Geri Dön

İşte yeni Huracan Perfomante...

Automobili Lamborghini, yeni hafif teknolojileri, hava vektörlemeye ve yeni bir şasi yapısına sahip aktif aerodinamiği, dört çeker sistemini ve daha da geliştirilmiş motor ve güç aktarma organlarını bir araya getiren Huracan Perfomante’yi tanıttı..

İşte yeni Huracan Perfomante...

Lamborghini inovasyonlarının sonucu ortaya çıkan Huracan Performante, pistteki en iyi tur süreleri ile keyifli ve dinamik bir yol sürüşü arasında dengeyi bulan, yüksek güçlü bir spor otomobil. 5 Ekim 2016'da Huracan Performante Almanya'da Nürburgring Nordschleife pistinde 6:52.01 dakikayla yeni bir seri üretim otomobili tur rekoru kırdı.

HAFİF MÜHENDİSLİK

Hibrit bir alüminyum ve karbon fiber iskelete sahip olan Huracan Performante'nin gövdesi, alüminyumdan ve tüm otomobilde ciddi ölçüde kullanılan Lamborghini'nin ödüllü Dövme Kompozit Malzeme'sinden üretiliyor. Reçine içindeki kesilmiş karbon fiberler kullanılarak elde edilen Dövme Kompozit Malzeme, klasik karbon fiber kompozit malzemelerle mümkün olanın çok ötesinde hafif ve kompleks geometrik şekiller yaratırken, bir yandan da optimum sağlamlığın korunmasını sağlıyor. Performante, ön ve arka spoyler, motor kaputu, arka tampon ve aerodinamik difüzör dahil olmak üzere yapısal parçalarında Dövme Kompozit Malzeme'yi kullanarak otomobilin 40 kg'lık ağırlık azaltımına katkıda bulunuyor.

İşte yeni Huracan Perfomante...

AKTİF AERODİNAMİK - AERODİNAMİCA LAMBORGHİNİ ATTİVA (ALA)

Huracan Performante, Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) sistemini kullanıyor: ALA, ayrıca İtalyanca kanat anlamına geliyor. Lamborghini tarafından Huracan Performante için geliştirilen bu patentli aktif aerodinamik sistem, yüksek bastırma kuvveti veya düşük sürükleme için aktif bir hava yükü değişimi sağlıyor.

Sistem, tasarım, ağırlık ve performans açısından araca tamamen entegre. Ön spoyler, üst arka yüzeyde aktif kanatçıklara sahip dövme karbon bir çerçevenin içinde yer alan ön ALA sisteminin elektrikli motoruna entegre oluyor. Arka kaput, arka kanattaki hava kanalları ve kanat sütunları etrafında geliştirilen bir tasarım sunuyor.

Lamborghini'nin Piattaforma Inerziale (LPI) sistemi, otomobilin tüm elektronik sistemlerini "gerçek zamanlı" olarak yönetiyor ve ALA sistemiyle mükemmel bir entegrasyon sağlayarak, tüm sürüş koşullarında otomobile en iyi aerodinamik ayarın uygulanması için 500 milisaniyeden kısa bir sürede ALA sistemi kapakçıklarını aktif hale getiriyor.

ALA devre dışı bırakıldığında, ön spoylerin içindeki aktif kanatçıklar kapanarak yüksek hızlı viraj alma ve tam frenleme koşulları için istenen yüksek bastırma kuvvetini oluşturuyor. ALA aktif hale getirildiğinde, ön elektrikli motor tarafından ön kanatçıklar açılarak ön spoylerdeki hava basıncı azaltılıyor ve hava akımı bir iç kanal yoluyla ve otomobilin özel olarak şekillendirilmiş alt tarafı boyunca yönlendiriliyor. Bu, sürüklemeyi ciddi ölçüde azaltıyor ve maksimum hızlanma ve maksimum hız için gereken koşulları optimize ediyor.

Performante'nin arka kısmında, arka kaputun altına yerleştirilmiş dört hava kanalı bulunuyor. Ortadaki iki kanal, kaput altı havalandırması ve egzoz soğuması sağlamak için her zaman açık duruyor. Dış taraftaki iki kanal ise arka kanadın iç kanallarına bağlı hareket ediyor. Arka kanat kanalları yoluyla gerçekleşen hava akışı, elektrikle çalıştırılan iki kanatçık tarafından kontrol ediliyor. Tüm sistem, standart bir hidrolik sistemden %80 daha hafif.

ALA devre dışı olduğunda arka kanatçıklar kapanarak, arka kanadın standart bir sabit kanat gibi işlev görmesine olanak sağlıyor. Bir Huracan Coupe'den %750 daha fazla maksimum dikey bastırma kuvveti yaratılarak, yüksek hızlı viraj almalarda ve tam frenlemelerde stabilite güçlendiriliyor.

LPI, tam gaz sürüş koşullarında ALA'yı aktif hale getirerek, havanın arka kanadın iç kanallarından geçmesi için arka kanatçıkların açılmasını ve hava akışının kanadın alt tarafındaki şeritler boyunca yönlendirilmesini sağlıyor. Bu uygulama, sürüklenmeyi azaltıyor ve otomobilin hızlanmasını ve maksimum hız kapasitesini en üst seviyeye çıkarıyor.

Ayrıca, arka kanadın iç hava kanalı sol ve sağ olarak ayrılarak, yüksek hızlı viraj alma için hava vektörleme sağlıyor. LPI dönüş yönüne bağlı olarak, ALA'ya sağ veya sol spoylerde açılma talimatı vererek bastırma kuvvetini ve iç tekerlekteki çekiş gücünü arttırıyor ve yalpalama koşullarında yük transferini önlüyor. Bu da şasi momentumunu optimize ederek, daha az bir direksiyon açısı gerektiriyor ve otomobilin genel dinamik stabilitesini geliştiriyor.

İşte yeni Huracan Perfomante...

TASARIM

Huracan Performante, adeta bir teknik sanat eseri gibi, otomobilin gayesini ve özündeki teknolojileri şüphe götürmez bir biçimde tanımlayan ve vurgulayan tasarımıyla, gerçek bir Lamborghini DNA'sı taşıyor.

Lamborghini Super Trofeo yarış otomobillerinin saf hatlarını ve performansını yansıtan tasarım ayrıca, özellikle arka kısımda, açıkta bırakılan iskeletleriyle, işlev ve performansı ifade eden "streetfighter" yapılarıyla, çıplak performans motosikletlerinden esinleniyor.

Tasarım ayrıca, otomobilin ayrılmaz bir parçası olan aktif aerodinamik sistemini (ALA) ve hafif yapı özelliğini de vurguluyor. ALA sistemi parçalarının her yerinde, yekpare olarak şekillenebilme veya kalıplanma özelliğine sahip, parlak, çıplak Dövme Kompozit Malzeme kullanılıyor.

Yeni ön kısım, hava girişlerinin ve ayırıcının, saldıran bir yılanın keskin dişlerini andıran tasarımıyla, yarış otomobili gibi sofistike ve jilet keskinliğinde bir görünüm sunuyor. Aktif aerodinamik ön spoyler, Dövme Kompozit Malzeme içinde net bir şekilde görülebiliyor. Ön tamponda ızgara bulunmaması, hafifliği, verimliliği ve sportifliği vurguluyor.

Dövme Kompozit Malzemeden yapılan motor kaputu, hafif yapısını öne çıkarıyor. Motor kaputuna entegre edilen hava girişleri, arka kanat iç kanallarına hava akışı sunuyor ve içerideki motorun üstündeki pleksiglas kapakla motora soğutma havası sağlıyor. V10 güç merkezinin, diğer özel edisyon motorlarda da kullanılan bronz manifold kapağı, hem Lamborghini mirasının bir hatırlatıcısı oluyor hem de güçlendirilen motoru ve artan güç çıkışını işaret ediyor.

Yarışlardan esinlenilerek tasarlanan büyüleyici arka kısımda, aktif aerodinamiğin önemini vurgulayan Dövme Kompozit bileşenlerle beraber yoğun şekilde karbon fiber kullanılıyor. Entegre hava kanallarına sahip arka kanatın yekpare olarak üretilmesi ancak Dövme Kompozit teknolojisi kullanılmasıyla mümkün oldu.

Performante'nin tasarımındaki sportiflik, ekstrem spor motosikletlerine benzer şekilde yukarıya yerleştirilen ve motorla daha doğrudan bir fiziksel bağlantı kuran egzozlarla sergileniyor. Mat siyah renkli arka difüzör, hem görünüş hem de işlev açısından doğrudan Lamborghini Super Trofeo yarış otomobillerinden esinleniyor. Yine Dövme Kompozit Malzeme'den yapılmış olan difüzörün altındaki ikizkenar parça, otomobilin arka kısmının genişliğini vurguluyor: muazzam bir görünüşe sahip teknik ve sportif bir otomobil.

Yan taraftaki tasarım, supap kapağının mat siyah hava girişleri bulunan hızlanma çizgisiyle, Sant'Agata Bologna doğumlu Performante'nin kapılarında yer alan İtalya'nın üç rengiyle ve parlak siyah yan aynalarıyla kendini gösteriyor. Huracan Performante'ye özel geliştirilen hafif Narvi 20" dövme jantlar bronz renginde sunuluyor.

MOTOR, GÜÇ AKTARMA ORGANLARI VE PERFORMANS

Güçlendirilmiş atmosferik Huracan motoru, bugüne dek Lamborghini tarafından üretilen en güçlü V10. 8.000 d/d'de 640 HP güç üreten ve 6.500 d/d'de 600 Nm maksimum tork sağlayan motor, Diablo 30. Yıldönümü motoru gibi önceki özel sürüm motorların mirasını kullanan yeni bronz manifolduyla ayırt ediliyor.

Performante'nin yeni motor ve güç aktarma organları, Lamborghini'nin motor sporları programındaki gelişmeler dahil olmak üzere pek çok gelişkin teknolojiden faydalanıyor. Hem giriş hem de egzoz için motor sıvısı dinamiği optimize ediliyor ve V10'un hava giriş sistemindeki kaybın azaltılması duyarlılığı geliştiriyor. Yeni titanyum valfler, daha yüksek valf hareketleri sağlayarak motorun geçirgenliğini ve performansını arttırıyor.

Egzoz sistemi, ağırlığı azaltmak ve daha düşük bir karşı basınç elde etmek için yeniden tasarlandı. Daha yukarıya ve daha merkezi bir konuma yerleştirilen egzoz borusu, yüksek performanslı sürüşlerde, otomobil yarışı sesini anımsatan, daha agresif bir ses çıkarıyor.

Otomobilin güçlü motoru, daha 1.000 d/d'de %70'ten fazla torkun mevcut olmasıyla, optimize bir tork eğrisi yaratıyor. Bunun yansıması olarak, artan performansa uyacak şekilde optimize edilen bir Lamborghini yedi vitesli çift kavramalı şanzıman kullanılıyor.

Performante'nin sadece 1.382 kg olan boş ağırlığı, 2,16 kg'lık bir güç-ağırlık oranı veriyor. Ön ve arkadaki ağırlık dağılımı % 43/57'dir. 0-100 km/s'ye hızlanmasını 2,9 saniyede tamamkayan Huracan Performante frene basıldığında 100 km/s'den 0 km/s'ye 31 metrede düşüyor.

ŞASİ VE KURULUM

Huracan Performante'nin yenilenen süspansiyon sistemi, aracın performans odaklı bir pist otomobili olma amacını yansıtıyor. Süspansiyon, yaylarla ve çubuklarla Huracan Coupe'ye göre dikey olarak %10 daha fazla sertleştirildi ve yalpa sertliği %50 oranında geliştirildi. Radyal ve eksenel salıncak burçlarının sertliği %50 oranında geliştirilerek otomobilin yanal kontrolü ciddi ölçüde güçlendirildi.

Ön ve arka şeklindeki çift salıncak sistemi, opsiyonel manyeto reolojik süspansiyona sahip pasif amortisörler içeriyor. Pasif ve aktif süspansiyon olarak her iki sistem de özellikle pistte gövde ve tekerlek kontrolünü geliştirmek için oluşturulan bir tasarım sunuyor.

Elektromekanik hidrolik direksiyon, isteğe bağlı olarak içerilen değişken oranlı Lamborghini Dynamic Steering (LDS) sistemiyle beraber, standart özellik olarak sunuluyor. Huracan Performante'nin hem elektronik hidrolik direksiyonu hem de LDS sistemi, Strada, Sport ve Corsa şeklindeki üç sürüş modunda da maksimum sürücü geri beslemesine sahip olarak son derece hassas bir direksiyon sunmak amacıyla önemli ölçüde yeniden ayarlandı. Corsa modunda, yüksek performans ve pist ortamları için tasarlanan direksiyon büyük ölçüde azaltılan direksiyon oranı varyasyonuyla bir yarış hissi yaratıyor.

Sürekli dört çeker sürüş sistemi, ALA sistemiyle birlikte çalışarak ve yeni P Zero Corsa lastikleri kullanarak, çekişi her türlü koşulda maksimuma çıkarıyor. ESC ise müdahaleyi yumuşatacak ve daha az araya girecek şekilde ayarlandı.

Lamborghini'nin, tüm otomobil sistemlerinin yapılanmasını isteğe göre uyarlayan sürücü modlarını kontrol eden ANIMA sistemi de yenilenerek tüm modlarda (Strada, Sport ve Corsa) sürüş deneyimini güçlendiriyor. Strada modunda, çekiş ve stabiliteye öncelik veriliyor. Sport modu, arkadan kopma hareketiyle ve daha kolay yanlamayla, daha fazla arkadan çekişli sürüş yönelimi sunuyor. Corsa sürüş modu ise en yüksek performansa ve pistte maksimum sonuçlar almaya odaklanıyor.

TEKERLEKLER VE FRENLER

Huracan Performante, Lamborghini'nin, kendinden kilitli mekanik arka diferansiyele sahip, tamamen elektronik kontrollü Haldex beşinci nesil sürekli dört çeker sistemini kullanıyor.

Huracan Performante, özel olarak tasarlanmış bronz 20'' Narvi dövme jantlar üzerine oturuyor. Ayrıca, merkezi kilide sahip 20'' Loge dövme jantlar da sunuluyor. Özel olarak Huracan Performante için geliştirilen Pirelli P Zero Corsa lastikler, pist koşullarında ALA ayarları hem açık hem de kapalı olduğunda yol tutuşunu optimize edecek ve normal yol koşullarında optimum performans sağlayacak şekilde tasarlandı. Huracan Performante'de, yol homologasyonuna sahip, yüksek performanslı pist lastiği Pirelli Trofeo R de kullanılabiliyor.

Soğutmalı ve çapraz delikli karbon seramik disklerden yumuşak ve sürekli bir frenleme sağlayan, son derece hassas fren sistemi, Huracan Performante'nin olağanüstü hızlanma kapasitesiyle ve maksimum hız performansıyla eşdeğer bir seviye sunuyor. Vakumlu fren servo ünitesine sahip hidrolik çift devre sistemi, önde altı pistonlu fren kaliperleri, arkada ise dört pistonlu kaliperler içeriyor. Ayrıca ABS de P Zero Corsa lastikler aracılığıyla sürücüye son derece geliştirilmiş bir performans ve pedal geri beslemesi sunuyor.

İÇ TASARIM

Huracan Performante'nin içi, sürücüye hafiflik ve aerodinamik gayesini anımsatıyor. Hava menfezleri, direksiyon kanatçıkları, kapı kolları ve orta konsol Dövme Kompozit Malzemeden yapıldı. Yarış geçmişine referansla, isteğe bağlı olarak "Y" grafiğinin yer aldığı sportif koltuklar dahil olmak üzere, tüm iç mekanda koyu renkli hafif Alkantara kumaş kullanılıyor. Alternatif olarak tercih edilebilen konfor koltukları da aynı döşemeyle sunuyor.

İçeride sürücü, aktif aerodinamik faaliyetlerle tam bir iletişim halinde oluyor ve bu bağlantı sadece otomobilin performansı aracılığıyla değil, hava vektörleme dahil olmak üzere ALA'nın ne zaman ve nasıl çalıştığını gösteren gösterge paneli ekranındaki özel ALA grafiği aracılığıyla da sağlanıyor.

Huracan Performante'nin içinde, bastırma kuvveti ve sürükleme hakkındaki ALA verilerine ayrılmış bir ekranla beraber sunulan yeni dijital kokpit ekranları, Strada, Sport veya Corsa olarak seçilebilecek sürüş moduna göre yapılandırılabiliyor. Yeni kokpit düzenlemesi Apple CarPlay ve sürücünün performansını kaydetmesine, yeniden oynatmasına ve incelemesine olanak sağlayan Lamborghini telemetri sistemi dahil olmak üzere iPhone uygulamalarını destekliyor.

TEKNİK VERİLER

ŞASİ VE GÖVDE

Şasi Alüminyum ve karbon fiberden yapılmış hibrit şasi

Kaporta Alüminyum ve kompozit malzemeden yapılmış dış kaplama

Süspansiyon Alüminyum çift salıncaklı süspansiyon

Yaylar ve amortisörler Çelik yaylar ve hidrolik amortisörler. Seçenek olarak "MagneRide" elektromanyetik amortisör kontrolü sunuluyor.

Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC) ESC/ABS özellikleri ANIMA üzerinden ayarlanabiliyor, ESC devre dışı bırakılabiliyor

Direksiyon Elektromekanik hidrolik direksiyon, değişken direksiyon oranına sahip opsiyonel LDS direksiyon

Frenler Vakumlu fren servo ünitesine sahip hidrolik çift devre fren sistemi, önde 6 pistonlu alüminyum kaliperler, arkada 4 pistonlu alüminyum kaliperler

Fren diskleri Karbon seramik diskler, soğutmalı ve çapraz delikli Ø 380 x 38 mm ön, Ø 356 x 32 mm arka

Lastikler (standart) Pirelli P Zero Corsa 245/30 R20 (ön) – 305/30 R20 (arka)

Jantlar (standart) 8,5J x 20'' (ön) – 11J x 20'' (arka)

Aynalar Elektrik kontrollü dış aynalar

Hava yastıkları Tam Boy çift kademeli ön hava yastıkları

Tam boy yan hava yastıkları. Bazı pazarlarda diz hava yastıkları.

MOTOR

Tür On silindirli V, 90°, IDS+MPI çift enjeksiyon

Hacim 5204 cc

Maksimum güç 8.000 d/d'de 640 hp

maksimum tork 6.500 d/d'de 600 Nm

Emisyon sınıfı EURO 6 – LEV 3

Egzoz işleme Lambda düzenlemesine sahip iki katalizör

Soğutma sistemi Su ve yağ soğutma sistemleri

Yağlama Kuru karter

GÜÇ AKTARIMI

Tür Arka mekanik kendinden kilitli diferansiyel bulunan elektronik kontrollü dört çeker sistem (Haldex V. Nesil)

Şanzıman 7 vitesli LDF çift kavramalı şanzıman, ANIMA yoluyla değişken vites değiştirme özellikleri

Debriyaj Çift diskli debriyaj Ø 187 mm (7,36 in)

PERFORMANS

Maksimum Hız > 325 km/s

0–100 km/s 2,9 s

0–200 km/s 8,9 s

Frenleme (100-0 km/s) 31 dk

EBATLAR

Aks mesafesi 2620 mm

Uzunluk 4506 mm

Genişlik 1924 mm

Genişlik (dış aynalar dahil) 2.236 mm

Yükseklik 1165 mm

Ön tekerlek izi 1668 mm

Arka tekerlek izi 1.620 mm

Dönüş çapı 11,5 m

Ağırlık (boş) 1.382 kg

Ağırlık/güç 2,16 kg/hp

Ağırlık Dağıtımı %43 (ön) – %57 (arka)

KAPASİTE

Yakıt 83 litre

Bagaj 100 litre

TÜKETİM

Şehir içi 19,6 l/100 km

Şehir dışı 10,3 l/100 km

Kombine 13,7 l/100 km

CO2 emisyonu 314 g/km

Kaynak: A Haber

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber