Geri Dön
KobiGüzelliğe hız kattı

Güzelliğe hız kattı

2008 yılında kurulduğundan bu yana ürünlerini tüketicilere e-ticaret yoluyla ulaştıran Sinoz Kozmetik, pandeminin ilk yılında 3 kat büyüdü. CEO Yasin Çörekçi, “Hızlı teslimat, satış sonrası destek süreçleri, müşteri memnuniyetine konsantreyiz” dedi.

Güzelliğe hız kattı

 

EBRU SUNGUR - Bazı girişimcilerde satranç oyuncusu ruhu bulunuyor. Bu tip girişimciler, dünyadaki değişimleri izleyerek onlarca hamle sonrasına ilişkin çok isabetli tahminler yapıyorlar, adımlarını buna göre atıyorlar. Bundan 13 yıl önce tüketicinin bir kozmetik ürününü dokunmadan, koklamadan, denemeden satın alacağına kim inanırdı? İnternetin, dünyanın en büyük mağazası olacağını daha 2000’lerin başında gören Yasin Çörekçi, buna inanmakla kalmadı, harekete geçti. Yasin Çörekçi bugün kozmetik ürünlerini tüketicilere sipariş edildiği gün ulaştıran bir e-ticaret sitesinin sahibi, üstelik ürünleri üreten de kendi şirketi.

Pandeminin ilk yılı 2020’de e-ticaret yükselişe geçtiğinde Sinoz Kozmetik bu alanda oldukça tecrübeliydi. Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekçi şunları söyledi:

“2008 yılında her evde bir Sinoz hedefi ile Avrupa standartlarında üretim yapan yerli bir marka yaratmaya karar verdik. Sinoz’un başarısında dijitalleşen dünya idealini erken dönemde keşfetmiş olmak ve köklü topraklardan aldığı hammaddeleri işleyerek kadınların cildine değer katacak cilt bakım ürünlerine dönüştürmek yatıyor.”

Cep depo farkı

E-ticarette başarının olmazsa olmaz formülü hız. Yasin Çörekçi, bu formülü çözmüş. Sinoz Kozmetik’in Türkiye’nin 36 ilinde 60’ın üzerinde cep deposu var. Ürünleri, tüketicilere yine kendi kurdukları ‘Anında Kargo’ adlı şirketle aynı gün ulaştırdıklarını belirten Çörekçi, 2022’de cep depoları 81 ile yaygınlaştırmayı hedeflediklerini belirterek şöyle konuştu:

“2020 yılını üç kat artışla 100 milyon liraya yakın ciro ile kapatırken 2021’de yüzde 100’ün üzerinde büyüme hedefliyoruz. Kendi lojistik dağıtım ağımıza ve teknolojik alandaki çalışmalarımıza yatırımlarımız devam edecek. Hızlı teslimat, satış sonrası destek süreçleri, müşteri memnuniyeti en ciddi konsantre olduğumuz alanlarımız.”

Tüm dünya radarında

Yasin Çörekçi, Sinoz’un 5 yıllık hedeflerini şu şekilde sıraladı:

“Hedefimiz Türkiye’den dünyaca ünlü bir kozmetik markası çıkartmak. Bu bağlamda 2021 yılında ihracat çalışmalarına hız vermek ve gelecek 5 yıl içinde tüm dünya ülkelerine ihracat yapar hale gelmeyi umuyoruz.”

Halka arz hazırlığı

Sinoz Kozmetik’i halka açmayı planladıklarını bildiren Çörekçi şu bilgileri verdi:

“Bu yılın ikinci yarısında hedeflerimiz arasında halka arz da var. Şirketler kurumsallaşma, tanıtım, finansman kaynağı, itibar ve likitide süreçlerini sağlıklı bir şekilde tamamladıktan sonra halka arz sürecine girebiliyorlar. Biz Sinoz Kozmetik olarak bu süreci başarıyla tamamladığımızı düşünüyoruz.”

Yeni ürün için Ar-Ge

Cironun ve karın çoğunu Ar-Ge, yeni ürün, dijital dönüşüm ve lojistik çalışmalarına ayırdıklarını vurgulayan Yasin Çörekçi şunları kaydetti:

“Üst düzey teknoloji ve bilimi kullanarak doğa ile uyumlu inovatif ürünleri müşterilerimize sunuyoruz. İlhamımızı doğa bilimlerinden ve insan dermatolojisinden alıyoruz. Üretim tesislerimizde ISO ve GMP belgeleri mevcut olup Sağlık Bakanlığı denetimlerinden tam not alan üretim sistemlerine sahip bir markayız. Yeni ürün Ar-Ge çalışmalarına hız kesmeden bu yıl da devam edeceğiz. Yeni geliştirmekte olduğumuz ürünlerimiz arasında doğal gül suyu, köpük sabun, saç bakım yağı, saç bakım maskesi, saç bakım kremi, saç bakım sütü yer almakta.”

24 saatte Avrupa

Güzelliğe hız kattı

Sinoz Kozmetik’in yurtdışında da büyüdüğünü anlatan Yasin Çörekçi, şöyle dedi:

“2016 yılında Hollanda’da kurulan Avrupa’daki Fark Cosmetica B.V şirketimiz üzerinden tüm Avrupa ve Amerika kıtasındaki ülkelere dağıtım ve sevkiyat yapıyoruz. Amsterdam’da kurduğumuz şirketimiz ile sinoz.eu adresi üzerinden e-ticaret yapıyoruz. Amsterdam’da 3 bin metrekarelik depomuz ve 50’ye yakın çalışanımız var, burada aldığımız siparişleri 24 saat içinde tüm Avrupa ülkelerine teslim ediyoruz. Rotamızda Kuzey Afrika, Balkanlar, EMEA ve MENA var. Bu yıl içinde Dubai’de bir şirket kurmayı hedefliyoruz.”

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler