Geri Dön

TEST: Megane Coupe 1.4T 130 hp

Renault Megane ailesi üçüncü jenerasyonunda altın çağını yaşıyor. İlk jenerasyondaki gibi HB kardeşinden farklı bir tasarımla satılan Megane Coupe akıcı tasarımı ve yeni geliştirilen turbo motoruyla dikkatleri üzerine çekiyor.

TEST: Megane Coupe 1.4T 130 hp

Tasarım


Megane Coupe’ye önden bakıldığında en çok dikkat çeken unsur gri renkli bantlar oluyor. Farların alt kısmından başlayıp, tamponun altına kadar uzanan gri bantlar, Coupe Megane’ı HB kardeşinden ayırıyor. Kaputun üzerindeki U şeklindeki kabarıklık aracın daha güçlü görünmesini sağlıyor. Aynalara entegre sinyallerin ve gri renkli kapı kollarının kendini gösterdiği profil görüntüsünde üçgene yakın arka camlar araca sportif bir hava katmış. Megane Coupe’nin tasarım anlamında en önemli kısmı ise şüphesiz arka bölümü. Bombeli tasarlanmış arka kısım kırmızı beyaz stop grubu ve tamponun ortasına konumlandırılmış egzoz çıkışı benzeri yapıyla oldukça şık görünüyor.

İç mekan

Renault’nun Megane ailesinde kullandığı iç mekan coupe versiyonda da yerini almış. Coupe versiyonu özelleştirecek fazla bir detayın olmaması can sıkıcı. En azından direksiyonun altı düzleştirilip devir saati farklı olsaydı iç mekana bir nebze sportif hava katılabilirmiş. İki parçalı orta konsolda ergonomik açıdan kullanım zorluğu olan tek kısım klima. Klimayı kapalı haldeyken tekrar aktif hale getirmek için herhangi bir kontrol tuşuna basılması yeterli olmalıydı. Ancak Megane’da doğru tuşu bulana kadar klima sistemi tepkisiz şekilde bekliyor. Orta konsolun üst kısmında yer alan navigasyon ekranı yer olarak çok iyi ancak kapatılabilir bir sistem olsaydı daha iyi görünürdü. Ayrıca coupe versiyonda navigasyonu kontrol etmek için el freni yanındaki kontrol ünitesi kullanılıyor. HB versiyondaki uzaktan kumanda hem ilkel hem de kullanışsızdı. Arka koltuklarda bir coupeden beklenmeyecek kadar fazla diz mesafesi sunan araçla 4 kişi sorunsuz yolculuklar yapmak mümkün.

Motor

Renault tarafından geliştirilen 1.4 Tce motor son yılların trendi turbo beslemesi ile nefes alıyor. 5500 d/dk’da 130hp güç üreten motor maksimum torku olan 190Nm’yi ise 2250 d/dk’dan itibaren kullanıcısına sunuyor. Maksimum torkunu benzer aşırı beslemeli motorlara göre yüksek bir devirde vermesi sebebiyle Tce motor devirli kullanımı seviyor. 1270kg ağırlığındaki Megane Coupe’yi 9,6 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran ünite, aracı maksimum 205 km/s hıza çıkartabiliyor. Şehir dışı yakıt tüketimi 5,3 litre olarak verilen araç testimiz süresince çok da tutumlu bir görüntü sergileyemedi. Tce motorlu Megane Coupe’nin tüketimi 8.2 lt/100 km oldu.

Yol tutuş ve Konfor

Megane Coupe’nin sportif tasarımı sizi yanıltmasın. Kesinlikle sert bir araç değil. Konfor odaklı üretildiğini hemen belli eden süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları çok iyi absorbe ediyor. HB kardeşi ile çok benzer olan amortisör sertliği biraz daha fazla olsa hiç de fena olmazdı. Çünkü bu tarz araç alan kişiler virajlara daha hızlı girmek isteyip, daha iyi sürüş dinamikleri olan bir araca sahip olmak isteyeceklerdir. Yan destekleri iyi ön koltuklar konforlu yolculuklar vaat ediyor. Hız sınırlayıcı ve sabitleyici gibi konforu arttıran donanımların standart olması Megane Coupe için büyük bir avantaj. Bagaj üstü örtüsünden gelen sesi saymazsak çok fazla gürültü almayan iç mekanı ile beğenimizi kazanan araç yüksek devirli kullanımda motor sesini içeriye alıyor. Ancak bir coupe kullanıcısı için motor sesini duymak büyük bir problem olmamalı.

Güvenlik

Renault Megane üçüncü jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Coupe versiyonun teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg
Teknik Özellikler
Motor:1.4 Tce
Motor Hacmi:1397 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:130hp 5500 d/d
Maksimum Tork: 190 Nm 2250 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 9,6s
Maksimum Hız: 205km/s
Frenler
Ön:Hava kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,8 lt
Şehir Dışı:5,3 lt
Karma:6,6 lt
Test:9 lt
Boyutlar
Uzunluk:4295 mm
Genişlik:1808 mm
Yükseklik:1423 mm
Dingil Mesafesi:2640 mm
Bagaj Hacmi:344 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
Boş Ağırlık:1270 kg
Lastik Boyutu:205/50 R17

Emrah Safa Gürkan | RöportajEmrah Safa Gürkan, geçtiğimiz haftalarda yayınladığı Bunu Herkes Bilir kitabıyla gündemde. İnternette tarih videolarıyla dikkat çeken Emrah Safa Gürkan ile hem yeni kitabı hem de tarihi konuları konuştuk.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber