27.06.2006 - 17:34 | Son Güncellenme:
Renault, dünya çapında başlattığı yeni imaj atağının ilk ürünü olan Avantime’ı tanıtmıştı.
Çizgi dışı tasarımı ile dikkatleri çeken Avantime, iki kapılı geniş hacimli bir coupe olarak sınıflandırılıyordu. Otomobilin iç mekanı da tıpkı dışı gibi aykırıydı. Dijital gösterge paneli, geniş iç hacmi, gizli bölme ve çekmeceleri ile otomobili ulaşım değil, yaşam aracına dönüştürüyordu. Renault yetkilileri, Avantime’ın ya çok sevilecek ya da nefret edilecek türden bir tasarıma sahip olduğunu, böyle bir modeli üretmenin ciddi bir ticari risk olduğunu söylüyorlardı.
Otomobilin hedef kitlesi ise, sosyal statülerinden çok farklı yaşam ve düşünce tarzlarıyla dikkat çeken kişilerdi.
Avrupa’daki satış fiyatı 40 bin Euro olarak belirlenen Avantime, ne yazık ki bazı kalite problemleri ve üretici şirket Matra ile Renault arasındaki anlaşmazlık gibi nedenlerle birkaç yıl içinde üretimden kalktı. Az sayıdaki örneği, şimdilerde klasik olmuş durumda.
KİMLİK KARTI
Model Avantime V6 3.0 24v
Motor hacmi 2946 lt
Vites sayısı 6
Max.hız 220 km/saat
0-100 km hızlanma 8.6 sn
Uzunluk 4,600 cm
Genişlik 1,800 cm