Kültür Sanat Darısı sanat dolu 100. yılın başına

Darısı sanat dolu 100. yılın başına

31.08.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:

Bedri Baykam’ın “Metamorfoz” adlı kişisel sergisi, Milliyet Sanat’ın 50. yıl kutlamaları kapsamında Bodrum’daki meRQezart Alternatif Sanat Mekânı’nda açıldı.

Darısı sanat dolu 100. yılın başına

MÜJDE IŞIL - Bu sene 50. yaşını kutlayan Milliyet Sanat dergisi, Türkiye’nin farklı noktalarındaki sanat etkinlikleriyle yarım yüzyıla tanıklık etmenin heyecanını sanatseverlerle ve sanatçılarla paylaşıyor. Bu kapsamda Bedri Baykam’ın “Metamorfoz” başlıklı kişisel sergisi Bodrum Marina Yacht Club bünyesindeki meRQezart Alternatif Sanat Mekânı’nda açıldı. Milliyet gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Mete Belovacıklı ve Milliyet Sanat dergisi Genel Yayın Yönetmeni Filiz Aygündüz’ün katılımıyla gerçekleşen açılışta sanatseverler, metamorfoz kavramının hem kültür sanat dergiciliğindeki hem de sanatçının kişisel yolculuğundaki izdüşümlerine tanıklık etti.

Haberin Devamı

Bedri Baykam, açılış öncesi yaptığı konuşmada “Bu sergi, sanatımın yaşadığı sürekli değişimleri içeriyor. Bunların birer Bedri Baykam eseri olduğunun rahatça anlaşılmasına rağmen yaşadığım farklılaşmalar sanatseverlere sunuluyor. Metamorfoz benim DNA’mda var. Bir yandan bu bir Bedri Baykam eseri derken bir yandan da sanatımdaki dönüşüme şahit oluyorsunuz” diyerek serginin ismini neden “Metamorfoz” olarak seçtiğini anlattı. Baykam, Milliyet Sanat’ın 50. yaşını kutlamasına dair ise şunları söyledi: “Milliyet Sanat yayımlanmaya başladığında 15 yaşındaydım. Türkiye’nin yaşadığı bütün değişken ortamlarda sanatın her branşını ve sesini canlı tutan, her yaştan sanatsevere ulaştıran çok kalıcı bir dergi. İnşallah 100. yılını da beraber kutlarız. Neden olmasın?”

Haberin Devamı

Darısı sanat dolu 100. yılın başına

Devamlı ama değişken

Açılışta İzmir Devlet Senfoni Orkestrası sanatçıları Gündüz Öğüt, Özge Tanrıver, Betül Yıldıztekin ve Başak Yalçın’dan oluşan Anadolu Yaylı Çalgılar Topluluğu klasik eserlerden oluşan bir konser verdi. Konserden önce Gündüz Öğüt, büyükşehirlere uzak beldelerde yaşayan çocuklara müziği tanıştırmak için hiç yorulmadan köy köy gezdiklerini ve çocukların gözlerindeki müzik ışığını görmekten duydukları mutluluğu dile getirdi. Yarım asırdır sanat ile sanatseverleri buluşturmayı amaç edinmiş Milliyet Sanat’ın yolculuğuyla paralellik kuran bu konuşma tüm davetlileri duygulandırdı.

Darısı sanat dolu 100. yılın başına

“Metamorfoz”; Bedri Baykam’ın geçen sene Piramid Sanat’ta görülen “Kayıp Eşyalar Atölyesi” sergisinden eserleri, “Hâlâ Islak” başlıklı soyut serisini, 4D çalışmalarını ve Beat Kuşağı’ndan ilham aldığı “Beat Kuşağı Graffitileri”ni bir araya getiriyor. Dört farklı serisindeki eserlerin çoğu son birkaç seneye ait. En eskileri ise 10 seneden daha uzun geçmişi bulunan 4D eserler. Mekânın hemen girişinde sanatseverleri karşılayan “Never Mind” gibi 2022 tarihli yeni eserleri özellikle dikkat çekiyor. Dört farklı döneme ve tarza ait olsalar da tüm eserler sanatçının üretimindeki değişimi ve değişimin getirdiği devamlılığı gösteriyor. Baykam; özgünlüğünü kaybetmeden ve bağımsız bakışını koruyarak kendini yeniliyor. Eserleri de bu enerjiyi yansıtıyor. Bu açıdan sergi, sanatçıyı yeniden keşfetme ve daha yakından tanıma fırsatı sunuyor sanatseverlere.

Haberin Devamı

Bedri Baykam’ın “Metamorfoz” başlıklı sergisi, meRQezart Alternatif Sanat Mekânı’nda 25 Eylül’e kadar ziyaret edilebilir.

“Ortak noktamız metamorfoz”

Sergi açılışında konuşan Milliyet Sanat dergisi Genel Yayın Yönetmeni Filiz Aygündüz, Bedri Baykam ve sergisinin ana teması ile derginin yarım asırlık yolculuğunun ortak noktasına dikkat çekti: “Ülkemizin en köklü kültür sanat yayını olarak Milliyet Sanat dergisi, Türkiye’nin 50 yıllık sanat hafızasını oluşturuyor. Bir süreli yayının 50 yıl yaşaması hem Türkiye hem de dünya için çok önemli. Biz de bundan hareketle Milliyet Sanat’ın 50. yılını geçtiğimiz yaz aylarından itibaren kutlamaya başladık. Türkiye’nin farklı yerlerinde sergiler düzenledik, konserler yaptık, festivallere katıldık. Ve aynı kapsamda Türkiye’nin dâhi sanatçısı Bedri Baykam’ın sergisinin açılışında birlikte olmaktan mutluluk duyuyoruz. Milliyet Sanat, Bedri Baykam’ı Türkiye’ye müjdeleyen ilk yayınlardan biri ve bana kalırsa ikisinin de ortak bir özelliği var: Hem Milliyet Sanat hem Bedri Baykam metamorfozdan hiç vazgeçmemiş, metamorfozu hep devam ettirmiş, dönüşmüş, yenilenmiş ve hep yeni kalmış bir sanat kurumu ve sanatçı. O yüzden bu birliktelik gerçekten çok değerli.”