Gündem'Yangın söndürme ihalesi yapılamaz'

'Yangın söndürme ihalesi yapılamaz'

02.08.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türk Hava Kurumu’nun (THK) yangın söndürmede devre dışı bırakıldığı iddialarını reddeden bakanlık, “yangın söndürme işi özelleştirildi” iddiasının da gerçeği yansıtmadığını vurguladı.

Yangın söndürme ihalesi yapılamaz

Tarım ve Orman Bakanlığı, ulusal ve sosyal medyada Türk Hava Kurumu (THK) hakkında yapılan iddialara açıklık getirdi.

Haberin Devamı

Bakanlığın resmi Twitter hesabından yapılan açıklamada, Türk Hava Kurumu’na (THK) yönelik iddialar yalanlandı. “Yangın söndürme işi özelleştirildi” iddiasının gerçeği yansıtmadığı vurgulanan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

“Ülkemizde yangın söndürme işinin özelleştirilmesi diye bir şey yoktur. Çünkü yangın söndürme ihalesi yapılamaz. Orman yangınlarıyla mücadele Orman Genel Müdürlüğünün (OGM) asli görevidir. Mücadele için sadece araç kiralanır. Kiralanan araçların sevk ve idaresi tamamen yangın amirleri ve OGM yöneticileri tarafından yapılmaktadır. Bakanlığımız yangınla mücadelede kullanacağı helikopter ve uçakları Kamu İhale Mevzuatı’na göre yüklenicilerden kiralamaktadır. THK diğer yüklenicilerle beraber aynı şartlarda ihalelere katılmaktadır. Bu yıl 10 ton ve üzeri su taşıma kapasitesine sahip, turbofan motorlu son nesil 3 adet amfibik uçak hizmete alınmasıyla ilgili yapılan ihale sonucunda THK Gökçen Havacılık İktisadi İşletmesi ile sözleşme imzalanmıştır.”

Haberin Devamı

Eski nesil uçak

CL-215 amfibik uçakların 1960’lı yıllardaın teknolojine göre üretilmiş, piston motorlu eski nesil motora sahip uçaklar olduğu belirtilen açıklamada şunlar kaydedildi:

“Özellikle 1990 başlarına kadar etkili bir şekilde kullanılmıştır. Daha sonra benzer bir uçak olan CL-415 tipi turboprop motorlu yeni teknoloji uçakları devreye girmiştir. Dış yapılarının benzerlik göstermesi nedeniyle bu uçaklar karıştırılabilmektedir. 2000’li yıllarda eski teknolojiye sahip uçakların sayısı gittikçe azalmıştır. Bakanlığımız da teknolojiye uygun olan turboprop veya turbofan motorlu uçaklar kullanmaktadır.”

Açıklamada, 2020 ve 2021 yılında kiralama yoluyla hizmete alınan uçakların su kapasitesinin 5 bin değil, 12 bin litre olduğu vurgulanarak, “Uçakların piston motorlu değil turboprop veya turbofan motorlu olma şartı bulunmaktadır. Ayrıca bu uçakların yangınlara attığı su miktarı 4 bin 900 litre değildir. CL 215’ler yakıt durumuna göre en fazla 3.5- 4 ton su taşıyabilmektedirler” ifadesine yer verildi.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler