Teknoloji G+J iştiraki Ligatus LiquidM'i satın alarak programatik dijital pazarlama işini büyüttü

G+J iştiraki Ligatus LiquidM'i satın alarak programatik dijital pazarlama işini büyüttü

22.09.2016 - 11:19 | Son Güncellenme:

Ligatus, Talep Tarafı Platformu (DSP) satın alınması ile büyüyen programatik reklamcılık alanındaki lider pozisyonunu geliştiriyor ve en önemlisi de stratejik öneme sahip mobil reklam alanında ön sıralarda yerini alıyor.

G+J iştiraki Ligatus LiquidMi satın alarak programatik dijital pazarlama işini büyüttü

Hamburg/Köln, 1 Eylül 2016 - Avrupa'nın lider doğal reklamcılık ve performans ağı ve tamamen Gruner + Jahr iştiraki olan Ligatus, uluslararası teknoloji şirketi LiquidM'in yüzde 100'ünü satın alıyor. LiquidM Earlybird, Asset Management Ventures ve Maximilian Thyssen tarafından desteklenmektedir. LiquidM'in satın alınmasıyla, Gruner + Jahr’ın dijital departmanı dijital pazarlama işinde stratejik büyümeyi daha da geliştiriyor ve Ligatus'un Avrupa'daki liderliğini pekiştiriyor. LiquidM'in satın alınması, Ligatus'u Avrupa'nın lider programatik doğal reklamcılık sağlayıcısı haline getirecek.

Haberin Devamı

LiquidM reklamveren ve ajansların dijital reklamları programatik - yani açık arttırma esaslı olarak otomatik bir yolla satın almalarını ve yönetmelerini sağlayan bir DSP’dir. Açık arttırma süreci, aylık milyarlarca reklam gösterimi için gerçek zamanlı olarak milisaniyeler içerisinde gerçekleşir. LiquidM teknolojisi farklı formatlarda (doğal reklam, video, zengin içerik ve görüntü formatları) mobil cihazlara gönderilen reklam kampanyalarının satın alınmasına odaklanmaktadır. LiquidM, mobil bir DSP olarak ana işini kendi markası altında ayrı bir şirket olarak yapmaya devam edecek, fakat Avrupa genelinde faaliyet gösteren Ligatus grubunun bir parçası olması uluslararası büyümesinin hızlanmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda LiquidM DSP’si, Ligatus’un programatik reklamcılık için tek-noktadan, tümleşik bir çözüm sunmasını sağlayacak tam donanımlı yeni programatik platformunun ayrılmaz bir parçası olacaktır.

Haberin Devamı

Klaus Ludemann, Ligatus CEO'su: "Online reklam pazarı programatik gelirleri çift haneli olarak büyüyor. Uzmanlar yüzde 31'lik bir büyüme ile geleneksel reklamcılıkta gerçekleşen büyümenin neredeyse sekiz katı daha hızlı bir büyüme öngörüyorlar. Buna ek olarak, ana pazarımız olan Avrupa doğal reklamcılık pazarındaki mobil reklam harcamasının 2020'ye kadar yüzde 53 oranında büyümesi bekleniyor. Uzman bir mobil DSP olan LiquidM, kendi programatik platformuna sahip bir doğal reklamcılık ve performans ağı olan Ligatus, birlikte bu potansiyelden sürdürülebilir ve stratejik bir şekilde istifade edebilmek için gereken, reklamveren ve yayıncılarımız için de benzer faydalar sağlayacak olan ideal ön koşullara sahiptir.

LiquidM uluslararası bir müşteri tabanına sahip önde gelen bir DSP'dir ve günlük olarak 30 milyardan fazla gerçek zamanlı açık arttırmaya katılmaktadır. Genel Müdürleri Philipp Simon, Thomas Hille ve André Bräuer, gelecekte doğrudan Klaus Ludemann'a bağlı olarak çalışacak ve LiquidM'in ana işini Berlin'den geliştirmeye devam edeceklerdir.

LiquidM Genel Müdürleri Philipp Simon, Thomas Hille ve André Bräuer: "Tamamen self servis bir mobil DSP geliştirmeye odaklanarak son yıllarda pazar pozisyonumuzu başta Avrupa olmak üzere dünya genelinde güçlendirebildik. Şimdi, Ligatus ile ortak çalışarak LiquidM'i karlı ve hızla büyüyen bir şirket haline getirecek şekilde, programatik iş alanındaki büyümeyi kuvvetlendirmeyi heyecanla bekliyoruz. Ligatus ile işbirliği bize uluslararası olarak daha güçlü bir varlık kazandırıyor ve müşterilerimiz mobil kampanyalarının programatik iletimi için tüm ana Avrupa pazarlarında Ligatus ağının yüksek kaliteli üstün kapsama alanına erişime sahip olacaklar. İleri derecede gelişmiş bir DSP olarak, özellikle güçlü arayüzünün çok yönlü araçları ve hedefleme imkanları ile reklamverenlere kampanyalarının en iyi şekilde yönetimi konusunda yüksek derecede bir şeffaflık sağladığı için, Ligatus'un istikrarlı bir şekilde büyüyen mobil erişimini daha iyi paraya çevirmesine de sürdürülebilir şekilde katkıda bulunabiliriz.

Haberin Devamı

Arne Wolter, Gruner + Jahr Dijital İşler Direktörü: "LiquidM'in satın alınması Gruner + Jahr'ın dijital büyüme stratejisinde kilit bir unsurun önemini vurguluyor: Dijital alanda mobil ilk önceliktir. Bu gerek ürünlerimiz gerekse pazarlama için geçerlidir, dolayısıyla LiquidM'in alınması ile ürün, teknik uzmanlık ve kültürel bakımdan bize uyum sağlayan, kendini kanıtlamış bir mobil pazarlama uzmanı bir şirket almış olmaktan çok memnunum.

Haberin Devamı

Ligatus Hakkında

Ligatus, Avrupa'nın bir numaralı doğal reklamcılık ve performans ağıdır ve Hamburg merkezli Gruner + Jahr yayıncı grubunun %100 iştirakidir. Ligatus, mobil ve masaüstü cihazlar için Doğrudan Pazarlama kampanyaları ve İçerik Pazarlaması alanlarında uzmanlaşmıştır. Almanya'daki genel merkezinin yanı sıra Avrupa'daki önde gelen performans pazarlama sağlayıcısı olarak, Avusturya, İsviçre, Fransa, Belçika, Hollanda, İspanya, İtalya ve Türkiye'de faaliyetlerini sürdürmektedir. Avrupa genelinde Ligatus'un 170'den fazla çalışanı bulunmaktadır.

Haberin Devamı

Yenilikçi teknoloji sayesinde reklamverenlerin ve ajansların reklam içerikli mesajlarını akıllı bir şekilde yerleştirebilmelerini sağlar. Tamamen sonuç odaklı ücretlendirme modeli, optimum maliyet kontrolü sağlar. Premium yayıncılar, Ligatus'un reklam formatları sayesinde içeriklerini en uygun şekilde gelir getirici kaynaklara dönüştürebilirler. Buna ek olarak özelleştirilmiş içerik öneri teknolojileri, yayıncıların trafiklerini önemli oranda arttırmalarına imkân verir.

Ligatus Avrupa genelinde dokuz ülkede 1.200'in üzerindeki premium yayıncı ortağıyla aylık ortalama 31 milyarın üzerinde reklam gösterimi sağlamaktadır.