Özellikle lüks Alman, Japon ve Amerikan rakipleriyle rekabet etmek amacını taşıyan Genesis, marka açısından da yeni bir başlangıç anlamını taşıyor. Öncelikli hedef pazarı Amerika olacak Genesis (hayret bir şekilde i30 ya da i10 gibi bir isim takılmamış), bu nedenle arkadan itişli bir
araç olarak geliştirilmiş.
Hyundai, donanımları ve motor gücü yüksek bu araca özgün bir kimlik kazandırmak amacıyla ona bağımsız bir amblem de yaptırmış. Ancak bu kanatlı Genesis amblemi, sadece Kore ve Çin pazarlarında satılacak olanlarda kullanılacakmış.
Genesis’in kaputunun altında tamamen yeni 375 HP güç üreten V8 motor bulunacak. Gücünü 6 ileri yeni bir otomatik şanzımanla tekerleklerine aktaran Genesis’te, ayrıca 3.3 ve 3.8 lt V6 motor seçenekleri de kullanılacak.
Avrupa pazarında da satılması beklenen Genesis’in müşterileri için Hyundai tarafından özel bir satış ve satış sonrası programı da uygulanacak.