Otomobil Range Rover Evoque İlk Sürüş İzlenimi!

Range Rover Evoque İlk Sürüş İzlenimi!

03.11.2011 - 13:16 | Son Güncellenme:

Eylül ayından bu yana satışta olan Range Rover ailesinin en küçük üyesi olan Evoque modelinin Türkiye lansmanı Kapadokya’da gerçekleştirildi. Katıldığımız bu organizasyonda Evoque modelini kullanma fırsatı yakaladık. İşte izlenimlerimiz…

Range Rover Evoque İlk Sürüş İzlenimi

Range Rover Evoque, klasik Range Rover tasarımından izler taşıyor. Ön ve arka kısım marka kimliğini simgelerken, aracın geçirdiği evrim takdir edilesi. Bugüne kadar üretilen en sportif görünümlü Range Rover modeli olan Evoque; cesur dış tasarımı, keskin şekilde yükselen orta kısmı, güçlü, atletik duruşu ve sahip olduğu dinamik profili ile hemen dikkatleri üzerine çekiyor.

Haberin Devamı

Aracın iç tasarımı da çağdaş bir görünüme sahip. Malzeme kalitesiyse alışılmış Range Rover standartlarında. Orta konsolun çarpıcı eğimi ve gösterge panelinin şık yatay hatları marki kimliğini vurguluyor. Evoque’un iç mekanında en son LED teknolojisi kullanılmış. Böylece iç mekan aydınlatma rengi isteğe bağlı olarak değiştirilebiliyor. Aracın büyük cam tavanı iç mekan ferahlığını artırırken, kullanıcıların özgürlük duygusuna da katkı sağlıyor.

Evoque’un direksiyonuna geçtiğinizde; sportif bütünlüğünün yanı sıra, sezgisel teknolojiyi harmanlayan farklı ve modern bir araçla karşılaşıyordunuz. İç mekanda kullanılan deri döşeme, opsiyonel olarak alınabilen ahşap kaplamalar aracın premium bir kitleyi hedeflediğini kanıtlıyor.

Haberin Devamı

Tek motor, yüksek güç

Evoque modeli 2.0 litrelik çift turbolu benzinli bir motorla ticarileştiriliyor. Tamamen alüminyumdan üretilen ve son jenerasyon direkt enjeksiyon sistemine sahip olan bu motor 240hp güç çıkışına sahip. Altı silindirli olmasına karşın dört silindirli bir motorun yakıt ekonomisini sunan 2.0 Si4 modeli, sahip olduğu kinetik enerji geri kazanım sistemiyle de modern olduğunu kanıtlıyor. Bu sistem yavaşlama anlarında boşa giden enerjiyi depolayarak aracın elektrik ihtiyacının bir kısmının karşılanmasını sağlıyor. Bu da yakıt ekonomisine katkı sağlıyor.
Range Rover Evoque; dinamik ve sportif yol tutuşunu, performans ve zarifliği bir arada sunan bir deneyim ile birleştiriyor.

Şehirde kullanırken binek otomobil konforunu sağlayan araç, arazi performansıyla da temsil ettiği markanın gücünü ortaya koyuyor.

Aracın sahip olduğu Terrain Response sistemi yol şartlarına göre çekişi ayarlayarak zorlu koşullarda bile aracın ilerleyişini mümkün kılıyor. Evoque modelinde ayrıca eğim iniş kontrolü, kademeli eğim kontrolü ve yokuş kalkış destek sistemi gibi teknolojiler de bulunuyor. Coupe ve 5 kapılı iki versiyonu bulunan Evoque, Türkiye’de 70.249 Euro’dan başlayan fiyatlarla ticarileştiriliyor. Coupe modelinin baz fiyatıysa 72.904 Euro’dan başlıyor.

Haberin Devamı

Sürüş İzlenimi – Hasan AYTEKİN /Nevşehir

Geçtiğimiz günlerde Range Rover Evoque’un sürüş deneyimi için Borusan’ın davetlisi olarak, Nevşehir Kapadokya’daydım. Kayseri havalimanından teslim aldığım 2.0 benzinli Range Rover Evoque modelini özel hazırlanan ve nefes kesen off road parkurunda ayrıca şehirler arası yollarda kullanma fırsatı yakaladım. Geçtiğimiz aylarda İstanbul’da kapalı oda gösterimi ile tanıtılan Evoque’u hem Kayseri şehir içinde, hem şehirlerarası yollarda hem de off road parkurunda kullanmak öncelikle bana keyif verdi.

Evoque’nin özellikle off road parkurunda ki gücünü ve yeteneğini görünce etkilenmedim demem zor. Yol var denilip girilmeyecek çukurlara, dik yokuşlara, nerede ise yan yatmış şekilde ilerlediğimiz eğimli yolları bu güzel araçla geçmek gerçekten heyecan verici idi. Evoque’un tasarımını bu aracın konsept halinden beri beğeniyorum. Evoque dururken hareket eden dinamik hali ile gayet şık bir araç. Evoque’nin iç mekanını ilk gördüğüm kapalı oda etkinliğinden sonra bu sürüş deneyiminde de uzun uzun inceleme imkanım oldu. Öncelikle belirtmeliyim ki Evoque’un iç mekanının kalite algısı çok yüksek. Cam tavan, kaliteli göstergeler, navigasyon, detay aydınlatmaları ve iyi işçilik araca değer katıyor.

Haberin Devamı

İkinci gün sabah bindiğim yolcu koltuğunda rahat ve ısıtmalı koltuk keyif verirken, akşam bir süre arka koltuğun da rahat olduğuna şahit oldum. Evogue’da fotoğraf çekmek için açtığım cam ise aracın dış sesleri ne kadar iyi şekilde izole ettiğini gösterdi. Dönüş yolunda araç çalışırken yuvarlak ve şık bir joystick halinde ortaya çıkan otomatik vites mekanizmasından, sport moduna geçtiğimde araç güçlenen sürüş karakteri ile arazi araçlarının genelde eksik kaldığı otoban performansına önemli bir çözüm olmuş.

En son otomobil haberleri ve testleri için ÜCRETSİZ Arabam.com E-dergiyi okuyun...


Lansman

  • Range Rover Evoque
  • Toyota Yaris
  • Honda CR-Z Mugen RR Concept

Haberler

  • Peugeot 208 hakkında tüm detaylar
  • Yeni BMW 3 Serisi
  • ÖTV artışı

EuroNCAP

  • 12 yeni modelin çarpışma testi sonuçları

Uzun dönem testi

  • Hyundai Elantra 1.6 D-CVVT Prime Otm ile 1. etap tamamlandı
  • Peugeot 308 1.6 THP'nin testi başladı

TEST

  • Renault Megane CC 1.5 dCi
  • Nissan Juke 1.6 DIG-T
  • Skoda Superb 1.6 TDI
  • Renault Latitude 2.0 dCi
  • Honda CR-Z 1.5 GT
  • Citroen DS4 1.6 e-HDi
  • Peugeot 308 1.6 THP

Otomobille Yaşam

  • Kış bakımı

Analiz

  • Ekim 2011 Türkiye otomotiv satış analizi ve en çok satan modeller