11.04.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:
Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli. Otomobilden anlamayanları daha da çaresiz bırakmak için bir çok yerde ingilizce kısaltmalarıyla kullanılıyorlar. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirir, örneğin "94 model eski motorlu Tofaş Şahin" de olduğu gibi. SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora örnek olarak 95'ten itibaren şahin'de ve diğer Tofaş-Fiat modellerinde kullanılan motorları gösterebiliriz. Tipo 2.0 i.e. modelinde ise DOHC, yani üstten çift eksantrikli motor bulunuyor. SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.