli zamanlarda değil, okulda geçirdikleri her gün bu deneyimleri yaşayabilmesi için ilkokul eğitim öğretim faaliyetlerini de Beykoz’da sürdürme kararı aldı.
Güçlü fiziki imkanlar
Pandemiyle beraber değişen yeni dünya düzenine ve eğitim sistemine uyum sağlamak adına alınan karar hem NUN Okulları öğrencileri hem de Türk eğitim sektörü için önemli bir yatırım niteliği taşıyor. NUN Okulları, öğrencilerin kendisine has ilgi ve yeteneklerini dikkate alarak geliştirdiği özgün eğitim planlaması ile her yıl kontenjanlarının çok üzerinde başvuru alıyor. Taşınma ile birlikte hem öğrenci hem de istihdam edilen öğretmen sayısında önemli bir artış ön görülürken, bu sayede daha fazla öğrenci tabiat, astronomi, bilim, teknoloji, sanat gibi pek çok alanda yeteneklerinin keşfedilmesi ve geliştirilmesi için fırsat bulacak.
Şehrin gürültüsünden uzak, kuş sesleri arasında ve tabiatın tam kalbinde, geniş açık ve kapalı spor alanları, sera ve tarım alanları, su ve yel değirmenleri, kümesleri ve ağılları, taş ocakları, rasathaneleri, kütüphaneleri, konferans salonları, atölyeleri, laboratuvarları ve geniş derslikleri ile öğrencilere çok daha güçlü fiziki imkanlar sunan Beykoz kampüsü yeni öğrencilerini bekliyor.
‘Tabiatla bütünleşecekler’
NUN İlkokulu Müdürü Nur İpek, şunları söyledi: “NUN Okulları olarak bizler, kuruluş felsefemiz itibariyle her yaş düzeyindeki öğrencilerimizin tabiatı, Yaratıcı’nın bir eseri olarak görmelerini amaçlıyor ve tabiatla bütünleşmelerini önemsiyoruz. İstedik ki daha sağlıklı, özüne dönen ve kök salan bir nesli olması gereken bir ortamda yetiştirelim. Sorgulamaya dayalı, öğrencinin merkezde olduğu ve yaşayarak öğrenmelerini amaç edindiğimiz eğitim sistemimiz daha geniş imkânlarla çocuklarımıza sunulabilsin. Öğrencilerimizin okula geldiklerinde kendilerini evlerinde hissedip bulunmaktan mutluluk duyacakları bir kampüs planlaması yapmaya gayret ettik. Yeni kampüsümüzde öğrencilerimizin çok geniş bahçeleri olacak. Bu alanlarda hem beceri alanlarına hitap edecek çok
sayıda oyun alanları hem de açık derslik alanları olacak.”