19.05.2013 - 23:24 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ
Küresel ekonomik krizin yıldızını parlattığı bir sınıf olan ve Türkiye’de de popülaritesi artan B-Sınıfı “cep SUV”larına sürekli yeni model takviyesi geliyor. Avrupa’da da otomotiv üreticilerinin “umut vaadeden sınıf” olarak nitelediği “cep SUV”ları, son dört yıl içinde Türkiye’deki pazar payını 3’e katladı.
Bu sınıfın en yeni üyesi olarak showroomlarda yerini alan Renault Captur da, markanın umutlu olduğu bir araç. Türkiye’de üretilen Clio4’ün temelleri üzerine yükselen, ondan 10 cm daha yüksek olan Captur, Türkiye’de 41 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı. Türkiye’de satışların yoğun olduğu B-Sınıfı içinde bu tip küçük SUV araçların payının 2009’da yüzde 1 civarında olduğunu belirten Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, şimdilerde bu payın yüzde 4.7 civarına yükseldiğini anlattı.
‘Sınıf hepimize yeter!’
Bu sınıfta rekabetin, önümüzdeki yıllarda da yeni markaların katılmasıyla giderek artacağını kaydeden Aybar, bununla birlikte “Bu segment herkese yeter” ifadesini kullandı. Aybar, satış hedeflerine değinmezken, yılın ilk 4 ayında binek otomobil sınıfı satışlarında açık ara lider olduklarını ve bunu Captur’un da desteğiyle sürdürmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Renault’nun yeni tasarım anlayışını tüm yönleriyle yansıtan Captur, geniş iç mekanı, pratik özellikleri ve kişiselleştirme seçenekleriyle bu sınıfın önde gelen modelleri arasında yerini almayı planlıyor. Clio temellerinde geliştirilen ve ondan 10 cm daha yüksek olan Captur, sadece önden çekişli olarak satılıyor. Yüksek sürüş pozisyonuyla dikkati çeken araç, kompakt boyutlarıyla da şehir içinde rahat bir kullanım sağlıyor.
Yıkanabilen kılıflar
Sürücüsüne donanım ve renklerde kişiselleştirme seçenekleri sunan Captur’da, çift renkli gövde, farklı jant renkleri, dış renge uygun iç döşemeler ve kaplamalar mevcut. 9 ana gövde ve 3 tavan rengiyle birlikte 21 değişik renk kombinasyonu var.
İç mekanında Clio’dan tanıdık unsurlara yer verilen Captur, geniş ve dokunmatik olarak kullanılabilen iPad benzeri bilgi ekranı, çekmece şeklindeki torpido gözü, ileri geri hareket edebilen arka koltukları, 453 litreye çıkabilen bagaj kapasitesi, başarılı ses yalıtımı gibi özelliklere sahip. Bununla birlikte fermuarları sayesinde sökülüp çamaşır makinesinde yıkanabilen ve tekrar yerine takılabilen koltuk kılıfları da, bu sınıfta ilginç bir yenilik olarak karşımıza çıkıyor.
Üç silindirli ve Start&Stop sistemiyle donatılmış turbo beslemeli 900 cc’lik (90 HP) üç silindirli ve 1.2 lt (120 HP) yine turbo beslemeli benzinli motorların yanında, 1.5 lt (90 HP) dizel seçeneği de bulunuyor. 1.2 lt motor seçeneğinde EDC çift kavramalı otomatik vites mevcut. 1.5 lt dizelin EDC versiyonuysa yılın son çeyreğinde gelecek.