14.05.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Fiat markaları arasında bulunan ve 100 yılını geride bırakan Lancia, minik “Ypsilon” modeliyle Türkiye’de satılmaya başlandı. Sınırlı sayıda satılacak Ypsilon, 13 bin 700 euro’dan başlayan özel fiyatlara sahip.
Tofaş tarafından getirilen ve Türkiye macerasına en küçük modeli Ypsilon ile başlayan Lancia, iç ve dış tasarımının yanı sıra, farklı donanım özellikleriyle de ilgi çekiyor.
Pilot ülke olduk
100. yılı ile birlikte logosunu ve showroom konseptini de yenileyen Lancia, bunun ilk uygulamalarını Türkiye’de gerçekleştirdi. Nitekim İstanbul, İzmir ve Ankara’da açılan satış merkezleri, tamamen Lancia’nın yeni imajına uygun şekilde döşenmiş.
Alfa Romeo ve Lancia Türkiye Direktörü Altan Aytaç, Lancia’nın yeni pazarlara açılma hedeflerini hayata geçirdiğini belirterek bunun zamanlama açısından Tofaş’ın yükseliş dönemine rastladığının da altını çizdi. Aytaç, “Lancia, yeni global stratejisinin ilk uygulamasını teşkil eden Türkiye pazarını yakından ve dikkatle izleyip geleceğine yön verecek” dedi.
Üç kentte, dört showroomda Alfa Romeo markasıyla birlikte sergilenen Lancia Ypsilon, yıl sonuna kadar özel fiyatlarla ve toplam 200 adet satılacak.
Markanın en küçük üyesi olan ve yaklaşık 20 yıllık bir geçmişe sahip olan Ypsilon (Y modeli), bugüne kadar 1.5 milyondan fazla satış rakamına ulaşmış.
2003’ten bu yana satılan Ypsilon ise, Avrupa’da 200 bin adet satarak markanın 'küçük amiral gemisi’ unvanını hak etti. B sınıfındaki bu 3 kapılı araç, sınıfına lüks unsurları getirmesi ve kişiselleştirilebilir donanım seçenekleriyle dikkat çekici. İstenildiğinde “b-colore” (çift renkli) boya özelliğine sahip olarak da satın alınabilen Ypsilon’da, otomatik vites seçeneğine DFN (Dolce Far Niente-Tembellik tatlıdır) adı veriliyor. Yüzlerce versiyon alternatifiyle kişiselleştirme imkânı sunan Ypsilon, dört ana donanım paketiyle satılıyor.
Ypsilon, Türkiye’ye 1.4 lt (77 ve 95 HP) benzinli, 1.3 lt (75 ve 90 HP) dizel motorlarla getiriliyor.