Geri Dön
Milliyet Executive‘İlk harfler’den sürpriz yatırıma

‘İlk harfler’den sürpriz yatırıma

Birlikte İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek ifadesindeki kelimelerin ilk harflerinden ismini alan giyim markası BİSSE 45 yaşında... CEO Kefeli’nin ‘sürprizli’ olacağını söylediği yeni fabrika yolda

‘İlk harfler’den sürpriz yatırıma

45yıllık erkek giyim markası BİSSE pandemi dönemini fırsata çevirdi. Kurumsallaşma adına adımlar atan şirket yeni bir fabrika yatırımının da hazırlığında. BİSSE Group CEO’su Onur Kefeli ile artan satışları, ihracatı ve pandemide modanın tekrar şekillenmesini konuştuk...

BİSSE’nin marka hikâyesinden bahseder misiniz?

“Birlikte İlkemiz Sanatla Sanayiye Erişmek” kelimelerinin baş harfleriyle oluşan BİSSE, 45 yıl önce sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en önemli markalarından biri olmak için yola çıktı. 1976 yılından bugüne, kendi tesislerimizde ürettiğimiz gömlekle önemli bir deneyim ve makine parkuruna sahibiz. İlk mağazamızı 1988 yılında Türkiye’nin ilk AVM’si Galleria’da, ikinci mağazamızı da 1993 yılında Akmerkez AVM’de açtık. 2006 senesinden itibaren erkek giyimindeki deneyimi dış giyime de taşıdık. BİSSE olarak takım elbise, ceket, pantolon, T-shirt, triko, mont, kaban, pardösü ve ayakkabıları da müşterilerimizin beğenisine sunmaya devam ediyoruz. BİSSE, detaylara verdiği önemle tüm dünyada kendi ismiyle anılan bir marka haline geldi.

Yılda ne kadar üretim yapıyorsunuz? Üretim tesisinize ait detayları ve istihdam rakamlarınızı öğrenebilir miyiz?

Yılda 1 milyon adet gömlek üretiyoruz. Kaliteden taviz vermediğimiz için bu rakamı 2 katına çıkarmıyoruz. Ancak mevcut inşaatı devam eden fabrikamızın tamamlanmasıyla birlikte kalite odaklı üretim kapasitemizi 2 katına çıkaracağız.

İhracat artıyor

Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz? İhracatın genel cironuz içindeki payı nedir?

İngiltere, İrlanda, Almanya, İsveç, İspanya, Fransa, Belçika, Çekya, Ukrayna, Katar, Azerbaycan ve Türk Cumhuriyetleri’ne yönelik çalışmalarımızla ciromuzun yüzde 45’i ihracattan geliyor. Bu oranı 2022 yılı sonunda yüzde 65’lere çıkarmak hedefindeyiz.

BİSSE’nin hâlihazırda sektör payı nedir?

Butik mağazacılık anlayışı belirlediğimiz için her yerde mağaza açmıyoruz. Müşteri segmentimize uygun, doğru lokasyonlarda olmayı tercih ediyoruz. Yönetim kurulu başkanımız Mustafa Kefeli’nin kalite, lokasyon ve fiyat prensibine uyan noktalarda büyüyoruz. Sektörel olarak paydan ziyade kendi segmentimizde yüzde 20’lik paya sahip olduğumuzu söyleyebilirim.

Fabrika sürprizi hazırlığında

2022 yılı için hedefleriniz nedir? Yeni yatırım planlarınız var mı?

Mağaza yatırımına devam edeceğiz, mevcut mağazalarımızın lokasyon iyileştirmesi ve alan büyütme işlemlerimiz sürecek. Bununla beraber pandemi öncesinde inşaatı başlamış olan fabrikamız için bazı sürprizlerimiz olacak. 2022 - 2023 yıllarında hem ihracatta hem de e-ihracatta sektörel olarak, hacmen sürpriz bir büyüme olacağına inanıyorum. Dünyada kaliteli ürünler ihracatında doğru sektör ve ülke olduğumuzu bu sene anladık. Sonuç olarak döviz girdisi ve katma değerli ihracatta Türkiye bir markadır bu ülkenin ihracatçılarına da marka yakışır.

BİSSE müşterisini nasıl tanımlarsınız?

BİSSE erkeğini 30’lu yaşların ortasında, belli bir giyim tarzı olan ve iş insanı olarak tanımlayabiliriz. Ancak tüm tanımlamalar, pandemi ile birlikte değişti. Öncelikle evden çalışanlar için ürün çeşitliliği değişikliğe uğradı. Likralı kumaştan üretilen, katlanabilen ve kırışmayan kıyafetler tercih edilmeye başlandı. Rahat kıyafetlerin tercih edilme oranları arttı. Örneğin, pandemiyle birlikte triko ve tişört satışında rekor kırdık.

Kurumsallaşma hamlesi geldi

2021 yılı, BİSSE adına nasıl geçti?

2021 yılında pandemi ve normalleşme süreçleri arasında gidip - geldik. Bizim için önemli olan yılbaşı ve Babalar Günü gibi özel günlerde kampanyalar düzenleyerek başarılı süreçler yaşadık. Gömlek üretimindeki kaliteyi ve başarıyı tüm ürün gruplarına yayılmasıyla birlikte ürün çeşitliliğini artırdık. İnovasyon yaparak yenilikleri de koleksiyonlarımıza ekledik. Mağaza yatırımlarımızı sürdürdük, seneyi toplam 33 mağaza ve yüzlerce satış noktası ile tamamladık. Yılı aktif olarak sadece 7 ay yaşamamıza rağmen bir önceki yıla göre yüzde 145 artışla kapattık. Bizim için 2021’in en büyük başarısının kurumsal olarak attığımız adımlar, üretim, mağazacılık, e-ticaret ve toptan yapımızı BİSSE Group çatısı altıda birleştirmek olduğunu söyleyebilirim.