16.08.2023 - 00:01 | Son Güncellenme:

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI

.

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
AFET KOORDİNASYON MERKEZİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ


BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünün; teşkilat yapısını, hukuki statüsünü, görev, yetki, çalışma usul ve esaslarını belirleyerek, hizmetlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünün teşkilat yapısı ve bu yapıda yer alanların görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esas ve usulleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununa dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;                 

  1. Bağlı Kuruluş: İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel (İETT) İşletmeleri Genel Müdürlüğü ile İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) Genel Müdürlüğünü,
  2. Büyükşehir Belediye Meclisi: İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisini,
  3. Çalışan Personel: Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğü bünyesinde görevli memur, sözleşmeli personel, işçi statülü personel ile diğer personeli,
  • Daire Başkanı: Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünün bağlı olduğu ilgili Daire Başkanını,
  1. İlgili Kuruluş: Kurum veya bağlı kuruluşlarının % 50’sinden fazlasına ortak olduğu sermaye şirketleri ile bu şirketlerin % 50’sinden fazlasına ortak olduğu sermaye şirketlerini,
  2. Kurum: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığını,
  3. Müdür Yardımcısı: Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünde, 22/2/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik çerçevesinde görev yapan kadrolu Müdür Yardımcısını,
  4. Şef: Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünde kadrolu Şefi,
  • Şube Müdürlüğü: Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünü,
  1. Şube Müdürü: Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğünde görev yapan Şube Müdürünü ifade eder.


İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Teşkilat
MADDE 5 – (1) Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğü idari teşkilatı; şube müdürü, müdür yardımcısı, şef, memur, sözleşmeli personel, işçi, geçici işçi ve diğer personelden oluşur.
(2) Birim içi teşkilat yapıları, şef görevlendirmesi usulüne uygun olarak yapılır.
Şube müdürlüğünün görevleri
MADDE 6- (1) Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

  1. Afetlerde ve acil durumlarda kurumun birimleri, bağlı ve ilgili kuruluşları arasındaki koordinasyonu sağlamak,
  2. Afetlerde ve acil durumlarda ihtiyaç halinde kurumun müdahale kaynaklarını yönetmek,
  3. Büyükşehir Belediye Başkanı’nın talebi üzerine Afet Koordinasyon Merkezi’nde ilgili kurum ve kuruluşları toplantıya çağırmak, alınan kararları toplantı tutanağı ile kayıt altına almak, alınan kararları katılımcılara tebliğ etmek ve süreci takip etmek,
  • Kurumun Acil Durum ve Afet Müdahale Planı’nı hazırlamak, güncelleştirme çalışmalarını yapmak,
  1. Kurumu Acil Durum ve Afet Müdahale Planını uygulamaya hazır halde tutacak şekilde tatbikatlar düzenlemek,
  2. Meteoroloji Genel Müdürlüğünün hava durumu tahmin ve uyarıları doğrultusunda yaşanması muhtemel olumsuzluklara karşı kurumun birimlerinin, bağlı ve ilgili kuruluşlarının gerekli tedbirleri alması hususunda uyarmak.

Şube müdürünün görevleri
MADDE 7 – (1) Şube Müdürünün görevleri şunlardır:

  1. Çalışmaları yazılı ve sözlü talimatlarla yürütmek,
  2. Şube Müdürlüğünü sevk ve idare etmek, Müdürlüğün disiplinini sağlamak,
  3. Personel arasında görev dağılımı yapmak,
  • Şube Müdürlüğünde çalışan personelin amiri olarak, her statüdeki personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapmak,
  1. Şube Müdürlüğünün çalışma usul ve esaslarını mer’i mevzuat çerçevesinde belirlemek,
  2. Şube Müdürlüğü bünyesindeki şefliklerin iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek,
  3. Şube Müdürlüğü ile diğer birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak,
  4. Üst birimlerce kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmek.

Şube müdürünün yetkileri
MADDE 8 – (1) Şube Müdürünün yetkileri şunlardır:

  1. Şube Müdürlüğünün görevlerine ilişkin karar vermek, tedbir almak ve bu kararları uygulatmak,
  2. Şube Müdürlüğü ile ilgili yazışmalarda birinci derece imza yetkilisi olmak,
  3. Şube Müdürlüğüne bağlı çalışanları denetlemek ve karşılaşılan aksaklıkları gidermek,
  • Çalışan personelin yıllık izin kullanma dönemlerini tespit etmek.

Şube müdürünün sorumlulukları
MADDE 9 – (1) Şube Müdürü; görevlerinin yerine getirilmesinden, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanmasından Daire Başkanına karşı sorumludur.
Müdür yardımcısı
MADDE 10 – (1) Şube Müdürlüğü bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
(2) Şube Müdürüne karşı sorumludur.
Şef
MADDE 11 – (1) Şube Müdürlüğü bünyesinde yapılan görev dağılımı neticesinde kendilerine verilen görevleri, mevzuata uygun olarak yürütür ve yerine getirilmesini sağlar.
(2) Bağlı bulunduğu üst makama karşı sorumludur.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan hükümler
MADDE 13 – (1) Büyükşehir Belediye Meclisinin 14/10/2021 tarihli ve 977 sayılı kararı ile kabul edilen Afet Koordinasyon Merkezi Şube Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik, yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Büyükşehir Belediye Başkanı yürütür.

#ilangovtr Basın no ILN01876869