Milliyet Executive 2023’e taşınacak 'iş' trendleri

2023’e taşınacak 'iş' trendleri

10.01.2023 - 04:45 | Son Güncellenme:

İşte 2022’den 2023 yılına taşınacak belli başlı iş trendleri...

2023’e taşınacak iş trendleri

ÇAĞDAŞ ERTUNA/ Milliyet Gazetesi Yazarı/ cagdas.ertuna@milliyet.com.tr- 2022’de iş hayatında öne çıkan belli başlı trendlerin 2023’te de aynı hızla devam etmesi bekleniyor. Peki ama 2023’te de neler öne çıkacak?

Haberin Devamı

1-Personel ve müşteriler için esneklik:

Pandemiden geriye kalan en büyük iş trendi esnek çalışma hayatı oldu. Esnek çalışma saatleri işgücünü de işletmelerin müşterilerine nasıl göründüğünü de etkiledi, her ne kadar artık herkes daha çok çalışsa da. Hizmet sektörü, müşterilerin evlerinde sanal randevular veya hizmetler sunacak şekilde genişledi.

2-Başkalarına daha saygılı davranmak:

Şirketler insanlara saygılı davranmanın en önemli değer olduğu konusunda bir uyanış yaşıyor. ‘Büyük İstifa’nın ardından gelen dünya çapındaki salgın, insanların becerilerini ve işlerini başka bir yere götürmeye çok istekli olduklarını açıkça ortaya koydu. Çoğu çalışan kötü davranışlara katlanmayı reddetmeye başladı. Saygının artması kâr için motivasyondan kaynaklansa bile, nezaketin global iş piyasasını istila ettiğini görmek sevindirici.

Haberin Devamı

3-Veriye dayalı karar verme:

2022’de görülen en büyük trendlerden biri, karar verme aşamasından ‘data’dan faydalanmak. Bunun nedeni, özellikle sosyal medya aracılığıyla verilerin artan kullanılabilirliği ve bunları analiz etmek için yapay zekanın artan kullanımı.

4-Alternatif gelir olarak ek işler:

En dikkat çekici değişikliklerden biri, çalışanların artık alternatif gelir kaynaklarına yönelmeleri. Geçmişte çalışanlar tam zamanlı bir işe sahipti, ancak şimdi birçok kişi iki yakayı bir araya getirebilmek için yan işlerine güveniyor. Bu eğilim yavaşlamak yerine tam tersine hızlanıyor. Bunun en önemli nedeni, çalışanların artık tek bir gelir kaynağına güvenemeyeceklerini fark etmeleri ve bu nedenle birden çok gelir akışına sahip olmak istemeleri. 2023 ve sonrasında da bu trend artarak devam edecek.

5-Çok kanallı pazarlama:

tabiriyle ‘omnichannel’ yılın en çok konuşulan terimi oldu. Sadece 2023 yılı boyunca değil, daha ötesinde de devam edecek gibi gözüküyor. Pandemiden bu yana e-ticaretin devam eden yükselişiyle, işletme sahipleri her zamankinden daha güçlü bir rekabetle karşı karşıya. Bu nedenle, olabildiğince çok tüketiciye ulaşmanın birçok yolunu arıyorlar. Öte yandan, tüketicilere gelen mesaj sayısı giderek daha çok artıyor. İşte bu yüzden, 2023’te başarılı bir marka oluşturmak için stratejinin, mesajların ve görsel kimliğin tüm çevrimiçi ve çevrimdışı temas noktalarında uyumlu olmasını sağlamak gerekiyor.

Haberin Devamı

6-Sosyal medya destekli satış:

Sosyal medya destekli satış 2022’de yükselişe geçti ve bu trendin 2023’te kesinlikle devam etmesi bekleniyor. Tanıdıklardan onay ve referanslara sahip olmak önemli çünkü başka müşteriler diğer memnun müşterileri veya arkadaşları gördüklerinde satın alma konusunda kendilerini daha rahat hissediyor.

7-Özel yetenek ve beceri için işe alma:

2022’de birden çok işi yapabilen biri yerine uzmanlaşmış çalışanları işe alan işverenlerin daha fazla olduğunu gördük. Bunun nedeninin, marka liderlerinin açık pozisyonlarının hepsinde olmasa da çoğunda güçlü insanlara sahip olmak istemelerinden kaynaklanıyor.

8-Organik ipucu yakalama:

2022’de en popüler iş trendlerinden biri diğer pazarlama taktiklerini kullanmak yerine potansiyel müşterileri organik olarak yakalamaya çalışmaktı. Pazarlamacıların, yıllardır güvendikleri ücretli pazarlama ve üçüncü şahıslar aracılığıyla potansiyel müşteri bulma gibi yöntemleri bırakıp ilgi çekmek için içerik odaklı stratejilere odaklanması şaşırtıcıydı. Organik olarak yakalanan olası satışlar, ilgili içerikle beslendikleri için genellikle daha kaliteli.

Haberin Devamı

9-Pozitif çalışma kültürü olarak uzaktan çalışma:

2020’de pandemiyle uzaktan çalışma ortaya çıktı. Şimdi ise olumlu bir çalışma kültürünün vazgeçilmez işareti. Artık lider olarak konumlanmak isteyen şirketler, uzaktan çalışma veya hibrit pozisyonlar sunmayı göz ardı etmiyor.