Bir dönem Nissan tarafından getirilen, daha sonra ise sadece galeriler tarafından ithalatı sürdürülen Infiniti, bundan böyle Bayraktar çatısı altında olacak. İstinye’de ilk showroomu açan Bayraktar Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, firmayla anlaşlamayı 7 ay önce imzaladıklarını hatırlatırken, Infiniti’yi bekleyen ve beğenen bir kitle bulunduğunu söyledi. Beklentilerinin üzerinde bir ilgiyle karşılaştıklarını anlatan Bayraktar, 15 günde üç adet satış yaptıklarını, bu kişilerin daha önce Infiniti kullanmamış yeni müşteriler olduğunu kaydetti.
Türkiye’de önceden satılmış 1200 civarında araç olduğunu belirten Bayraktar, şimdiye kadar 30’a yakın araç getirdiklerini hatırlatırken, “2010 yılı sonuna kadar 200 araç satmak istiyoruz. Infiniti için yıllık 300-500 adetlik potansiyel olduğunu düşünüyoruz” dedi.
91 bin euro’dan başlıyorAdını, İngilizce’de “sonsuzluk” anlamına gelen “infinity” kelimesinden alan marka, Avrupa’da beş modelle temsil ediliyor. Avrupa pazarında satılmaya başlanmadan önce 8 yıl boyunca gelişime uğramış ve 500’e yakın parçası değişmiş.
Türkiye’ye FX37/50, EX37, G37 Sedan, G37 Coupe ve G37 Cabrio modelleriyle getirilen Infiniti’nin fiyatları 91 bin
euro’dan başlıyor. Infiniti’nin hedef kitlesiyse, daha çok “sessiz asiler” olarak nitelenen farklılığa önem veren ama çok göz önünde olmak istemeyen, asi ruhlu ama çekingen, performans tutkunu ve detaylarda zarafet arayan kişiler.
Ürünlerinin tasarımında Japonların zarafet, canlılık, güç ve çekiciliği bir arada ifade etmek için kullandıkları “ADEYAKA” estetik anlayışından yararlanan Infiniti, pek çok unsurdan ilham almış. Örneğin EX37’nin koltukları bir geyşanın kimonosundan görünen sırt dekoltesinden, farları kar tanelerinden, araçların renk yelpazesi ise Japonya’da yaşanan dört mevsimden esinlenilerek geliştirilmiş.