Teknoloji Casper 4. defa Lovermark seçildi!

Casper 4. defa Lovermark seçildi!

15.10.2014 - 15:25 | Son Güncellenme:

MediaCat'in Ipsos işbirliğiyle gerçekleştirdiği Lovemarks 2014 araştırması yedinci kez Türk tüketicisinin kalbindeki markaları belirledi.

Casper 4. defa Lovermark seçildi

Bilgisayar kullanıcıları yıllardır seçtiği markaya sadık kalarak bu yıl da bilişim sektörünün en sevilen markasına Casper cevabını verdi.

Haberin Devamı

Türk tüketicisinin hayatında yer tutan 20 kategoride, en sevilen (aşık olunan) markaları öğrenmek için 21 Nisan - 6 Haziran 2014 tarihleri arasında 2000 kişi ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırmada, Türkiye'yi temsil edecek şekilde 12 ilden 15-55 yaş arası kadın ve erkek bireylerle görüşüldü. Bilgisayar destekli telefon görüşmeleri tekniği (CATl) ile derlenen Türkiye'nin Lovemark'ları araştırmasında Casper yine yerini açık ara farkla korudu.

Bilgisayar tüketicisi sevdiği markaya sadık

Türkiye'nin en sevilen bilgisayar markalarında ilk üç bu yıl da değişmiyor. En sevilen marka açık ara yine Casper oldu. Araştırma sonuçları gösteriyor ki; ilk üçe giren markalarda, markalar kendilerini takip eden diğer isimlerden anlamlı derecede ayrışırken, Casper hâlâ açık ara en sevilen marka olmayı sürdürüyor.

Haberin Devamı

Global becerilerle yerel esnekliği harmanlamak

Teknoloji sektöründe var olmanın en önemli kuralının sürekli yenilenmek olduğunu belirten Casper Pazarlama Direktörü Feray Karaman: “ Biz Casper olarak, dünya teknolojisini anında ülkemize taşıyoruz. Kullanıcıların isteklerine, ihtiyacına göre ürünler geliştiriyoruz. Bizim ürünlerimizin mimarı aslında müşterilerimiz. Ayrıca satış sonrasında da kullanıcılarımızı yalnız bırakmıyoruz. Geniş bayi ve teknik servis ağımızla onlara yardımcı oluyoruz. Bağımsız araştırma sonuçlarında da bunun ortaya konması, bize gurur veriyor. Uzun yıllardır bilişim sektörünün en sevilen markası olarak saptanmamızın altında, kullanıcılarımızla yürüttüğümüz birebir ilişkinin yattığına inanıyor, her geçen gün daha iyi hizmetler sunmak üzere kendimizi geliştiriyoruz” dedi.

Lovemark'ların ortak özellikleri

Lovemark kavramında; markaların sahibi şirketler, lovemark'ların sahibi ise tüketici. Markaların birer lovemark haline gelebilmeleri için sevgi ve saygıyı aynı anda yakalamaları gerekiyor. Çok saygın markalar soğuk bir duruş sergilerken, çok sevilen markalar da sadakat sorunu yaşayabiliyor. Bu nedenle iki duygunun birbirini beslemesini sağlamak, tüketicilerin markalara bu unvanı vermeleri için kritik önem taşıyor.

Haberin Devamı

Bu markalar tüketicin aşkla bağlı olduğu markalardır. Üründen ziyade hissettirdikleri satar.

Tüketici lovemark'ını bulamazsa benzerini almaz. Ürün biterse, bozulursa, bulunamazsa üzülür.

Tüketici, lovemark'ına nedensellikten uzak bir sadakatle bağlıdır. Onun dövmesini bile yaptırır.

Ürünü elde edemiyor olmak, aşka engel teşkil etmez. Lovemark'lar, uğruna para biriktirilen markalardır.