OtomobilAstra 1.4 140 Hp ile pazar çok kızışacak!

Astra 1.4 140 Hp ile pazar çok kızışacak!

18.02.2011 - 17:00 | Son Güncellenme:

Bu hafta test konuğumuz Opel'in 1.4 Turbo motor ile güçlendirdiği Opel Astra 1.4 140 Hp Sport oldu. İşte güçlü motoru ile Astra hakkında bilmeniz gerekenler ve bize yaşattıkları...

Astra 1.4 140 Hp ile pazar çok kızışacak

Alman üretici Opel’in kompakt sınıftaki temsilcisi Astra yeni nesliyle sınıf liderliğine oynuyor. 1991 yılında Opel Kadett’in yerini alan Astra F önemli satış rakamlarına ulaştı. 1998 yılına gelindiğinde yerini Astra G aldı ve Türkiye’de çok sevildi. Özellikle Bertone tarafından tasarlanmış Coupe versiyonu birçok kişinin hayallerini süsleyen otomobil oldu.

Haberin Devamı

2004 Nisan ayında Astra’nın 3. jenerasyonu olan Astra H piyasaya sürüldü. 2009 yılında hayatımıza giren dokuzuncu nesil Astra J’yi daha önce 1,6 litre atmosferik benzinli motor ve 1.3 CDTi dizel motor seçenekleriyle test etmiştik. Yeni jenerasyon bu sefer 1.4 litre Turbo beslemeli motoruyla konuğumuz oldu.

Tasarım

Opel Astra’nın tasarımını beğenmeyen yok denecek kadar az. Opel’in yeni tasarım dilini kullanan araç ön kısımda LED destekli farları ve kromajlı ön ızgarasıyla dikkat çekiyor. Sınıfında VW Golf, Renault Megane, Peugeot 308, Ford Focus gibi modellerle rekabet eden Opel Astra birçok insana göre bu modellerden daha şık.

İç mekan

Dış tasarımındaki sportifliği iç mekana da başarıyla yansıtan Astra, özenle hazırlanmış iç mekanıyla beğenimizi kazandı. Ön koltuğa oturulduğunda oldukça sportif görünümle karşılaşılıyor. Derin sportif göstergeler kontağı açmanızla harekete geçip görsel şovlarını sunuyorlar. Orta konsol bazıları için oldukça karmaşık olabilir. 42 tane kontrol butonunun olduğu konsolu kullanmak bir miktar alışkanlık gerektiriyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi bir önceki nesle göre artış göstermiş. Eski Astra’nın en çok eleştirildiği noktalardan olan yetersiz eşya gözü problemi yeni Astra’da giderilmiş. Gece sürüşlerinde Astra’nın iç mekanı kırmızı led ışıkları sayesinde çok çekici görünüyor. Malzeme kalitesinin gayet iyi olduğu aracın birkaç yerinde sert plastik malzeme kullanılmış ancak göze batan bir durum yok. Orta konsolun üzerindeki büyük navigasyon ekranı görsel açıdan gayet hoş fakat sadece ana yolları göstermesi eksi puan almasına neden oluyor.

Haberin Devamı

Astra’nın eksi puan aldığı nokta ise arka diz mesafesi oluyor. Büyüyen boyutlarına rağmen Astra arka kısımda yeterli yaşam alanını sunamıyor. Eğimli C sütunu yüzünden baş mesafesi de pek iç açıcı değil. 370 litrelik bagaj hacmi sınıf ortalamalarında.

Motor

Test aracımızda Astra ailesinin en küçük hacimli benzinli motoru görev yapıyordu. 1.4 litrelik turbo beslemeli motor sessiz yapısı ve canlı karakteriyle beğenimizi kazandı. 4900 d/d’den 6000 d/d’ye kadar 140 hp güç üretebilen motor, canlı karakterini 1850 d/d’de üretilmeye başlanan 200 Nm’lik tork değerine borçlu. Gücünü 6 kademeli manuel şanzımanla ön tekerlere ileten motor, 1318 kg ağırlığındaki test aracımızı 9,9 saniyede 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Opel Astra 1.4 Turbo’nun testimiz süresince elde ettiği 8,8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi ise pek başarılı değil.

Haberin Devamı

Konfor ve yol tutuş

Opel Astra’nın sürüş dinamikleri bu sınıfın çıtasını belirleyebilecek kadar yüksek. Gelişmiş süspansiyon sistemi, Astra sürücüsünün her virajda otomobiline biraz daha aşık olmasına neden oluyor. Viraj limitleri çok zorlandığında arka kısımdan kaymaya başlayan Astra, ESP’nin sert dokunuşlarıyla yolunu bulmakta gecikmiyor. ESP kapatma düğmesi ise Astra ile biraz daha eğlenmenize izin veriyor ancak yine de işi abarttığınızda devreye girerek kontrolü ele alıyor.

Otoyol kullanımındaki konfor açısından rakipleri ile benzer bir performans sergileyen Astra, sert süspansiyonlarının bozuk yollarda ememediği darbeler yüzünden konforundan ödün veriyor. Motor sesi iç mekana çok az yansıyor. Ancak yüksek hızlarda rüzgar sesinin Astra’nın iç mekanına sızdığını gözlemledik.

Haberin Devamı

Güvenlik

Yeni Opel Astra bir önceki neslinden kalan EuroNcap’den 5 yıldız ünvanını korumayı başarmış.

Yorum-Selim ERKEK
Opel Astra’nın daha önce teste aldığımız 1.3 lt dizel motorunu ve 1.6 lt atmosferik benzinli motorunu araca yakıştıramamıştım doğrusu. Ancak 1.4 litrelik Turbo motor bu araca cuk oturmuş diyebilirim. Test aracımız çok hızlı olmasa da bu sınıfın performans beklentisini karşılayacak kadar iyiydi. Astra’nın çok başarılı direksiyon sistemi ve yol tutuşu, performanslı motorla birleşince sürüş zevkiniz katlanıyor. Ancak VW grubunun 1.4 TSI motorlarının daha fazla tat verdiğini belirtmeliyim. Astra’nın direksiyonunda ekonomi yapmak için çabalayıp başarılı değerlere ulaşamayınca, motorun tadını çıkarmaya bakıyorsunuz ve tüketim doğal olarak yüksek oluyor. Benim kullanımım süresince yol bilgisayarı 9.5 lt/100 km’nin altına düşmedi. Opel Astra’nın en büyük handikabı arka kısımdaki başarısız diz mesafesi. Büyük bir araç olmasına rağmen iç mekanda kendinizi sıkışmış gibi hissetmek bir çok kişinin hoşuna gitmiyor.

Haberin Devamı

Yorum – Hasan Aytekin
Astra büyüsü devam ediyor. Ocak 2011'de 781 adetlik satışla geçen yılın 107 adetlik satışına fark atan yeni Astra, 1.4 turbo motoru ile cazibesine güç ve ekonomi eklemeyi iddia ediyor. Performansı ve tasarımı ile beğendiğim Astra 1.4 turbo motoru ile de gayet keyifli kullandım. Astra'nın biraz sesli çalışan kliması dışında konforuna diyecek bulunmuyor. Rahat kullanımlı manuel vites 1.4 litrelik motor ile uyumlu çalışıyor. Bence kırmızı renk ise bu tasarımı en güzel gösteren renklerin başında geliyor. Ayrıca bugünlerde reklamları dönen 1.4 Turbo Otomatik vitesin Astra severlerin test etmesi gereken iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum. Renault Megane HB, Ford Focus HB ve yarışa yeni katılan Alfa Romeo Giulietta ile yarışan Astra en büyük farkı ismi ile atıyor. Ocak 2011 itibari ile 46.436 TL’den başlayan 1.4 Turbo Astra seçeneklerinin yanında 1.4 140 HP otomatik konforunun 53.311 TL fiyatla sunulduğunu belirtmem gerekiyor tabi.

Teknik Özellikler
Motor:1,4 Turbo
Motor Hacmi:1590 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:140 hp 4900 d/d
Maksimum Tork: 200 Nm 1850-4900 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma9,9 s
Maksimum Hız:202 km/s
Frenler
Ön:Disk
Arka:Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:7,9 lt
Şehir Dışı:4,7 lt
Karma:5,9 lt
Test:8,8 lt
Boyutlar
Uzunluk:4419 mm
Genişlik:1814 mm
Yükseklik:1510 mm
Dingil Mesafesi:2685 mm
Bagaj Hacmi:351 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
Boş Ağırlık:1378 kg
Lastik Boyutu:215/50 R17

Fotoğraflar: Berna Mutlu Aytekin

  • Hyundai ix20 1.4 CRDi
  • Mitsubishi ASX 1.6
  • Nissan Juke 1.6
  • Skoda Octavia 1.6 TDI
  • VW Caddy 1.6 TDI
Bu testleri ücretsiz okumak için Arabam.com Ücretsiz e-Derginin Şubat Sayısını indirmelisiniz...

KEŞFETYENİ
Acun Ilıcalı'ya seslendi! 'Survivor'a geri dönsün'
Acun Ilıcalı'ya seslendi! 'Survivor'a geri dönsün'

Cadde | 02.05.2025 - 14:46

Poyraz'ın şaibeli elenmesinin ardından gelen tepkilere Nagihan Karadere de katıldı.

Yazarlar